Annons:
Etikettcosplay
Läst 2795 ggr
Sennie
1/9/09, 11:19 PM

Gillar du att cosplaya?

Om ni gillar att cosplaya/vill cosplaya, så berätta gärna om vad/vem ni har cosplayat/vill cosplaya som :3

Annons:
[Tan-chan]
1/9/09, 11:39 PM
#1

Cosplayade som Shuichi från Gravitation en gång. Sedan har jag varit bara något random oftast.

Jag vill cosplaya som gothic-Ayase (är nästan klar med dräkten), Suzuki-san från Junjo Romantica, Muraki från Yami no Matsuei.

Emmell
1/10/09, 12:48 AM
#2

Jag är extremt impad av dom som är riktigt duktiga, men själv kan jag inte sy, så jag köper (och det tenderar att bli dyrt när fraktkostnaden läggs på). Har en massa karaktärer jag vill cossa som, och jag skulle gärna ha garderoben full med cosplayoutfits om jag hade råd! ^__^

Men mest av allt vill jag ha en snygg fursuit… men ofta man har råd, och inte en chans att jag skulle kunna skapa en dräkt själv. (Har drömt om en Kovu fursuit i 9 år nu.. vill haa..T_T)

Sennie
1/10/09, 11:50 PM
#3

#1 Suzuki-san? Är inte det Usagi's stora teddybjörn? o.O Hur plannerar du att den dräkten ska se ut? x)

#2 Jag skulle gärna sy en cosplaydräkt eller två (även fast jag inte kan sy), men jag hittar inga bra mönster att följa >.>
Och ja, pengar brukar vara ett problem…Tänk om man vann ett par miljoner *dreamy look*

Själv så skulle man vilja cosplaya som antingen Roxas från Kingdom Hearts eller Edward Elric från Fullmetal Alchemist… Jag har faktiskt början på Ed's röda kappa i en liten påse någonstanns…Har bara råkat tapa bort mönstret *fail* ^^''

[Tan-chan]
1/11/09, 12:33 AM
#4

#3: Ska bara sy en enda stor overal av teddy och sedan sy björntassar till på fötterna och händerna. Som en pyjamasdräkt typ, hade jag tänkt. Och så ska jag ha öron och den där rosetten runt halsen såklart också. (^_^)

Kolla på Svenska Mönster om du vill börja sy. Du köper ett mönster som liknar det du ska sy, men ritar om det lite när du ska rita av mönstret på mönsterpapper (eller smörgåspapper går också bra om bitarna får plats på det).

Du får med papper och sånt där det står hur du ska göra samt att man får lite tips och sådant. Att sy är inte så svårt som man tror, och speciellt inte när man har en "tutorial" till det. (^_^)

Kostar 150 kr per mönster på Svenska Mönster, och de har rätt så många olika.

[Tan-chan]
2/9/09, 1:33 AM
#5

Man kan också komma med önskemål till Svenska Mönster angående vad för slags mönster man är intresserad av.

[LiisaDagger]
2/10/09, 10:35 PM
#6

Jag hade definitivt velat prova. O jag hade nog velat vara nån Final Fantasy karaktär tror jag, typ… Tifa :P

Annons:
[Tan-chan]
2/11/09, 4:30 PM
#7

#6: Bara börja sy då! (^_~)

Magnuzk
2/13/09, 1:19 AM
#8

Jag ver mest nyfiken på tråden, men som skådespelare jag är så, ja kanske på ett Konvent, beroende på vem eller vilka jag är med och om jag skulle vara intresserad av någon intressant figur.

Magnus.

[Tan-chan]
2/13/09, 10:48 AM
#9

#8: Skådespelare? (O_o) Nu måste du upplysa mig om vad för skådespelare du är! (^0^)

Det är bara kul att släppa loss och cosplaya ju. Så om du är på väg till till exempel Stockholm Japan Expo så tycker jag defenitivt man ska släppa loss där. (^_^)

Magnuzk
2/13/09, 11:15 AM
#10

Oj, ja Tan-chan, vad för skådespelare är jag? Arbetslösskådespelare, funkar det? Egentligen vet jag inte om jag får kalla mig skådespelare för jag har ingen utbildning alls till det, bara en hel del erfarenhet. Har varit på scenen mest, i olika pjäser, men nån enstaka gång i nån film också, fast jag har aldrig sett dem och en gång i en reklamfilm för Nordic Air, men jag syntes tydligen bara väldigt kort. Jag har arbetat på High Chaparral också.

Skulle vilja arbeta som det, men det är svårt att få jobb utan utbildning tycker jag och om man inte är något namn. Sen har jag ingen formell dokumenterad erfarenhet heller så det gör det ännu svårare.

Action, drama och komedi är det jag skulle vilja göra. Komedi är riktigt svårt så det är en utmaning. Drama är en utmaning för att kunna få en trovärdig karaktär och action… är kul.

: )

Magnus.

[Strawberi]
5/27/10, 3:35 AM
#11

Ska cosplaya på årets Närcon, om allt går enligt dom små planerna!

[VictoriaR]
5/27/10, 10:43 PM
#12

Valde "Jag har aldrig cosplayat, och jag vill aldrig göra det"

Vill inte cosplaya ngn animefigur däför att jag helt enkelt inte är intresserad av anime/manga. (förutom JR haha)

Kan heller inte tänka mig att cosplaya en jrockare, är man inte asiat är det omöjligt att se ut som en haha, visst finns det vissa undantag, men oftast ser det bara fail ut. Däremot tycker jag det är helt okej att ha jrock inspirerade frisyrer (har haft det själv) och även smink. Nu kanske det låter jättekonstigt, men bara för att man inspireras utav en stil betyder det inte att man vill efterlikna den in i minsta detalj, något som cosplay går ut på.

Liss
6/1/10, 3:16 AM
#13

Har aldrig men skulle vilja.
Skulle vara kul att cosplaya på nästa Uppcon. - om de nu blir något 11.
Men har ingen aaaning om VEM ännu.. Och behöver ju lite tid på mig att sy isf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Sammy-Chan
8/7/10, 9:57 AM
#14

Hmm… Jag har aldrig cosplayat… ( om man inte räknar in när jag cosplayade pikachu när jag var 5 år typ, då men… ) iaf. Jag ska cosplaya Sakura Haruno på Mewcon03, de blir första RIKTIGA gången och jag är grymt nervös eftersom att jag har ingen aning om hur man gör… Skäms Jag bara hoppar med lixsom… Hahah… ehm…

[VictoriaR]
8/7/10, 5:43 PM
#15

#14 http://www.akinaiblog.com/media/shop/shop/i/full/pikachu-kigurumi-220.jpeg ;) Skulle då vilja ha en Kigurumi, verkar sjukt mysiga Oskyldig

måste bara visa några bra cosplayare som inte är asiater.. Bou http://www.cosplay.com/photo/2633194/

Miyavi http://www.cosplay.com/photo/2178304/

Det skulle vara kul att få se bilder på alla er som cosplayar Skrattande

Azmaria
8/8/10, 11:45 AM
#16

#15 haha en sån där pikachu  dräkt har jag sett någon haft nät jag gick in i en manga/anime butik i helsingfors, jätte  söt var hon dessutom ^^

Make Pasta not War, Vee~

[linnzy]
8/24/10, 10:22 PM
#17

Det finns ju typ inget roligare, vi är ett gäng som är med i Mangakai Lund (de flesta iaf) vi har tom haft ett antal cosplay-picknicks i malmö,lund och helsingborg i denna sommar…jättekul!

Azmaria
8/27/10, 12:34 AM
#18

har funderat att fara på uppcon nästa år, fast det är bara en tanke, men det finns en möjlighet att jag slipper^^

Om jag slipper dit, så tänker jag cosplaya, som vem jaaa det vet jag inte. xD  En idé skulle vara ryssland från axis power hetalia, för där finns det likheter mellan oss(lol) och kläderna skulle inte vara såå svåra(är ju nybörjare trots allt)

;D

Make Pasta not War, Vee~

Upp till toppen
Annons: