Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1376 ggr
ParaKiss
1/31/09, 6:52 PM

Anime nyheter o sånt

Här kan ni skriva om Anime nyheter ni får nys om. Denna tråd ska innehålla nyheter om anime och gärna lite info om animen.

Annons:
stalgren
4/15/09, 11:17 AM
#1

Asura Cryin

Phantom

Valkyria Chronicles

Basquash!

är väll några intresanta nyheter som går på japansk tv nu

[Tan-chan]
4/15/09, 1:53 PM
#2

07-Ghost avsnitt ett kollade jag på alldeles nyss. Hiyaah så bra den var! Tipsar starkt om den. Tror det är samma bolag som gjorde Code Geass, och musikkompositören är också samma som till Code Geass. Plus att det är många intressanta röstskådisar med. Bla Jun Fukuyama. (^_~)

stalgren
4/18/09, 11:29 PM
#3

ja clamp har väll lite med dom serierna att göra med

[Tan-chan]
4/19/09, 11:12 PM
#4

Har de med 07-Ghost att göra? Av vad jag har kollat så har inte CLAMP med 07-Ghost att göra, men däremot har de gjort karaktärdesign till Code Geass. (^_^) Men själva animationen verkar liknande som Code Geass (om man tittar på till exempel ögonen och rörelser bland annat). Kan inte hjälpa att tänka att det är samma bolag/företag som har animerat 07-Ghost och Code Geass.

stalgren
4/20/09, 11:30 AM
#5

nä jag tänkte på någon anna serie..lol,så går det när man ser på förmycket ;)

stalgren
4/20/09, 11:34 AM
#6

07-ghost är det studio deen som har gjort

Annons:
[Tan-chan]
4/21/09, 12:11 AM
#7

Oki, och vem är det som har gjort Code Geass? Måste nästan vara samma för animationen och karaktärernas utseende är så sjukt lika i båda serierna!

stalgren
4/21/09, 12:47 AM
#8

ja det ska vara clamp

Emmell
4/21/09, 2:14 AM
#9

#8 har fel (Clamp designade karaktärerna för Code geass, inget annat, dom hade inget med 07ghost att göra), men #7 har lite rätt! ^o^

Geass skapades av Sunrise, och om jag inte fattat fel var det ett par föredetta Sunrise-medlemmar som grundade studio deen. MEN det var ju en himla massa år sen, så om det verkligen påverkar något nu eller om det bara är en slump att stilarna påminner om varandra låter jag nog vara osagt. ^o^ Men det kanske samarbetas inofficiellt emellan dom, därav likheterna, vem vet..?

Fast vad gäller character design ska det däremot inte finnas några samband? Såvitt jag vet i alla fall.

stalgren
4/21/09, 11:57 AM
#10

oki…då hade jag lite rätt iaf. jag är inget clamp fan så det kan vara därför storyn var bra dåObestämd om ni inte har sett det se denSkrikandes…lol

stalgren
4/21/09, 12:00 PM
#11

#9 jag har inte fel jag quotar mig själv -lite med dom serierna att göra ,och då hade jag mest code geass i tankenGlad

Emmell
4/21/09, 3:33 PM
#12

#11, nej, du skrev: "ja det ska vara clamp" i #8. Det var det jag svarade på. :)

stalgren
4/22/09, 1:42 AM
#13

ja jag svara på #7 där:

Måste nästan vara samma för animationen och karaktärernas utseende är så sjukt lika i båda serierna!

jag skrev#8:

ja det ska vara clamp

Annons:
stalgren
4/22/09, 1:43 AM
#14

jag skulle nog vara tydligare Skrattande

DarkAnge1
4/28/09, 12:09 AM
#15

Jag tror någon planerar att göra Viewfinder (You're My Love Prize in Viewfinder) till Anime.. Läste om det för några månader sedan..  Har inte hört mer om det.

Viwefinder är en Yaoi, en av Yamane Ayano mer kända mangor.
Hon har även gjort Crimson spell, Cat and master dog och Ikoku Irokoi Romantan.

[Tan-chan]
4/28/09, 11:46 AM
#16

Yamane Ayanos Manga ska eventuellt bli Anime?! (O_O) *svimmar av glädje*

Hoppas bara det inte är falska rykten, för sådana svävar flitigt omkring på nätet. Ta till exempel ryktet om Junjo Romantica säsong 3. Sällan att de gör en tredje säsong, för det finns ju inte material till det om man tänkter på mangan.

DarkAnge1
4/28/09, 11:08 PM
#17

En av mina kompisar läste om det på internet, men det var länge sedan.. :/ Hoppas det blir något av det! :D

[Tan-chan]
4/29/09, 1:12 PM
#18

#17: Hoppas jag med! Om det stämmer börjar jag storlipa av glädje! (^0^) Liksom Yamane Ayano!!!

DarkAnge1
4/29/09, 9:15 PM
#19

Ska söka och se om jag hittar något om det på google :D

DarkAnge1
4/29/09, 9:19 PM
#20

Hittade lite om det på den här -> Sidan

Annons:
Upp till toppen
Annons: