Annons:
Etikettoff-topic
Läst 994 ggr
[Tan-chan]
12/20/08, 8:02 PM

Finns det fler Ebay-nördar här?

Ja, Ebay är ju Guds gåva till mänskligheten. I alla fall brukar jag säga det. Där kan man ju hitta nästan allt mellan himmel och jord, och komma undan billigt!

Häromdagen surfade jag in där för att göra en gigantisk klädbeställning från mina favoritsäljare. Kläderna är i visual kei-stil och hela beställningen gick på nästan exakt 2000 kr. Jag har sparat pengar från lönen och sedan fått julklappar i form av pengar som var avsett för det här syftet. Ville förnya min garderob lite för tycker de kläder jag har där inne är tråkiga bara för att jag har använt dem så mycket redan.

Men när jag egentligen inte ska köpa något har jag en dum tendens att logga in där ändå och leta efter prylar till mina favorit-animes och kläder inspirerade av japanska streetstilar, och när jag har surfat omkring där i ca 15 min har jag blivit koko.

Här om dagen fann jag t.ex. en massa urgulliga prylar till Junjo Romantica och Okane Ga Nai, samt att jag hittade den röda D-Wheel:en + Yusei från Yu-Gi-Oh! 5D's. Jag höll på att tappa huvudet då jag precis innan jag letade efter dessa prylar hade köpt kläder för alla mina pengar. Jösses vad jag ångrade klädköpen! Men kläder är ju viktigare så jag lugnade ner mig efter ett tag. (^0^)

Men till råga på allt var jag så "smart" och sökte efter Kuroshitsuji-prylar, och så fann jag någonting som fick nästan mitt hjärta att stanna. Ciel och Sebastian fanns där i form av ultradetaljerade dockor, tillverkade av Square Enix själva! Men de kostar typ 1 200 kr per styck… (T_T)

Åh, om jag hade pengar! Tänk vad jag skulle frossa i en massa dockor och kläder, och andra prylar!

Så för att jag inte ska känna mig helt dum… Finns det fler Ebay-nördar här? (^0^)

Annons:
new-CHAN
12/29/08, 2:19 PM
#1

Oh! Jag vill också köpa från Ebay! du får lära mig hur man gör! tänk om jag hittar jättefina kläder därifrån? kommer dö om jag gör det! Skrattande

ParaKiss
1/13/09, 9:49 PM
#2

Jag kan inte med det dära med ebay ^^ *håller mig till tradera* :P Fast någon gång kanske man går in mera på det. Men är rädd så att fastna där och shoppa för mkt varje gång ^^

Emmell
1/13/09, 10:02 PM
#3

#2, Men ebay och tradera funkar ju i stort sett likadant? ;)

[Tan-chan]
1/15/09, 3:50 PM
#4

Ja, Ebay fungerar nästan exakt som Tradera. Eller det gör det på grund av att Tradera har härmat Ebay så mycket det bara går. (^_^) Den enda skillnaden är ett Paypalkonto som man överför pengar till om man inte har Visa eller Mastercard eller liknande. Därefter går det mesta på automatik så man behöver inte oroa sig för att det ska bli krångligt med Paypal + Ebay. Hur lätt som helst!

Upp till toppen
Annons: