Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1400 ggr
ParaKiss
2009-01-31 23:15

OT: Skogisar

Tänkte fortsätta härifrån ist. inne på era hemsidor. även om det inte passar in i detta forum. men för lat för att byta forum:

Tassajaras ligger även i en utav mina förra katters linjer: S*On Tin Tio's Eevee

Hennes farmor är: S*Tassajara's Cremla Clo och hennes föräldrar är: S*Tassajara's magor & Gaupeskogens Wanda I.G.  =)

Annons:
ParaKiss
2009-01-31 23:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min skogis hona eevee som tyvärr fick avlivas förra året tror jag det var :(

Mycket snygg och vacker flicka som skulle kanske kunnat gå långt på utställningen. Underbar temperament o allt! Helt och hållet perfekt… Nästan. tyvärr så hade hon knick på svansen. men ställde ut henne någon gång ändå =)  Men tyvärr pga knicken kom hon inte långt.

Och självklart inge avel för henne. Dock hann hon ha skoj me min fd sambos huskatt hane innan dom två blev kastrerad.

LaSadie
2009-01-31 23:42
#2

Jag har träffat Tassajara's Magor! Han är sååå maffig! Har du sett honom? Vad roligt att du hade en av hans avkommor.
Tråkigt när en knick gör så mkt =P Väldigt fin katt! Hon ser grymm ut på bilden =D Det är alltid trist när man får avliva en katt =( Gråter fortfarande när jag tänker på min gamla katt som vi fick avliva.
Mim har inte den grymma looken riktigt, mer söt =) Söt dam som domarna har sagt =)
Hehe det blev lite kattungar alltså =D

ParaKiss
2009-02-01 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

hehe japp. det blev lite kattungar :D

vet inte om jag har träffat honom :P var så länge man sprang på utställning. o man träffar ju katter hit o dit. eftersom man är typ uppväxt med skogis uppfödning o utställningar =)

Jo knick är inte roligt e. Men men. i mina ögon var hon perfekt =) Riktig Go katt. Och som verkligen varit där i hela mitt tuffa liv typ och stöttat mig. Hon var min bästa vän.

Men nu så har jag S*Ringbom's Tindra, och mina andra 2 huskatter. hade velat börja me utställning o uppfödning. Men är ju så dyrt ;/ Hade allafall velat ställa ut tindra. men bara det är ju dyrt :P Är ju utställning nu i vår här i bollnäs. men jag har inte råd till det. plus att jag är även då i sthlm ^^ men ändå :P dyrt som satan ^^

Bild på tindra :D

Tindras stam är:

Mamma: S*On Tin Tio's Sassa (kattunge som jag ville behålla som barn, men som jag inte fick utav mamma. Så då blev det att köpa kattunge efter henne sen när jag flytta hemifrån ^^)

Pappa: S*Äövdansens Kopernicus

Farfar: S*Älvdansens Harry Potter
Farmor: S*Älvdansens Greta

Morfar: PR & EC S*Frostnattens Knallkork
Mormor: GIC S*Tassajara's Sol :D som tyvärr också avlivades i år :( var mammas katt.

ParaKiss
2009-02-01 00:12
#4

Glömde skriva.

Tycker att dagens skogisar är mindre nu än va de var förr. Lite tråkigt det ^^ Dom ska vara stora o grova som nästan MC =)

Men nog så kanske det finns stora skogisar nu me. Men var bättre ras typisk förr typ ^^

Japp det blev bebbar mellan dem :P

LaSadie
2009-02-01 00:36
#5

Fin katt! Visst är det lite dyrt att flänga omkring på utställningar… jag ställer inte ut Mim så ofta mest för varken jag eller hon gillar det så då får man slippa =)

Googlade katterna i Tindras stam =) Fick fram alla utan mamman. Men fiiiina katter. Skogisar är underbara… har träffat även morfars far till Tindra Fantasio =) Hela grabbsläkten finns hos Anita och Ove som äger Earl Grey. Här kan du se bilder på Tindras släktingar: (http://hem.passagen.se/tassemarkens/?noframe )

Jag tycker att det är en bra bredd på rasen. Att det borde finns små och stora skogisar så att alla kan få det man själv vill. Mim borde blivit större men det verkade som om nått hände efter hon var på en utställning i Linköping =( Hon stannade upp lite. Men det är sånt som händer och hon har bra släkt bakom sig. Får se hur det går med kullen =)

LaSadie
2009-02-01 00:37
#6

På första sidan finns även på blivande pappan Earl Grey =)

Annons:
LaSadie
2009-03-28 23:35
#7

Kattungarna kom för sex veckor sedan =) En blåpadda, en röd och två creme blev det. Lilla Mim bar på dilution =D

ParaKiss
2009-03-29 10:55
#8

ååå en blåpadda =)) har någon tingat den? Hur mycket tar du för dina?? =)

LaSadie
2009-03-29 15:05
#9

På sätt och vis, vi behåller henne nog =) Hon är så fruktansvärt söt och charmig och så fluffig =) Vi tar 5000 för dom, en solid creme kille är bokad

ParaKiss
2009-03-29 18:42
#10

Ok =) hur ser henns profil ut o så?

LaSadie
2009-03-29 18:57
#11

den har inte rätat ut så mkt än =) Alla såg ut som bonnkatter ett tag :D Men dom börjar räta till sig. Den röda killen ser bäst ut så sätt med haka och huvudform, men Dakota har bra även hon, kanske svagare haka men otroligt fin iallafall. Ser ut som en skogis ^^ återkommer med profilen :D

ParaKiss
2009-03-29 21:10
#12

hehe ok :D skulle varit skoj o se bild/er =)

LaSadie
2009-03-29 21:24
#13

finns på hemsidan www.freewebs.com/nikeno =)

Annons:
ParaKiss
2009-03-29 22:14
#14

ok =) ska kolla in!

Upp till toppen
Annons: