Annons:
Etikettcosplay
Läst 2654 ggr
[Tan-chan]
2009-03-25 12:42

Fler cosplayare till SJX?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om några fler ska cosplaya under Stockholm Japan Expo i maj? Vem ska ni vara? Ska ni sy själva eller köpa?

Ha gärna med en bild på det ni hade tänkt er.

Jag själv ska cosplaya som Ciel Phantomhive från Kuroshitsuji, och jag håller på och syr den själv. Men problem efter problem dyker upp, så nu börjar jag undra om det var så smart att sy själv? (=_=) Men när det är klart så kommer man ju ha något att vara megastolt över! (^0^)

Annons:
Emmell
2009-03-25 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja jag ska då cosplaya Hinamori Amu (i skoluniformen) från Shugo Chara, och jag kööper för jag varken kan eller vill sy själv. ;D Fast jag har inte beställt kläderna än, måste vänta på pengar, så jag passar på att försöka hitta en lämplig peruk också undertiden. :)

Jag brukar egentligen vela cosplaya nån som är mer lik mig (både utseendemässigt och till personlighet), men Amu råkar bli ett litet undantag till den "regeln". Bild:

[Tan-chan]
2009-03-25 18:45
#2

Snyggt! (^0^) Kollat på Eksons Postorder efter en sådan peruk? De har ju megabilliga och rätt så mycket. Har för mig att jag har sett någon liknande där. Sedan om den är till exempel för lång så kan man ju klippa till den själv. (^_^)

Emmell
2009-03-28 22:56
#3

Tack för tipset! ^o^ Tror det fanns en rätt bra på ebay, men ska absolut kika den där sidan också! Ser förresten fram emot att se din cosplay, har ju fortfarande inte sett så mkt av serien, men jag tycker dom två huvudpersonerna är.. fascinerande ^_~ så det blir kul att se! :D

Ingen fler här som ska cosplaya?

[Tan-chan]
2009-03-28 23:02
#4

Oki, no problem! (^_^)

Ja, det ska bli intressant att ens se hur den blir. Är så mycket krångel med den så att jag tror jag sliter håret av mig. Ska nog skippa den där spetskanten på ärmarna. Är så mycket småpill med det så jag tror inte jag orkar med det för det måste jag i sådana fall sy för hand. (=_=)

Gillar mest Undertaker i serien, men jag älskar verkligen Ciels kläder så därför ville jag cosplaya som han. Dessutom så ville en kompis cosplaya som Undertaker, så längdmässigt passar vi också. (^_^)

Ska bli kul att dra runt i Stockholm sedan med dräkterna. (^_~)

[Tan-chan]
2009-03-28 23:13
#5

Kom på att jag önskar mig en sådan där super-symaskin som kostar si sådär 10 000 kr, men som innehåller en dator och som kan sy igenom all material. Då hade det varit superkul att sitta och sy! Min nuvarande maskin köpte jag för 700 kr, och det var lite av ett misstag då den inte ens klarar av att sy genom 4 lager vanlig bomullstyg… (=_=)

Emmell
2009-03-28 23:30
#6

Undertaker är nån som kommer senare i serien va? :) Jag har som sagt bara sett första avsnittet eller två, och så "långt" var Sebastian min favorit haha! Så grym. ^o^

Annons:
[Tan-chan]
2009-03-28 23:48
#7

Haha ok! Ja, Undertaker kommer senare, i 4e avsnittet om jag minns rätt. Är rätt så psyko, men härligt rolig! (^0^) Grell är också en favorit och dyker upp senare nästan samtidigt som Undertaker. Också megahärlig karaktär. (^_~) (Åh nej, i går sändes det sista avsnittet! What am I gonna do after that?! My life is over!)

Emmell
2009-04-27 17:44
#8

Meh, vilken tur att det inte blev nåt expo ^o^'' fick min beställning idag, men benvärmarna passade inte! Jag menar, visst, jag har väl inte direkt kroppsform fit modell (haha), men jag har för sjutton INTE tjocka vader! >_< Dom var så små att jag inte fick på dom alls, inte en chans alltså. Och inget stretch eller nåt, det var det knäppaste, dom hade ju inte hållts uppe om man haft för smala ben..*_*  jaja, det var ju ingen superdyr outfit heller. Men nästan tur att det inte blev nåt expo, som sagt. ^_~

emee
2009-04-27 20:47
#9

det är ju bra att försöka se det positiva i saker och ting^_~

du kan väl lämna tillbaka/byta det?

Emmell
2009-04-27 21:07
#10

Mja, orkar inte börja skicka… beställde från Kina, så.. ^_~ det spelar inte såå stor roll i alla fall :)

Upp till toppen
Annons: