Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2271 ggr
Amee
12/31/08, 1:10 PM

Vilka gillar manga?

Ehm det som gillar Manga skriver här…

och skriv vilka ni gillar också

Min lista:

Shugo chara

Mermaid Melody

Kamikaze kaito Jeanne(stav?)

och mer. Vi pratar också här ^^

Annons:
Emmell
12/31/08, 1:21 PM
#1

Jaa jag gör, förstås! Jag har alltid läst mycket serier över huvud taget, (alltså typ Fantomen och Lucky Luke osv) så jag minns vilken lycka det var för nåt år sen när jag upptäckte hur mycket serier Japan producerade;D dvs Manga.

Gillar Prince of Tennis, Tokyo Babylon, xxxHolic mfl.

Amee
12/31/08, 1:26 PM
#2

Vad kul att det inte är bara jag här som gillar Manga ^^

ParaKiss
12/31/08, 1:32 PM
#3

Jag brukar också läsa Manga, dock så har jag ännu bara läst gravitation, gravitation x och w juliet. Är mera för Anime ^^  men försöker ta igen nu med Manga hörnan. Tycker alla tre som jag läst har varit bra :D

Emmell
12/31/08, 2:01 PM
#4

#2, har du några andra serier du gillar? :)

#3 W Juliet är bra, Gravitation är helt ok med. Lite oseriös bara, det är lite jobbigt när den hoppar mellan seriöst och flum hela tiden. :P

Men jag föredrar Manga framför Anime.

[Tan-chan]
12/31/08, 4:08 PM
#5

Jag har typ Manga för ca 18 800 kr på min hylla och nu är det grovt räknat. (=_=) Tror värdet är mer än så för jag har 221 mangor och gångrade det med genomsnittspriset på 85 kr. Men vissa har ju kostat mig 150 kr också så ta den där summan med en nypa salt. Och ett paket för ca 2 150 kr är på väg. (=_=)

Så jag antar att jag gillar Manga. (^0^)

Vill verkligen inte räkna upp alla för nästan alla är mina favoriter. Men tar några bara då:

Kamui
X/1999
Junjo Romantica
Loveless
Yami no Matsuei
Yu-Gi-Oh!
Monochrome Factor
Soul Rescue
Earthian
Gravitation

Amee
12/31/08, 4:28 PM
#6

Tack alla som skriver ^^

Emmell:om du menar mig. Jo många mer förstås men kommer inte ihåg alla xD

Annons:
new-CHAN
12/31/08, 6:15 PM
#7

Jag gillar Manga jätte mycket. Men jag har inte råd att köpa så jag läser onlinemanga. Skäms

Emmell
12/31/08, 6:36 PM
#8

#7 det är du inte ensam om:) har inga pengar att köpa böcker för, så jag läser också det mesta online just nu. (Och undertiden växer min "vill-köpa" lista…)

Amee
1/1/09, 11:58 AM
#9

Jag brukar också läsa onlinemanga :).

Det är  också bra då behöver man inte betala xD

[Tan-chan]
1/1/09, 2:58 PM
#10

Men är det inte jobbigt att läsa Manga på datorn? Jag själv blir alldeles stirrig när jag läser Manga på datorn, typ att ögonen börjar gå i kors. Och så kommer jag inte in i storyn heller så bra om jag måste läsa genom datorn.

Och det är ju kul att köpa Manga (om man är en samlare då då). Typ julafton varje månad. (^0^)

ParaKiss
1/1/09, 3:02 PM
#11

Tycker också det är jätte svårt me Manga på datorn, jag vill lixom kunna bläddra för hand än bläddre på datorn sida för sida typ. och sen så tycker jag det är obekvämt. skönare att ligga i soffan o läsa me täcke, mys lampa, kudde o sånt =)  Och sen så har jag jätte svårt för att komma in i storyn om jag läser online Manga.

Emmell
1/1/09, 4:43 PM
#12

#9 Precis ;)

#10 Haha, nej? :D Jag har aldrig upplevt att det skulle vara jobbigt, men alltså, jag sitter vid datorn kanske 12 timmar om dan oavsett, både jobb och fritid, så jag är van att stirra på en datorskärm i timmar

#10+#11, jag tycker då inte det är svårare att komma in i storyn för att jag läser på datorn, ser inte nåt samband heller ;)

Klart det är roligare att äga böckerna och bläddra "för hand", men om man helt enkelt inte har pengar, what do you suggest we do liksom. :) Alternativet är att inte läsa Manga alls.

Dessutom kan man ju läsa online serier som är sådär halv-bra bara, som man inte riktigt vill lägga ner pengar på.;P

[Tan-chan]
1/1/09, 10:17 PM
#13

#12: Du är inte ensam om att sitta vid datorn så länge. Jag kan sitta hela dygn vid datorn och skriva, skriva, skriva. (^_^) Men att läsa Manga är just något som inte fungerar för mig. Vet inte varför.

Men sant om man inte har pengar. Finns ju inte så mycket att göra då än att läsa online. Och det är ju smart att kolla igenom vad det är för Manga som man är intresserad av innan man köper den, men jag brukar satsa ändå (så som jag har gjort med Tokyo Babylon! Yaay! Längtar tills den kommer!). (^0^)

Har råkat ut för EN miss när jag köpte Manga, och det var 3 volymer av Black Knight av Kai Tsurugi. Funderar på att sälja dem för jag gillar verkligen inte sådan där medeltida story. (=_=) Riddare i skinande rustning har aldrig varit min grej. Köpte dem mest för att jag såg en bild som såg cool ut från den mangan samt att storyn verkade intressant, men sen när man läste den så insåg man hur mycket riddar-stuff det var i den… (^_^,)

Det är den enda gången min magkänsla har haft fel. Haha!

Annons:
marsv1n
1/2/09, 3:37 PM
#14

Jag och min lillebror tillsammans har mellan 200-400 volymer. Dem ligger utspridda över hela huset, i garderober, hyllor, lådor och annat sånt. Och vi är bara 12 och 11 år än så länge… Den första mangan vi lästa var Yu gi Oh, han fick den i julklapp, men vi tröttnade efter 10 volymer…

Mina favoriter är: Death Note, Vampire knight, Fushigi Yuugi, Tokyo Mew Mew( har gillat den sen jag var nio/tio, så vältecknad! Men tråkig story, men gråter nästan varje gång jag läser den), Yotsuba&! är lite rolig också. Jag antar att jag är en shojo-nörd eller något o.o

Emmell
1/2/09, 4:43 PM
#15

#14, mina böcker (inklusive mangaböcker) står vanligtvis fint i en hylla, jag sorterar dom hur ofta som helst, ser till att dom står rakt, står i ordning osv, hur kan man låta böcker ligga utspridda i lådor och garderober?! ;'D

marsv1n
1/2/09, 5:46 PM
#16

#15 Dehm, jadu… Det är en bra fråga  Skrattande

[Tan-chan]
1/2/09, 6:44 PM
#17

#15: Haha! Ja, det gör jag med! Jag tror till och med att det har gått till överdrift, för så fort någon har varit och tittat på mangan och kanske plockat ut en för att bläddra i den så måste jag rätta till den direkt efteråt till att stå exakt där den stod tidigare och den måste stå jämnt med dem andra utan att sticka ut eller vara för insjunken. (^0^)

Jag har sorterat mina med och de står nu pysslade ut efter plats. Bokhyllan är överfull så jag får alltid möblera om dem när jag får mer Manga till hyllan, för allt måste stå snyggt. (^_^)

Chiaki-chan
3/31/09, 7:13 AM
#18

Jag älskar magna >.< Min favorit är Vampire knight ;) Men denna läser jag Online för att jag inte kan hitta första boken… :/ <3

Catta89
4/4/09, 1:19 AM
#19

Har precis kollat igenom Special A Animén och funderar på att läsa mangan, men då undrar jag om någon här har läst den och vet om mangan är värd att läsa?

Amee
4/5/09, 6:30 PM
#20

#19: Jag har inte läst men du kan ju läsa den och om du inte gillar den kan du väl sälja den (om du ska köpa den)?

Annons:
Catta89
4/5/09, 7:01 PM
#21

#20 Nej, läser online först och om jag gillar dem så köper jag dom efteråt ^^

Men tänkte om någon läst den och visste om den va värd läsa :P

KuMo
4/8/09, 5:22 PM
#22

äger över 230 mangor varav 160 st är på japanska =)

Upp till toppen
Annons: