Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 820 ggr
ParaKiss
1/17/09, 11:13 AM

Seitokaichou ni Chukoku

Seitokaichou ni Chukoku (OAV)… Är det nå ny Yaoi Anime som kommer att komma?

Annons:
[Tan-chan]
1/17/09, 5:32 PM
#1

Kolla upp på ANN eller Anidb och se om de har den där. (^_^)

ParaKiss
1/17/09, 5:56 PM
#2

Jo det var på ANN jag hittade den på. Men stog lixom inget om den där. Datum, story eller något sånt. Får kolla på flera ställen med =)

[Tan-chan]
1/17/09, 5:57 PM
#3

Ok, men då är det inte officiellt announced när den kommer komma och vad den kommer att handla om. Så är det ju t.ex. med ai no Kusabi OVA2 2009 just nu (men de flesta vet vad den handlar om ändå).

ParaKiss
1/17/09, 6:06 PM
#4

#3 Mjo. men om man vill veta soryn om den så äre bara o läsa i doen gamla OAV eller mangan typ ^^ Står inte änns på Manga sida på ANN om Seitokaichou ni Chukoku ;/ Men hoppas att det är något bra =)

Blir ju bara mer o mera Yaoi o Shounen Ai nu tycker jag ^^ Och mera och oftare borde det bli :D

[Tan-chan]
1/17/09, 6:07 PM
#5

Ja, hoppas det blir längre serier också som Junjo Romantica. Är det inte den längsta shonen-ai/yaoi serien?

ParaKiss
1/17/09, 6:14 PM
#6

Jo, det är väll det. ^^

Kyou Kara maou kan man väll inte räkna me som Shounen Ai serie nästan ändå. fast det är det lite

Annons:
[Tan-chan]
1/17/09, 6:21 PM
#7

Jag tycker inte KKM räknas som shonen-ai. (=_=)

Jag har försökt leta efter info om denna nya som tråden tillhör men har inte hittat nåt alls. Hm…

ParaKiss
1/17/09, 6:25 PM
#8

#7 Hemlighetsfull serie ^^

Emmell
1/19/09, 2:36 PM
#9

#7, #8, äh ni är dåliga på att söka, that's all. :)

Mangan Seitokaichou ni chuukoku (alt. titel "Hey class president") är ett par, tre volymer lång. Minns inte om den är avslutad eller ej. Det finns också en drama-CD (eller två, rättare sagt) med Sugita Tomokazu <3 som en av huvudpersonerna (det betyder ju inte att han kommer medverka i animen, men ändå, hoppas).

Handlingen (om jag minns den rätt) är som följer: Trots att skolans elevrådsordförande (seitokaichou) är rätt alldaglig så dras andra killar till honom. Den här killen blir av den anledningen lite sexuellt trakasserad (inget allvarligt som jag uppfattade det) på tunnelbanan men (trots att han tydligen "har humör") säger aldrig ifrån.
En annan kille, Sugitas roll (vice-seito-kaichoun), ser händelsen på tåget, och tänker efter det alltid vara i närheten och se till att han inte råkar ut för nåt mer. Men efter ett tag börjar också vice:n dras till seitokaichoun, men han säger inget om sina känslor och seitoukaichou märker inget heller (till en början).

Jag har varken läst eller hört Seitokaichou själv mind you, men jag läste om den när jag såg att Digital Manga hade den licencerad. Den kommer ut till våren (mars?).

[Tan-chan]
1/20/09, 7:26 PM
#10

Jo så mycket visste jag vad mangan hette. Och kan ursäkta mig med att jag inte orkade lägga ner så mycket energi på att söka. (^_~)

Emmell
1/20/09, 9:05 PM
#11

#10 haha, det var ju ungefär första träffen på google ;) kan inte säga att det var särskilt energikrävande! ^__~

[Tan-chan]
1/20/09, 9:11 PM
#12

#11: Jag kollade på ANN och Anidb, inte mer. (^_~)

Upp till toppen
Annons: