Annons:
Etikettermatdryck
Läst 14938 ggr
ParaKiss
12/10/08, 2:48 PM

Pocky

Jag älskar pocky! Väldigt beroende framkallande tycker jag =). Och jag undrar. Vad för pocky smaker finns det? Chocklad, banan, jordgubb, yoghurt - vitchocklad eller va det är… Nå mera?

Annons:
[Tan-chan]
12/11/08, 4:00 PM
#1

En fråga:

Vart köper man pocky?! Vill ha ju! (O_o)

ParaKiss
12/11/08, 5:00 PM
#2

Här i stan finns det thai affär som jag brukar köpa ifrån :D super gott ^^ tror jag har blivit lite känd kund där haha. Osso brukar det kunna finnas lite på vidiohallen och lite ibland på A&H här ^^

[Tan-chan]
12/11/08, 5:40 PM
#3

Ugh! Vi har inget sånt i fattiga Trollhättan vad jag vet. (T_T)

anebit
12/12/08, 7:09 PM
#4

Vill också ha!  Men har aldrig sett det i affärerna i Eskilstuna.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

reverse
12/13/08, 3:22 AM
#5

Beställ över internet, då. ;) I Stockholm finns det i de flesta asiatiska butiker.

 //Lina

ParaKiss
12/13/08, 1:31 PM
#6

#5 Vart på internet kan man beställa? =)

Annons:
reverse
12/13/08, 2:31 PM
#7

 //Lina

anebit
12/13/08, 4:43 PM
#8

#7   Tusen tack för länken. Hittade även Wasabi + lite annat smått och gott.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

[Tan-chan]
12/16/08, 3:28 PM
#9

Yaaaay! Äntligen någon med en länk till en webbutik! (^0^)

Zenrin
12/27/08, 9:33 PM
#10

fast Wasabi brukar väl finnas i vanliga ICA-affärer ju… i alla fall här i Östersund :)

[Tan-chan]
12/28/08, 12:13 AM
#11

Jo, det har vi här i Trollhättan också.

Oooh! Drömde en härlig dröm om att en kiosk hade beställt in jättemkt Pocky i massa smaker och jag köpte dem alla och badade i dem! Oh! Vil ha Pocky nu! (T_T)

Wony
12/28/08, 10:16 PM
#12

#10 Mjo, Wasabi är ju inte så krångligt att hitta i Östersund… Men du råkar inte veta var man kan lägga vantarna på japanskt godis i allmänhet, här i Östersund? Typ tuggummi/godis… Jag vet inte alls var man kan gå, eller om det ens finns här. >_<

Zenrin
12/29/08, 1:25 PM
#13

#12 Det finns en liten affär med massa asiatisk mat. Vet inte exakt adressen nu men om du går från busstorget kyrkgatan ner mot tågstation så ska den finnas där på vänster sida. Tror den ligger nästan mitt emot Hälsokostaffären om du vet vart den ligger?! :) Vet du vart jag menar då?

Annons:
Wony
12/29/08, 8:12 PM
#14

#13 Aha… Heter affären något med typ thai? I så fall borde jag veta var det ligger, om jag inte minns fel bör det väl ligga en pizzeria alldeles bredvid också. Men jag visste inte att de hade japanskt? :P

Zenrin
12/29/08, 8:28 PM
#15

Jag har varit inne där men jag kommer inte ihåg om dom hade specifikt japanska saker. Som jag minns så hade dom massa saker från olika delar av asien iaf. Har för mig att dom hade japanskt sushi-ris :) gå dit å kika vettja -.-

Wony
12/29/08, 8:41 PM
#16

Det får jag göra någon dag, det låter lovande =)

Zenrin
12/30/08, 12:42 PM
#17

ja gör det… Jag tror jag måste in där någon dag också faktiskt :P

Wony
12/30/08, 2:00 PM
#18

Ja, och hittar jag inte godis kanske jag hittar något annat istället. Det brukar vara så när jag ska handla, att jag köper allt annat än det jag letade efter ;-)

Men det låter som att det kan vara värt ett besök, och om de nu har japanskt sushi-ris är det väl relativt stor chans att de har annat japanskt också :-)

Emmell
12/30/08, 10:27 PM
#19

Är inte sådär superimponerad av pocky som #0, men jag hade gärna velat köpa godis i en japansk kiosk typ. Mest för att se vad dom har för godis som inte vi har här, vad japanerna käkar för "lördagsgodis" :)

En kompis från Japan som var och hälsade på gillade marabou i alla fall:D det sålde dom inte där han bodde.

Amee
12/31/08, 1:07 PM
#20

Det ser så gott ut men hur får man tag i dom? O.o

Annons:
Emmell
12/31/08, 1:22 PM
#21

Pocky finns att köpa i ganska många affärer, om du har nån asiatisk butik i närheten så finns det ganska säkert att köpa där. Mataffärer, exempelvis Tempo, kan ha ibland. Videouthyrningsstället här säljer också pocky.

[Tan-chan]
12/31/08, 4:18 PM
#22

Varför säljs Pocky i alla andra städer men inte i Trollhättan?! Detta är ju värdelöst! Dumma Trollhättan! Har vänt upp och ner över hela staden men har inte hittat nåt. Tror jag har varit i nästan varje större kiosk och alla videobutiker och mataffärer men inte hittat ens en smula Pocky. (T_T)

Zenrin
12/31/08, 4:27 PM
#23

Tan-chan. Har du provat att fråga om dom kan beställa in?! Jag är vegetarian och brukar ofta fråga om vissa saker. Många butiker beställer faktisk in om man lovar att köpa Skrattande kanske värt ett försök?!

Amee
12/31/08, 4:32 PM
#24

Tan-Chan: Kan inte man fara runt lite och kolla?

det kanske finns i nån annan stad som du brukar hälsa på?

Alla som bor i Stockholm kan lätt få tag i Pocky men inte vi? det är tråkigt O_O

[Tan-chan]
12/31/08, 4:46 PM
#25

#23: Duh, vad dum jag får vara! Har inte ens tänkt på det! Tack för att du sade det! (^0^)

#24: Jag brukar inte vara i andra städer för att jag har så ont om pengar till att resa sådär. Sitter mest fast i lilla Sjuntorp och Trollhättan. (^_^,) Busspriserna är ju så äckligt höga. Liksom 100 kr tur och retur mellan Sjuntorp och Trollhättan om man betalar kontant, och Sjuntorp som ligger i Trollhättans kommun. Det är sjukt! För det priset skulle jag nästan kunna ta tåget till Göteborg och tillbaka. Fattas bara ca 20 kr till. (O_o) Och periodkort och sånt kostar ju över 1000 kr per månad.

Zenrin
12/31/08, 5:52 PM
#26

Tan-chan: man är inte dum om man inte tänker på allt för man kan inte tänka på allt Skrattande

[Tan-chan]
12/31/08, 6:07 PM
#27

#26: Nä, sant. (^0^)

Annons:
marsv1n
1/2/09, 3:41 PM
#28

Mikado brukar jag köpa, det är som pocky fast jag har bara sätt det i chokladsmak "/ Pocky försöker jag undvika för det innehåller vegetablisk olja(palmolja)…

Zenrin
1/3/09, 3:06 PM
#29

#28 varför undviker du vegetabilisk olja för? Obestämd

[Tan-chan]
1/3/09, 5:54 PM
#30

Har jag missuppfattat nåt eller är inte vegetabilisk olja nyttigt? (O_o) Liksom jag skulle hellre käka något som innehåller vegetabilisk olja än syntetisk olja som är mer skadligt än vegetabilisk olja. Vegetabilisk olja är ju från naturen. Och man har ju sedan urminnes tider använt vegetabiliska oljor för kroppens välbefinnande.

Dessutom är ju palmolja något som används flitigt till och med i svensk margarin. Är inte det typ ett av de mest välanvända oljorna i världen eller något?

Rätta mig om jag har fel… (^_^,)

Emmell
1/3/09, 6:12 PM
#31

#30, Instämmer med dig, en sak bara… syntetisk olja är väl typ bil-olja och sånt? :D Garanterat mer skadligt än veg. oljor, ja.

#28, Av miljöskäl, eller? Jag bara gissar. (Det sägs att man skövlar massa regnskog för produktionen av palmolja, eller hur det var, är inte så värst insatt.)

[Tan-chan]
1/3/09, 8:37 PM
#32

Nja, det där att de skövlar och sånt stämmer delvis, men eftersom palmolja är ett av världens mest använda oljor så har EU krav på att företagen måste veta varifrån oljan kommer och hur man har utvunnit den (om jag minns rätt).

Och att bojkotta varor som innehåller palmolja är ju jättesvårt då det mesta innehåller denna olja (choklad och margarin, fruckostflingor med mera är ett bra exempel). Samt att om man vill vara miljövänlig och så, så är inte bojkottning en lösning då företagen kommer i sådana fall att övergå till något dyrare som till exempel sojaolja (eller vad det hette), och då kommer andra konsekvenser istället.

Har en jättebra artikel om det men har inte länken på denna dator dock, och håller på och ominstallerar OS:et på laptopen så kan inte kolla upp den just nu. Men länkar till den när jag har fått i ordning på den. (^_^)

Emmell
1/3/09, 9:35 PM
#33

Japp, har för mig att jag läste nånstans att typ hälften av alla förpackade varor innehåller palmolja. Men så börjar ju fler och fler bli mer miljömedvetna, så jag skulle tro att dom jobbar för att kunna producera oljan så "miljövänligt" som möjligt… och det räcker för mig.

Det känns nämligen som en väldigt liten skitgrej att börja tänka på för mig som konsument, så knappast att jag tänker försöka undvika varor bara för att dom innehåller en viss typ av olja. Liksom, jag sopsorterar och åker kollektivt, jag tänker inte vända ut och in på mig för att rädda ett träd i Borneo. Kommer dom på nåt alternativt, fint, men tills dess käkar jag glass och margarin bäst jag vill ;)

Kan man tillräkna sig själv miljöräddarpoäng för dom "miljöfarliga" varorna man INTE köper förresten? Jag äter inte lever, så jag räddar säkert ett par kossor under min livstid bara för det! Till exempel…

Oj vad jag svamlar :D så går det när tv har reklam och man måste fördriva lite tid..

[Tan-chan]
1/3/09, 11:12 PM
#34

#33: Ja, jag håller fullständigt med. Lite löjligt att börja med sådant som att undvika vissa varor på grund av en olja. Dessutom har ju EU krav på att oljan ska vara miljövänligt producerad om man vill använda det i produkter inom EU, så det är ju bara att köpa på utan att få ett dåligt samvete på grund av miljön.

Men jag måster erkänna att jag är inte sådär jättemiljövänlig trots att jag sorterar enligt reglerna i Trollhättan. Jag är till exempel duktig på att slösa hushållspapper rätt så rejält. Tror jag har tagit död på ett x antal träd på grund av det. Hahaha!

Bad Tan-chan! Bad! *slap herself*

Och ingen fara, svammel är kul (bara för att ha en ursäkt till detta svammel-inlägg). (^_~)

Annons:
Emmell
1/3/09, 11:46 PM
#35

#34, Precis och precis.

Och du är inte ensam om det där med att inte vara "sådär jättemiljövänlig"! Haha. Alltså om valet står mellan att köpa/göra nåt som är uppenbart skadligt för miljön vs välja "kravmärkt" så är det ju ganska självklart (tycker jag) vad man väljer, man är ju inte medvetet mer miljöbov än vad som är nödvändigt. Men jag vill inte heller avstå från saker om det inte finns nåt alternativ till den varan, eller vad det nu är. Jag menar, finns det ingen miljövänlig (och god..) choklad så får regnskogarna lida, helt enkelt, mwahaha… ^__~

Vilka hemska människor vi är, va ^o^ konstigt nog sover jag gott om natten, trots det, haha.

[Tan-chan]
1/4/09, 12:54 AM
#36

#35: Håller med fullständigt. Vi är riktigt hemska människor. Haha! (^_~)

Jag sover också förvånansvärt gott om natten trots min inte så himla miljövänliga livsstil. (^_^,)

Zenrin
1/4/09, 1:50 PM
#37

hmm… Jag läser alltid innehållsförteckningen på typ allt jag köper och har nog aldrig sätt palmolja. Däremot så är mycket av rapsolja. Jag är iofs vegetarian så jag vet inte om man använder andra oljor i animaliska produkter.

jag har valt en ganska miljövänlig livsstil så jag sover gott om nätterna :)

Emmell
1/4/09, 7:56 PM
#38

#37, jag tror inte det vanligtvis brukar stå att det är just palmolja, utan oftast står det bara att varan i fråga innehåller vegetabilisk olja.

Rapsolja brukade jag ge till min förra hund, innan jag hittade ett foder som funkade fettmässigt. (På tal om rapsolja, men egentligen lite off topic.)

[Tan-chan]
1/5/09, 11:34 PM
#39

Ja, det står att palmolja antingen är fett eller som vegetabilisk olja. (^_^) Det är så det klassas. Rapsolja är dyrare än palmolja om jag minns rätt.

Wony
2/24/09, 7:53 PM
#40

Jag har nu hittat ett bra ställe att köpa pocky på i Östersund! Det finns en massa smaker på Österns Livs, som ligger någonstans på Storgatan, ungefär nedanför Kärnan.

CAFEKKO
6/23/09, 2:01 PM
#41

men den där webbshopen, måste man belata över internet eller kan man ta det på postförskott?? och kan man beställa det till Finland?

Annons:
[VictoriaR]
6/25/09, 1:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

i Stockholm är det jättelätt att köpa Pocky,men endå gör jag det inte:)

Köpte ialf ett packet kiwi Pocky i förrgår, fast dem smakade mer äpple än kiwi,men endå,ganska gott (^_^)

angeldoll
7/30/09, 7:44 PM
#43

För er som inte kan köpa pocky i er hemstad rekomenderar jag denna sidan :) http://www.sunai.se/svenska/index_s.html

Pu-Chan
10/15/09, 12:26 AM
#44

Mm, sun ai är jättebra, har massa olika sorters pocky ^_^

Thea-Cazzy
10/15/09, 5:52 PM
#45

Åh älskar banan pocky!! Skrattande

Pu-Chan
10/16/09, 12:36 AM
#46

bananchoklad in my <3

[VictoriaR]
10/16/09, 1:27 AM
#47

jaa, bananchoklad är såå gott *_*<3<3

Sehvrin
12/2/09, 10:16 PM
#48

Smakade pocky för första gången idag  och blev inte imponerad, smakade ju bara småkakor. Lär inte köpa det fler gånger.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
cykelpump
1/12/10, 2:14 PM
#49

Eller kan man be nån köpa o skicka till en :) I Eskilstuna säljer dom med pocky hihi, otroligt smarriga :D Men man äter upp dom för fort xD

[Cheete]
2/21/10, 9:00 PM
#50

Finns det ingen svensk sida (förutom sunai, kan dock inte hitta pocky där :(), som säljer pocky?

[Tan-chan]
2/21/10, 9:14 PM
#51

Jag måste hitta Pocky i Göteborg. Någon Gbgare som känner till vart man kan köpa det? Jag måste nämligen köpa Pocky och lära mig att dansa med dem till videon här under:

LOL!

CHoPSTix
12/30/10, 9:10 PM
#52

Jag har ett Pocky paket sedan besöket i stockholm på höstlovet..

det ligger dock i min garderob för jag vill inte äta upp dom.. xO

jag vill spara…

Goodbye Kitty <3

CHoPSTix
12/30/10, 9:12 PM
#53

har bara smakat poky med jordgubb och nån blandad bär smak..

köpte mina paket i en japansk butik vid namn sun-ai ligger på Tegnérgatan 15 i stockholm

Goodbye Kitty <3

Liss
12/30/10, 10:11 PM
#54

Finns en mixaffär några meter från min port. Där säljer dem massor av saker från asiatiska länder. Även pocky. Jag blev ganska glad när jag såg det, när det precis öppnat. ?
Köper massor av instant nuddles där också. Hehe.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

CHoPSTix
12/31/10, 12:28 PM
#55

här i dalarna (jag bor i en korv.. klura?)

finns det ingen pocky så långt jag vet men jag kanske ska ta och söka igenom stadens butiker..?  jag kan ju googla om det finns nåt här i korven.. (om ni tycker att jag är barnslig så har jag förståelse för det.. jag är "bara" 11)

men till er andra: googla på typ köpa pocky i *stad*

elr nåt..

Goodbye Kitty <3

Annons:
CHoPSTix
5/31/11, 8:53 PM
#56

Föressten.. för alla som bor i Dalarna.. i Falun så har det kommit in ett litet lager pocky (choklad och jordgubb) det finns på my Sushi falun om ni undrar :)

Goodbye Kitty <3

Onslow
6/1/11, 6:44 AM
#57

Hah, jag bor 4 mil från Sthlm, men tar typ en timme att åka in. Iallafall, förlåt om jag lånar tråden lite, men vet någon vart man kan köpa Milky också? Fick ett paket med 7 stycken (gav bort två…) av en kopis innan hon flyttade till Japan och det var så yummie!

Pocky beställer jag helst från internet, billigare xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

CHoPSTix
6/1/11, 6:50 PM
#58

#57 idag smakade jag något helt nytt.. det hette yum yum och är japanskt.. det är ungefär som tjockare kexpinnar som man doppar i någon slags mjölkkräm, men det smakade..hmm.. yum yum<33

Goodbye Kitty <3

CHoPSTix
6/1/11, 6:51 PM
#59

just ja.. jag glömde att fråga..

57# vart ifrån beställer du pocky? (orkar inte googla..)

Goodbye Kitty <3

Onslow
6/1/11, 9:01 PM
#60

#59 Länge sen sist nu… Kommer inte ihåg. Sumimasen ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[VictoriaR]
6/6/11, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Jag satte upp några av mina pockypaket..haha!

Mandi_
6/7/11, 10:46 PM
#62

#61 aaaah, goot :L)

vilken smak är det på den som är på andra raden uppifrån i vänstra hörnet? (den gula förpackningen)

Mvh. Mandi__

fd. CHoPSTiX

Annons:
Ferliah
4/5/16, 10:02 PM
#63

Pocky kan köpas i vänersborg i en liten butik som heter mai thai ligger vid system bolaget :3

[KelseyKomatsu]
4/6/16, 6:41 PM
#64

#63 Tror inte att denna tråden  är så aktuell längre… Men tack för tipset iallafall x)

Upp till toppen
Annons: