Annons:
Etikettövrigt
Läst 11924 ggr
ParaKiss
2009-01-17 18:33

Japansk inredning

Tips på hur man kan inreda så det blir lite mera i japanskt stil i en lägenhet? Jag har jätte dålig fantasi med att inreda och har inte alls finger för det. Men skulle varit skoj o intreda det lite mera åt japansk stil =)

Har ni kanske intrett erat place i japansk stil, kanske ni har någon bild som ni kan visa upp?

Tips på vart man kan köpa japanska möbler o prylar o sånt? Jag bor i Bollnäs (Hälsingland/Gävleborgslän) så i närheten eller på internet då ^^

Annons:
[Tan-chan]
2009-01-20 19:40
#1

Många butikskedjor som IKEA och sådant har ju börjat sälja jättemycket asiatiskt inspirerade möbler.

Något jag kan satsa på är att köpa sådana där gräddvita papperslampor som ska stå på golvet, lite höga sådana, och sedan ha en "stor" växt bredvid. Låga möbler också, som t.ex. ett lågt soffbord och sedan lägga sittkuddar runtom den på golvet.

mellylove
2009-02-04 13:40
#2

hejsan.

jag håller på med asiatisk stil i sovrummet just nu, är dock inte riktigt klar än. och ett tips är ju att hålla dig till vitt och svart och brunt i möbler. och ha mycket färg på gardiner,kuddar,ljus mm.

jag köpte tex kuddar från indiska i grönt brunt rosa och rött till sängen. sen har jag ett rött överkast på sängen.tror dom kostade mellan 129-199:-

sen köpte jag när det var rea på jysk en massa buddha figurer. kanske finns i någon jyskbutik nära dig? gav mellan 15-100:- för dem.

sen har jag tagit massa fat och fylt med stenar och sedan lagt ljus i, det blev superfint!

sen ska jag skaffa mig en stor rund rislampa att ha i taket. det finns på ikea bland annat.

sen har jag en hög vas med grenar som är svartmålade, och en mycket fin och enkel grej =)

sen ska jag införskaffa mig puffar i rotting och lägga kuddar på sen som funkar som sittplaser :P det gör susen tror jag =)

jag har tyvärr inte någon bild på sovrummet än, eftersom det inte är färdigt helt.

men jag kan tipsa om en sida som har mycket fina asiatiska saker =) den heter: http://star.inter.webalbum.se/album

men jag har inte handlat något från den än, men det kommer , hehe.

hoppas detta hjälpte dig lite.

mvh linda

[Tan-chan]
2009-02-09 01:20
#3

#2: Låter som fina tips! Tack!

JohnC
2009-04-22 00:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Konnichiwa!

Jag håller också på att göra om mitt sovrum i japansk stil.

Har en bild som inspiration.

Ljust gul-beige på väggarna.

Ek på golvet, ek i hyllor (Lundbergs) på väggen.

Har tänkt att göra skåp upptill på väggen mot taket med skjutluckor.

Det som inte är ek målas/betsas i mörkbrun ton.

Fast garderob på ena väggen med skjutdörrar med ek-lister (Elfa).

På golvet ska jag försöka få tag på flätade rismattor (ca 180 x 90cm). Inte tatamis då det är "block" som är klädda med rismattor.

Dörren till sovrummet byts ut mot en skjutdörr med BL a ribbor och med rispappersliknande material.

Det viktiga är att färgerna harmoniserar.

Att hålla sig till vitt och svart som Mellylove skriver om blir en för hård kontrast och inte så harmoniskt.

Kommer att bygga en stor platt dubbelsäng med några lådor under.

Kommer kanske att utveckla förändringen här om det är någon som är intresserad.

Även i trädgården ska jag göra lite japanska förändringar.

Mvh John

stalgren
2009-04-23 22:56
#5

visst ser det skönt ut…just sådana hyllor måste vara en japansk grej har sett att dom ofta fäster dom på bärande balkarna….vet inte varför men snyggt är det

DarkAnge1
2009-04-28 00:25
#6

#4 :o Vad Snyggt! Jag skulle vela göra mitt rum så.. Men jag har så dålig fantsi.. så jag skulle aldrig veta vad jag ska köpa :P

Jag har lite japanska saker :P Jag har 3 st svärd, stor, mindre, minst, en lampa och 2 bilder att ha på väggen. Vill ha mer :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: