Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 2607 ggr
ParaKiss
12/18/08, 1:37 AM

yaoi filmer o serier

Söker lite efter Yaoi "live action", BL movie, tips och lite sånt… =)

Annons:
Emmell
12/18/08, 3:48 AM
#1

Sure, här är några jag kommer på såhär på rak arm.. jag söker också nåt nytt (eller gammalt som man kan ha missat) att se, så tipsa gärna!

Boys Love
Sukitomo
Itsuka no kimi e
Ai no kotodama
Asymmetry
Gohatto
Soshite, harukaze ni sasayaite
RH plus

Garanterar inte nån värre high quality vad gäller manus och skådespelarinsatser, men jag tycker ändå dom är relativt sevärda allihopa. :)

ParaKiss
12/18/08, 5:44 PM
#2

Finns det Sub på dom o sånt å? =)

Emmell
12/19/08, 6:21 AM
#3

Google!! -__-'

Men ja, dom flesta om inte alla ska finnas subbade. Gohatto/tabu gick förresten på svensk tv här för någon månad sen.

[Tan-chan]
12/19/08, 5:41 PM
#4

På Aarinfantasy's forum kan du hitta en sektion där de bara har yaoi/shonen-ai live action-filmer, och mycket av dem! Sist jag kollade var Boys Love utan Sub, men vet inte om det har kommit någon nu. Kolla in där! (^_^)

ParaKiss
12/19/08, 6:26 PM
#5

ok =)

Emmell
12/20/08, 1:03 AM
#6

Boys Love (2006) har ingen officiell Sub, däremot fanns det en fansub en gång, men vart den tog vägen vet jag inte. Översättningen var dock ganska så värdelös.

Annons:
[Tan-chan]
12/20/08, 4:03 PM
#7

Ok, jo till live-action och filmer brukar ju suben vara värdelös… Fast sedan så är ju själva live-action/filmerna värdelösa med oftast. (^_^,) Har inte sett en enda som man har tänkt att: "Wow! Denna var BRA!", utan man har mer tänkt typ: "Vad stela de är… Oj, vart tog kläderna vägen som låg på golvet? De bara försvann ju!", och liknande grejer. (^_^,) De gör så mycket missar med inspelningar och allt så det går inte att inte tänka på det som ammatörfilm. Men kul ändå att de försöker.

Den värsta shonen-ai live-action jag har sett är faktiskt till Princess Princess. Statisterna bestod av bara 3 killar genom alla avsnitt. (^0^) Antique Bakery var faktiskt rätt så ok även om den inte var 100% bra och vet inte om man kan klassa den direkt som shonen-ai.

Emmell
12/20/08, 6:05 PM
#8

Haha, ja precis som jag sa i #1 kan man ju inte direkt garantera någon "wow"-upplevelse, varken vad gäller skådespeleri eller manus. Exempelvis Boys Love var ju knappast något mästerverk (haha), men liksom, är man besatt av Saitou sen tenimyu, vad gör man när man får veta att han står castad till en BL live action?! ;D

(Jo, man ser den oavsett hur total crap den är, och försöker dessutom intala sig själv att "jomen den var väl … bra?") ^__~

Håller även med om att PPD suger. Och då är jag ändå en av dom som verkligen gillade animen! Antique tyckte jag om en del, fast det var rätt länge sen jag såg den nu. (Men även där kunde man ju minst sagt ifrågasätta översättningen!)

ParaKiss
12/22/08, 10:26 PM
#9

Sukitomo var en liten besvikelse :P hände ju inget ^^

Emmell
12/22/08, 11:28 PM
#10

#9, ööh du, sukitomo har BÅDE Saitou och Aiba, therefore kan Sukitomo aldrig, ALDRIG beskrivas i negativa ordalag. ;P

Om det är är gay pwp du letar efter finns det säkert att hitta nån annanstans det med, men jag själv föredrar filmer med lägre rating.:)

ParaKiss
12/22/08, 11:49 PM
#11

hehe ok :P ajja. Yoshiki eller va han hette i serien var söt. så därför var det ok :D

Emmell
12/22/08, 11:59 PM
#12

Yoshiki, det var väl Aibas roll? Meh, hela konceptet, handlingen, är ju det som är bra. :D Även om den var lite väl lågbudget (surprise surprise)… hade gärna sett att dom utvecklat idén och manuset lite. Kanske jobbat lite på Saitous roll, han var bitvis rätt så intetsägande Och så gärna tagit bort några av systerns scener, haha.

Men visst, kan acceptera att andra inte har samma smak som mig ;) har du några bra tips på BLfilmer själv då? :)

ParaKiss
12/23/08, 12:05 AM
#13

Tycker att systern förstör hela filmen. Det vart för mkt om henne o hennes känslor nästan kändes det som :P Kände mig irriterad på na också :P

Jag har bara sett ännu:

Moon Child (om den är BL?)
Formula 17
Ai no kotodama
osså nu då Sukitomo ^^

Jag har varit för insnöad me Anime (som inte är så dåligt). Så jag försöker läsa igen en massa Manga som man har missat och alla filmer och live action o sånt :D

Annons:
ParaKiss
12/23/08, 1:54 AM
#14

åå jag gillade Itsuka no Kimi e :D Den va gullig och små sorglig :P

ParaKiss
12/25/08, 1:17 AM
#15

Nu har jag även sett Taiikukan Baby, den va så dära. :/

ParaKiss
12/30/08, 1:42 AM
#16

Som jag skrev i en annan tråd så tipsar jag om Eternal Summer. jag är nu även sett på No Regret och tipsar även om den lite =)

ParaKiss
1/1/09, 11:17 PM
#17

Tipsar även om Latter Days. Verkligen gullig och bra film. Även om den inte är asiatisk (den är amerikansk). Verkligen bra film!

ParaKiss
1/4/09, 12:05 AM
#18

Big Bang Love har man nu även sett. Verkligen en mystisk film. Och jag kan inte heller säga om den va bra eller dålig. Mysko film alltså.

ParaKiss
1/17/09, 11:25 AM
#19

Nu har jag sett:

Lovely Complex
Nana
Moon Child
Formula 17
Winter Sonata
Ai no Kotodama
Sukitomo
Itsuka no Kimi e
Taiikukan Baby
Hana-Kimi

Eternal Summer
No regret
Big Bang Love
Hana Yori Dango
Takumi series - Soshite Harukaze ni Sasayaite

Nu är inte alla dom Yaoi. Orkar bara inte plocka ut :P

[Tan-chan]
1/17/09, 5:17 PM
#20

Live action kan inte klassas riktigt som Yaoi va? Jag har nte sett en enda som är "yaoi", utan de är mer Shonen ai.

Annons:
Emmell
1/19/09, 3:25 PM
#21

#20, det beror väl på vilken live action man pratar om… det finns mer hard core spelfilmer med male/male. (Men om det är ren bögporr ni menar, finns det säkert att beställa nånstans det med.)

parakiss, hade du sett Zettai Kareshi? Du sökte väl shoujo/romantisk Anime tidigare i nån tråd, så ZK borde väl vara i din stil. :D

ParaKiss
1/19/09, 5:11 PM
#22

Ska kolla upp den =)

[Tan-chan]
1/20/09, 7:18 PM
#23

21#: Haha nej tack, inte bögporr. *garv* Menade mer om man kan klassa live-action som Yaoi i och med att det inte händer "sånt" där.

Wony
4/12/09, 11:11 PM
#24

#23: Jag skulle väl kanske säga att om det inte är "sånt" med, skulle det nog inte klassas som Yaoi. I mitt tycke är det i så fall shounen-ai.

Men det är väl klart, det kan väl finnas gränsfall också…

[Tan-chan]
4/13/09, 12:54 PM
#25

#24: Mjo, sant som du säger. Så tänkte jag med. (^_^)

Upp till toppen
Annons: