Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2795 ggr
ParaKiss
2008-12-26 13:48

Candy candy

Någon som har sett hela Candy Candy serien? Vad tyckte ni om slutet? -_- Själv så tyckte jag den var jätte dålig. Uscha. Hade verkligen förväntat mig något helt annat. Allafall hoppads på något helt annat.

Annons:
Tina-A
2008-12-28 20:27
#1

Är det den candy candy jag hade aaaalla vhs filmer av när jag var liten? :) Jag har letat som en GALNING efter candy candy men hittar den ingenstans :(

Var har du hittat den?

Jag tänker på den här blonda flickan som blev lämnad utanför ett barnhem när hon var liten.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Tan-chan]
2008-12-28 20:29
#2

Man kan köpa Candy Candy via tradera då och då, men det är dock på region 0 vilket gör att textningen kan vara fel ibland mm. Men det är med japansk tal och engelsk text. PLus att den serien finns tydligen inte att få tag i längre i bättre kvalité. Vet inte om det stämmer men har hört det.

ParaKiss
2008-12-28 20:35
#3

#1 som tan-chan säger, som hjälpte mig att hitta hela boxen sist på tradera. =) Som jag hade letat efter i några år. Vart galen efter episod 53 eller vart det nu slutade med subning. skit drygt.

[Tan-chan]
2008-12-28 20:45
#4

Här har du en länk till tradera där du kan köpa den.

Candy Candy

Tina-A
2008-12-28 22:57
#5

#4: TACK! Såld ;-) Tog "köp nu" så man slipper konkurera :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Tan-chan]
2008-12-28 23:00
#6

#5: Var så god. Gött att du fick boxen då du så gärna ville ha den. (^_~)

Annons:
ParaKiss
2008-12-28 23:06
#7

#5 Säg till när du har kollat klart på den och berätta vad du känner för den. för mig så gick det 3 dagar kanske innan jag kollade klart på den haha. ^^

Tina-A
2008-12-28 23:40
#8

#7: Jag såg den ju när jag var liten :) Dock är jag inte säker på att jag hade det absoluta sista när du skriver att det slutade så dåligt. Ska prata med min syster så ska jag se ifall vi minns hur den "slutade". Så snart jag får hem den ska jag såklart kolla genom från början till slut :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ParaKiss
2008-12-29 01:42
#9

#8

*varning för spoilers på första avsnittena*

Det som jag minns allafall utav de vhs som jag hyrde på video hallen med Candy Candy slutade det med att Anthony dog med ridolyckan, och hon återvände till barnhemmet strax efter nästan. Sen så vet jag inte mera om det finns flera dubbade i sverige? För som jag vet så slutade det så, :( Allafall utav dem som jag hyrde.

Annars har serien 115 episoder. Även 3 filmer. dock skippade jag att kolla på dem filmerna. :P som inte är med i boxen heller. Men tänker inte kolla efter dem heller. För jag är fortfarande sur på dem som gjorde storyn. Dock ska jag kolla efter manga och hoppas på bättre story där. -_-

Här kan du läsa mera: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=545

Terry and Candy fan 4-ever. <3 ^^

new-CHAN
2008-12-29 14:05
#10

Aaah! Ja måste också ha Candy Candy! Har bara de dvd som släppts i sverige. men har inte pengar nu för alla gick till en resa me familjen i jul. Gråter

GucciDior
2009-01-07 01:00
#11

Ooooh! Candy candy <3 Har en gammal vhs-film som har spelats måååånga gånger här hemma, synd att man inte har kvar nån vhs bara :( Jag typ grät varje gång jag såg den när jag var mindre. Typ när hon blev bortadopterad och typ lämnade sin lilla tvättbjörn(?) i skogen för att hon inte fick ha den kvar osv.. sorglig men braa!

ParaKiss
2009-01-17 11:05
#12

Tina-A: Har du fått hem Candy Candy än o sett den? =)

ParaKiss
2009-01-17 11:06
#13

#11 Jag själv tycker det är sorgligaste när hon springer efter Terry när han åker till amerika me skeppet. Och sen så HATAR jag Terry och Candy just pga det inte blir nåt mellan dom ;/

Annons:
Upp till toppen
Annons: