Annons:
Etikettsajten
Läst 785 ggr
ParaKiss
1/17/09, 11:45 AM

Aktivitet ^^

Hur kan man få det mera aktivt här i forumet? Tips och förslag är välkommen =)

Tänkte att jag skulle berätta lite om Aktivitetsindex som visas.

"Aktivitetsindex är ett grovt realtidsmått på aktiviteten på en iFokussajt. Värdet baseras på de nya artiklar, inlägg och kommentarer som tillkommit på sajten de senaste två veckorna och visas endast för Sajtvärd och Medarbetare.

Indexet beräknas genom att tilldela varje aktivitet på sajten de senaste två veckorna ett värde. Dessa summeras sedan till sajtens aktivitetsindex.

Bidraget från varje aktivitet beror på publicerings-datum och typ av aktivitet. Artiklar bidrar med 12 poäng, inlägg med 3 poäng och kommentarer med 1 poäng. Om bidraget är nyare än en vecka fördubblas det. Om det är nyare än 2 dygn femdubblas det.

För att enklare kunna tolka siffrorna har vi gett indexet en färgkodning:**

0-100:** Sajten har låg aktivitet och riskerar att uppfattas som inaktiv.

101-250:

Aktiviteten är ganska låg, men är tillräcklig för att sajten ska kännas

251-500:

Sajten är ganska aktiv och uppdateras normalt ett flertal gånger per dag. Snyggt jobbat!

>500:

_Sajten håller god aktivitet och förtjänar minst ett besök om dagen. Keep up the good work!"

_Just nu ligger vi på 210. =) Tidigare låg vi på över 1000. ^^

Annons:
[Tan-chan]
1/17/09, 5:12 PM
#1

Vi har legat på över 2000… (T_T) Vi får se till att snabbt komma in i en rutin med skola och arbete så vi får igång detta forum igen.

ParaKiss
1/17/09, 5:16 PM
#2

hehe japp. Läre göra det! =)
Jag är helt ovan vid att plugga speciellt hel tid. O kliva upp extremt tidigt på morgonen o sånt. Så man sover nästan när man kommit hem. ;/

[Tan-chan]
1/17/09, 5:41 PM
#3

För mig är det att gå i skolan varje dag och sedan direkt efter skolan dra till jobbet och komma hem runt 18.00. då är man också rätt så trött så man bara duschar och lägger sig och sedan är det en ny dag igen som samma veva med skola och arbete. (T_T)

ParaKiss
1/17/09, 5:52 PM
#4

Jobbigt ;/

För mig, skola, läxa, alla djuren ( typ 10 st tror jag det blir om man inte räknar me insekterna), hushålls sysslor, osv ;/ Och sen så vill man hinna o slappna av innan man går o lägger sig. Och hinna äta, duscha o sånt. Eftersom man bor själv så läre man handla o sköta om allt sånt själv å ^^ Ibland så saknar man att ha en sambo ;P

[Tan-chan]
1/17/09, 5:55 PM
#5

Jo hushållssysslor gör ju jag med, samt att ha tid till läxor. vi har ca 20 sidor matte per vecka och man hinner inte med allt i skolan. (=_=) Om katter bara visste hur bra de har det som slipper tänka på dessa grejer.

ParaKiss
1/17/09, 6:04 PM
#6

Oja. dom har ju det. Bara ligga o lata typ :P

Annons:
[Tan-chan]
1/17/09, 6:04 PM
#7

Haha, typ! (^0^)

[Tan-chan]
1/17/09, 6:23 PM
#8

Yay! Nu ligger vi över 1000 igen!

ParaKiss
1/17/09, 6:27 PM
#9

Bra jobbat utav oss haha :D

[Tan-chan]
1/20/09, 7:41 PM
#10

Haha ja, verkligen. (^0^)

Upp till toppen
Annons: