Annons:
Etikettermatdryck
Läst 3473 ggr
Emmell
1/3/09, 6:47 PM

Sushi

Jag är hungrig, så jag fick lust att prata om mat! :D Närmare bestämt Sushi. Tänkte passa på att fråga, vilken sorts Sushi gillar ni bäst, nigiri eller maki? Lax eller räk? Extra Wasabi eller helt utan? O s v. :)

Just nu är jag sugen på laxnigiri.. hungriiig..=_=

Annons:
kerre
1/3/09, 7:16 PM
#1

åt japansk mat nyss på favoritrestaurangen samurai det blev friterade grönsaker och ris med kimchi och annat gott brukar annars beställa vegetarisk Sushi tofukuddar avokado och rullar mums mums med massor av ingefära och Wasabi har också lärt mig en intressant fakta att Sushi är det speciella riset inte fisken =)

Emmell
1/3/09, 7:19 PM
#2

#1, Ja det stämmer, Sushi syftar på riset, inte fisken.

Zenrin
1/3/09, 9:43 PM
#3

Vegetariskt ska det vara Skrattande Avakado-bitar med massa soya och Wasabi och så lite ingefära efteråt… muuuumsfullibibblan Tungan ute

reverse
1/31/09, 6:40 PM
#4

Med grillad ål äger! Skrattande Pilgrimsmussla går inte av för hackor heller.

 //Lina

Shinken
2/3/09, 12:50 PM
#5

lax nigiri! fast jag har aldrig fastnat för Wasabi så jag kör alltid utan ^^

Genkidene!

paronskrutten
2/3/09, 1:08 PM
#6

Jag klarar inte av Sushi :P Slemmigt, sjögräs, ris. Nej tack ;P

Helena

Annons:
aliciia
3/20/09, 10:48 AM
#7

Omelett, med lite sjögräs mycket Wasabi och soya (;

batski
9/3/09, 6:25 PM
#8

Jag är veg så jag gillar Sushi med tofu och avocado. Och mycket Wasabi i sojasåsen ska det vara Tungan ute

elyse
1/1/10, 10:26 PM
#9

Jag föredrar tofu, söt räka och bläckfisk. Vår favorit-restaurang ligger en bit härifrån, men det är inte så petigt. Det jag tycker är bra med Sushi är att man liksom alltid vet vad man får, om man håller sig ifrån bitar som tonfisk där det är kräset med tiden för att den sa hållas färsk.

pentsium
1/1/10, 10:57 PM
#10

Gjorde Sushi här hemma igårkväll, med hummer, scampi, lax, pilgrimmsmussla mm. Så sjukt gott det är!

Pu-Chan
1/2/10, 8:08 PM
#11

tamago<3

[VictoriaR]
1/3/10, 12:21 PM
#12

laxgrejen är godast 8) Jag är nog den enda personen här som inte vet vad allting heter,lol allting är Sushi för mig xD

Carlo
3/20/10, 7:32 PM
#13

Maki! :D Hmm… Tror att jag väljer Räk-sushi.. Eller jag gillar Sushi med crabfish (California Rolls) och Tofu! :D
Med Wasabi och ingefära ;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Annons:
BMEXX
4/22/10, 7:15 PM
#14

Mmm vad sugen jag blev.. jag tycker om det mesta men inte med tonfisk. Sedan ska det vara mkt ingefära på. Wasabi och soya kan man defenitivt inte skippa heller.

// Pabblo

Sashhi
4/24/10, 9:45 PM
#15

Maki är godast, men jag är inte så mycket för Sushi ändå :P

Not your mom, not your milk.

nighwolf435-2
4/28/10, 4:01 PM
#16

har aldrig ätit Sushi mamma säger att jag inte kommer tycke om de men vill testa de kan nån tipsa på nån god sushi

[Wildglow]
5/7/10, 9:14 PM
#17

Nigiri med avocado är gott :3 (Känns som att jag kommer in helt random här XD)

Uh :3 jag vet inte vad som är godast inom Sushi, har ätit det sedan jag var fem (i tio år) Maki rulle med gurka och lax i är gott. Sedan är Nigiri med lax/mega räka gott. Det ska inte vara för mycket Wasabi på. Då bränner det bara.

#16, den Sushi många som testar första gången gillar mest är väl nigiri med lax. Jag vet inte, alla har ju olika smaker man gillar. En i min klass tycker att fisken är god, men att det är riset som är äckligt oO'

mai93
5/8/10, 1:53 AM
#18

hej,har aldrig ätigt japansk mat(föruttom nudllar)några tips för mig om saker jag ska och inte ska prova??ps:gilla inte fisk alls så gärna nåt utan fisk<3

mai93

emee
5/8/10, 11:57 PM
#19

Tycker mest om nigiri med tofu eller avokado ^_^  tycker inte om Wasabi och ingefäran, det var för starktFörvånad …jag kan tyvärr inte äta riktigt sushiris dock då jag är allergisk mot citron…vilken Soja passar bäst? jag var på restaurang och fick en jättegod soyasås till men när jag provade den jag har hemma var det inte lika gottObestämd

Nigiri finns visst också som kuddeSkrattande: http://www.hipsterchic.com/wp-content/uploads/2008/10/perpetual-kid-ebi-nigiri-sushi-pillow.jpg

[Wildglow]
5/10/10, 8:59 PM
#20

Det är väl Japansk soya som passar bäst till sushi(Vet inte om det finns andra sorter ^o^)

Annons:
Upp till toppen
Annons: