Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1176 ggr
ParaKiss
12/20/08, 12:43 AM

Kirepapa

Någon som vet vart Kirepapa 2 tog vägen? :/

Annons:
[Tan-chan]
12/20/08, 4:05 PM
#1

Den är väl under subning hos Aarinfantasy. Tror de jagar efter ett bra RAW-avsnitt till den, för de har klagat över att det finns så dåliga RAW's till deras sub-projekt nu för tiden.

new-CHAN
12/29/08, 2:23 PM
#2

Jag väntar också på den! Var e den? Även om de har bra eller dålig raw kan de väl ändå komma ut med de?

[Tan-chan]
12/29/08, 3:00 PM
#3

Men de kan ju inte komma ut med en dålig version av den på grund av att det förstör deras rykte som fansub-team. Alla fansub-teams som är seriösa tar kvalité på stort allvar, och det försöker nog Aarinfantasy också göra. Ett seriöst fansub-team vill inte förknippas med dålig video-kvalité. Varför tror ni att de lägger så mycket tid på att till exempel göra texten så fin på vissa serier (nu menar jag avi-videorna och inte mkv och mp4)? Jo, för att få bra rykte. (^_~)

Så jag tycker att ni ska visa lite tålamod. Hjälper inte att tjata på dem heller för då segar de sig ännu mer, eller i värsta fall - serien läggs ner. (^_^,) Vet att Chihiro kommer lägga ner Skip Beat efter det sista avsnittet av första säsongen på grund av tjatet.

ParaKiss
12/29/08, 6:20 PM
#4

#3 aaa drygt att dom ska lägga ner med skip beat :( tråkigt att folk ska förstöra för andra :(

[Tan-chan]
12/29/08, 6:26 PM
#5

#4: Men jag tror att det finns andra som också subar Skip Beat så den försvinner inte. (^_^) Men jag har följt Chihiros släpp hela tiden så jag utgår ifrån dem för de var först med att suba den.

Men sedan var inte Skip Beat bra heller. Den var så framkrystad och överdriven att jag har närmare blivit hatisk mot den. Men kollar fortfarande på den för att jag hade ju ändå börjat se den. Men tror inte jag kommer se på andra säsongen…

ParaKiss
12/29/08, 6:31 PM
#6

#5 Hoppas på det. För skip beat ser jag verkligen fram emot att få se då mangan verkar verkligen vara bra (har dock inte läst mangan än) ^^

Annons:
Emmell
12/29/08, 8:30 PM
#7

Haha! jag hade glömt att det skulle komma en kirepapa2!? ;D

#5, nu har väl vi inte direkt samma smak, men jag tyckte i alla fall mangan blev lite bättre längre fram. Kanske det kommer gälla animen också:) ja alltså, om man inte gillar serien till att börja med lär det ju inte bli nån "WOW!" skillnad, men jag tyckte själv det var hyfsat ointressant när hon försöker ta sig in, testerna osv =_= skönt när allt det är förbi, mer om Tsuruga osv.:) tyckte jag iaf^^

[Tan-chan]
12/29/08, 10:50 PM
#8

Ok. Nä jag tror inte att jag kommer titta på andra säsongen i alla fall. Gillar inte när hon får sina dampryck och sånt. Det är just det som är så överdrivet att man blir typ less på den. Liksom överdriven komedi. Så det sista har man typ släpat sig fram till datorn för att glo på det nya avsnittet. (^_^,)

Tror helt enkelt att det inte är en Anime som faller mig i smaken. Hade kanske alldeles för höga förväntningar?

new-CHAN
12/31/08, 6:18 PM
#9

Jag gillade Skip Beat, men som tan-chan sa så är de väldigt jobbigt när hon får ryck. svårt att ta serien seriöst då ju. Obestämd

men jag längtar tills jag får se kirepapa 2 ändå! hoppas de kommer snart!

Emmell
1/3/09, 7:33 PM
#10

#8 och #9, ja, hennes ryck stör mig med (men jag har inte tänkt på om dom händer så ofta längre?). Det är precis av samma anledning jag inte är nåt super-fan av Gravitation som "alla" andra, för jag blir så himla less på serier som växlar mellan allvar och flum hela tiden. Som #9 sa, man vill ju kunna ta serien seriöst, men det går inte. :/

Fast jag gillar ändå serien, så jag har överseende med hennes dampryck (läs: hoppar över ett par rutor och låtsas att det aldrig hände).Och eftersom jag läst mangan kan jag spola igenom avsnitt som jag minns är extra tråkiga.;D

Men tvärt om från dig, tan-chan, så började jag läsa (och se) Skip Beat HELT utan några förväntningar. Så den kunde liksom inte bli sämre i mina ögon.;)

ParaKiss
1/17/09, 11:10 AM
#11

Jag har hört någonstans vart det nu va, att Kirepapa är på G nu. Får hoppas på det ^^ Längtar =)

[Tan-chan]
1/17/09, 5:32 PM
#12

Jodå den är på G. Aarinfantasy har scripten klar nu tror jag.

ParaKiss
1/17/09, 5:56 PM
#13

woohoo typ ^^ bara ta några månader ^^ hehe

Annons:
ParaKiss
1/23/09, 10:27 PM
#14

Äntligen är den ute!! Och jag tycker den var bättre än 1a :D Jag har skrattat så det rinner tårar alltså! hahaha :D

[Tan-chan]
1/25/09, 4:38 PM
#15

#14: Ja, jag blev så glad när jag såg att den var ute. Jag garvade så jag fick ont i magen (bokstavligen), och tvåan är verkligen bättre än ettan. Tog ett tag för mig att lugna ner mig efter det så fick titta på den en gång till. (^0^)

Upp till toppen
Annons: