Annons:
Etikettövrigt
Läst 3909 ggr
[Tan-chan]
2009-04-21 17:34

Träff i maj i Stockholm?

Nu när man har fått reda på att Stockholm Japan Expo är inställt så sitter man här med tågbiljetter och annat i handen som inte går att lämna tillbaka.

Någon annan som har råkat ut för samma sak?

Jag tänker i alla fall åka upp till Stockholm ändå, för visst finns det aktiviteter där uppe som man skulle kunna hitta på och fylla ut dagarna med.

Akvarium, museum, Gröna Lund… Vad för fler aktiviteter skulle man kunna tänkas hitta på i Stockholm? Kom gärna med tips!

Någon som vill haka på och träffas för att hitta på någonting under dessa dagar?

Annons:
emee
2009-04-21 17:43
#1

Men har finns det inte nåt sätt att lämna tillbaka dem, eftersom det blev inställt?^^; jag tycker att det borde gå

[Tan-chan]
2009-04-21 17:45
#2

Själva biljetterna till expot kan man lämna tillbaka, men tågbiljetter går inte att lämna tillbaka i och med att man inte hade lagt till avbokningsskydd. Kostar ju nästan mer än själva biljetterna om man ska ha avbokningsskydd, och man tänker ju inte att de ska ställa in ett så stort event. (^_^,)

ParaKiss och jag kommer i alla fall att åka ändå till Stockholm.

emee
2009-04-21 18:07
#3

Ja, när jag var på en HIM konsert i Stockholm så kunde man välja tågbiljett, jag valde den dyra^^; för att jag är paranoid typ, men konserten blev ju av^^ …aha, vad kul! ^_^  det finns väl mycket Japanrelaterat där ändå, Jag vet att det finns en affär som heter Kawaii design^^ det var också nåt i Shojo stars om allt Japanrelaterat i Stockholm^^

[Tan-chan]
2009-04-21 18:09
#4

Nu i efterhand ångrar man att man inte tog avbokningsskydd på tågbiljetterna.

Kawaii-Design finns i Göteborg by the way (är stammis hos dem). (^_~)

Men ja, butiker i Stockholm måste man gå till! (^0^)

Emmell
2009-04-21 18:26
#5

Ja, som jag sa innan, mina biljetter går inte heller att avboka eller boka om, och när vi ändå har vandrarhemmet betalt, så… kan ju vara kul med en mini-semester i Stockholm. Inte lika kul som konventet hade blivit, men det är ju inte så mycket att göra åt nu.

Tan-chan, hur blir det med dom andra av typ dina kompisar, dom som också skulle dela vandrarhem med oss? Eller har ni pratat med dom än?

Utöver det ni redan nämnt kan man ju kolla om det går nån bra film att se nån av kvällarna, på bio då menar jag? :)

[Tan-chan]
2009-04-21 18:37
#6

#5: Ja, en mini-semester hade inte varit fel ändå. Jag tycker inte det är någon idé att avboka hela resan för att sedan sitta hemma och grina för att expot aldrig blev av. Man kan ju göra någon nytta av situationen ändå.

Jag har pratat med Eli-san, men med Johan är det fortfarande lite osäkert. Han kommer hem vid 18.00 i dag så jag ska ta och snacka mer med honom då. Han var gött förbannad i alla fall. Men jag tror han hänger med.

Eli-san vet jag inte med för hon är så grinig just nu så ingenting passar för henne, och hon protesterar lite verkar det som genom att inte vilja åka på någon resa till Sthlm. Men jag tror hon hänger med ändå. Sist jag pratade med henne satt hon och räknade genom sin budget. (^_^)

Problemet är ju bara då att om det är så att en person inte vill hänga med blir det ju mer dyrare för oss i vandrarhemmet i och med att vi måste avboka rummet och boka på nytt fast med det nya antalet personer (tror jag i alla fall). Vet inte exakt hur sådant fungerar, men jag tror det kommer kosta lite extra för oss som ska dit.

Annons:
[Tan-chan]
2009-04-21 18:38
#7

PS: Bio hade inte varit fel. (^_^)

Emmell
2009-04-21 19:05
#8

Var extra snäll mot Eli-san så att hon blir glad och hänger med! ^o^ Nä men hoppas vi blir alla, inte minst för min ekonomis skull..!

Det som stör mig mest är egentligen att jag inte har såå hög ersättning, så jag har snålat hela våren och offrat andra roliga saker för att sätta pengarna på SJX-relaterade grejer, typ cosplay osv. Nu känns det ju störigt att jag HADE kunnat ta extra ridlektioner exempelvis, för att det ändå inte blir av… men men, slutdeppat! Nu ska jag se fram emot minisemesterm istället, som du säger ger det ju inget att sitta hemma och tjura heller. :)

Ändring = min dator hängde sig mitt när jag höll på att redigera inlägget, råkade spara för snabbt men nu är rätt text tillbaka.

[Tan-chan]
2009-04-21 19:19
#9

Jodå, ska övertala henne att följa med. (^_~)

Min ekonomi skulle inte heller tycka om det om någon av oss hoppade av resan. Jag får inte heller mycket i pengar, men har lyckats spara ihop 4000 kr till resan i maj efter att jag har fått min kommande lön och CSN-bidrag.

Resten av pengarna, som jag egentligen hade kunnat spara, har ju gått till cosplay som man inte behöver nu. Det retar mig som mest. (^_^,)

[Tan-chan]
2009-04-21 19:47
#10

Fanns inte Japanska Torget i Stockholm med en massa butiker med Japan-saker? Dit kan man ju också gå. Man kan ju ta en dag som man spenderar till att shoppa och kolla runt i butiker?

Emmell
2009-04-21 19:57
#11

En dag till att gå i affärer låter jättebra tycker jag! ^_^

Sen finns ju Sun-ai också, och - tror jag - i alla fall en till japanshop utöver det. Vi får fixa en karta där vi prickar för alla japanska butiker! Och Stockholm har ju SF-bokhandeln *dregglar* bara där kan man ju hålla till ett bra tag! Ganska dyra, jo visst, men ändå… ^o^

Och Grönan! Aldrig varit där, så dit måste vi absolut! Jag åker inte karusell, men jag älskar den typen av miljö i alla fall. ^_^ Det börjar vattnas i munnen när jag tänker på all sockervadd jag ska äta haha!

[Tan-chan]
2009-04-21 20:08
#12

Japp, vi får fixa en karta och pricka in alla ställen som vi ska till. (^0^)

Scifi får vi inte glömma. Jag måste köpa lite Manga med mig därifrån. Samt om de har något annat skoj som man kan köpa. Men de gångerna jag har varit där har de haft dåligt utbud på anime-stuff.

Sockervadd! *Stor-dregel!* Har varit på Gröna Lund en gång och det var ingenting jämtemot Liseberg här i Göteborg, men visst är det skoj på nöjesfält ändå! Man kan ju spendera bort alla sina småmynt på spel och sånt, och om de har en arkad så måste vi dit och spela DDR! (^0^)

Och jag vill i alla fall gå till Skansen Akvariet och Aquaria Vattenmuseum. Av en sjuk anledning lockar kloakäventyret mig i det sistnämnda. (^0^)

Nu ser man ändå fram emot resan till Stockholm när man tänker efter på allt man kan hitta på.

Emmell
2009-04-21 20:22
#13

Skansen djurparken måste vi också gå till tycker jag! Och fjärilshuset eller vad det heter. Sånt är alltid roligt. ^o^ Och akvariet, absolut! Båda ställena du nämnde, jag kollade länkarna och kloakäventyret (haha, namnet..) verkar ju häftigt! ^_~ Och museer, typ vasamuseet och så.

Och i Stockholm finns väl säkert nån mysig park man kan gå runt lite i, bara "för att", om det är bra väder alltså. Typ köpa fika och äta ute eller nåt.

/"Nu ser man ändå fram emot resan till Stockholm när man tänker efter på allt man kan hitta på."/ Jag satt precis och tänkte samma sak! ^_^

Annons:
[Tan-chan]
2009-04-21 20:32
#14

Fjärilshuset? (O_O) Det kommer sluta med att jag springer omkring och skriker halsen av mig medan jag har fått för mig att fjärilarna har gaddat ihop sig emot mig. Haha! Jag är livrädd för kryp så det nästan kan räknas som fobi (även om jag har en fjäril tatuerad på halsen…). (^_^,) Men jag får väl bita ihop och följa med er om ni vill dit. (^_^)

Och att sitta i en park och fika hade inte varit fel. (^_~)

Emmell
2009-04-21 21:07
#15

Haha! Du är inte ensam om det! ô_O ska jag vara ärlig tänkte jag inte så långt som att där finns insekter *skratt* det låter bara så häftigt, Fjärilshuset. ^_^ Dom är ju fina att se på, även om jag är rädd för dom.

(Ändring: googlade lite: jag visste inte att fjärilarna flyger fritt där inne?! o.O)

Äh jag vet inte, men vi kan ju ha det som alternativ i alla fall! ^o^

Emmell
2009-04-21 21:24
#16

Sitter och googlar på sevärdheter i Stockholm haha, känner mig som nån förstaklassens turist! Men fast jag varit där har jag aldrig haft tid/tanke på att besöka typ museum eller nåt. Jag skulle vilja besöka Naturhistoriska riksmuseet och Vasamuseet har jag i alla fall kommit fram till! ^_~

[Tan-chan]
2009-04-21 22:33
#17

#15: Ja, men det är ju det som är hela poängen med fjärilshus; de flyger fritt. Jag skulle nog inte ha nerver till att gå in där, men kan ju stanna utanför om det är så och vänta tills ni är klara. Fjärilarna är inte små heller i fjärilshus. (O_O) Blev attackerad av en gigantisk fjäril en gång när jag var i fjärilshus på Grand Canaria eller om det var Mallorca. *ryser och gömmer mig under täcket*

#16: Naturhistoriska Riksmuseet skulle jag också vilja gå till, men Vasamuseet är lite sådär nja. Det är ju bara en båt, eller? Men kan ju följa med ändå bara för sakens skull. (^_^)

Emmell
2009-04-21 22:49
#18

#17, Jaha! Haha, jag har aldrig varit i ett fjärilshus. ;) Jag vet inte vad jag tänkte mig, att dom är bakom glas kanske.

Mja, men jag tycker om stora båtar. Det är nog nåt som lever kvar sen min tid som PotC-nörd. Nej men det är bara förslag :) vi ska nog höra vad dom andra vill göra också. ^_^'

[Tan-chan]
2009-04-21 22:52
#19

#18: Åå nej du. Inga glas i fjärilshus inte! *läskigt*

Oki, men vi kan ju kolla på vad allt vi kan planera in. (^_^) Får bara få dem andra att också bli lite aktiva i detta forum, för de är medlemmar, men skriver aldrig nåt. (=_=)

Eli-san och Johan! Vad tycker ni om det hela då? Vad vill ni göra?
(Note: Ifall de nu skulle läsa detta…)

emee
2009-04-21 23:18
#20

#4: Jaha, var det i Göteborg, eller finns det i Stockholm med?^^;

Annons:
[Tan-chan]
2009-04-21 23:29
#21

#20: Nope, de har bara i Göteborg. Öppnade för kanske ett halvår sedan en fysisk butik där. (^_^) Annars finns de på nätet också.

[Tan-chan]
2009-04-22 00:05
#22

Yaay! Kollade upp Grönan och de har en ny helgalen berg och dalbana på Gröna Lund! Nu ser man ännu mer fram emot resan! (^0^)

[Tan-chan]
2009-04-22 00:17
#23

Och de har dans under fredagen och lördagen på Grönan också. Salsa och tango! Någon får dansa med mig! (^0^)

ParaKiss
2009-04-22 13:05
#24

 haha hur kan man vara rädd för fjärilar? =)) Dom som är så fina =) Fjärilshuset är jag på! Har inte varit till en sen dom la ner här i Söderhamn. Som även pappa jobbade ibland i. Så man var en hel del dit =)Skoj med fjärilshus ^^ Dock fick jag dela med mig utav min glass när jag hade me mig in någon gång ibland(som man egentligen inte fick, men jag fick^^) för fjärilarna skulle ha dom med =))

Men jag är med på det mesta. Absolut. Känns som om detta blir dyrare än expot ^^ Hur mkt pengar ska ni ha med er?

stalgren
2009-04-22 13:28
#25

staffars serier finns i sthml med dom brukar ha massa kul

[Tan-chan]
2009-04-22 18:30
#26

#24: Jag tror inte det blir så mycket dyrare än expo. Gröna Lund kanske blir lite dyrt, men tycker absolut att man ska dit om det är fint väder. Eller vad tycker ni?

Jag drar mig för att gå in i fjärilshus. Efter den där mordiska attacken av jättefjärilen på Grand Canaria eller vart det nu var så får jag rysningar varje gång jag ser en fjäril. Och tänk om någon fjäril blir kär i min som jag har på halsen? Iiik! De kommer stalka mig då! (^_~)

#25: Staffars Serier? Har aldrig hört talas om den butiken. Säljer de bara serier eller annat också? Vart ligger den?

Emmell
2009-04-22 18:46
#27

Absolut att vi ska till grönan, tycker jag! Annie?

Jag har aldrig varit där, så jag tycker det vore jättekul. ^_^ Jag tror inte det blir så särskilt dyrt, liksom inträdet är väl bara på 80kr eller nåt därikring, och väl inne gör man ju så mycket man tycker att man har råd med. (Och ett åkband kostar bara 2-300 kr, för er som vill åka grejer. Det tycker inte jag är dyrt i alla fall.)

Tror nästan maten (inkl. godis+fika) är det som blir dyrast?

#26, Staffars har en hemsida. Det är bara serier, såvitt jag vet? Aldrig varit till butiken, men verkar ju finnas ett hyfsat utbud i alla fall! :) Sen finns det en mindre serietidnings-butik som ligger ganska nära SFbok i gamla stan. Minns inte vad den heter nu, men jag brukar kika in där i alla fall, dom har en del Manga också.

Jag är lite splittrad vad gäller fjärilshuset, men om parakiss vill gå så hänger jag nog med. Sen ser jag sedan om jag törs gå in. Fast vi behöver ju inte bestämma det nu heller, det är ju bara bra att ha alternativ på grejer man kan göra/besöka, istället för att tråka ut totalt när vi väl är där. :)

#25, Hur mycket jag har med mig, tjaa, ett par tusen, lite drygt kanske. Närmare tre? Det beror lite på, jag vet inte vad jag får den här månaden än. Hur mycket jag kommer använda vet jag inte. Ni då?

Annons:
[Tan-chan]
2009-04-22 19:02
#28

#27: Johan och Eli-san (som ska följa med btw) vill också in på Gröna Lund, så det tycker jag absolut att vi ska! Måste ju testa den där sjukt galna bergochdal-banan som är ny för i år! (^0^)

Jag tror också att maten och det kommer bli dyrt. Men frukost och sådant kan man ju köpa tillsammans (bröd, Te och liknande) så blir det inte så dyrt med själva frukosten och kvällsmaten. De har ju kök på CBP, eller? Jag räknar med minst 600 kr för själva maten (200/dag). Sedan tillkommer ju fika och sånt med.

Ni kan gå in i fjärilshuset, och jag kan vänta utanför. (^_~)

Jag kommer ha med mig ca 3500 kr. Får se vad min plånbok säger efter att jag har fått lönen och CSN-bidraget på fredag.

Emmell
2009-04-22 19:08
#29

#28, det känns ju taskigt att gå in nånstans inte du vill. ;_; Om det blir att vi går får det bli en snabbsväng ^_^ förutsatt att jag törs gå in själv hehe, men jag inbillar mig att det är mer oK under kontrollerade former (?). Jag är ju inte rädd för ormar som husdjur, men livrädd för ormar i skogen! :D

[Tan-chan]
2009-04-22 19:18
#30

#29: Äsch, jag kan sitte ute och vänta med någon om det är så att någon annan inte heller vill in. Ingen fara med det. När man är i Sthlm så ska man ju passa på. (^_~)

Jo, ormar är ju mysiga under kontrollerade former, men som vilda är de sjukt läskiga. Såg faktiskt en huggorm här om dagen när jag cyklade hem från jobbet. Den låg på vägen utanför skogen och solade sig.

Men problemet med ormar och fjärilar är att fjärilarna inte är rädda för att flyga upp i nyllet på en oavsett om de är fria eller lever i en kontrollerad miljö. Ormar däremot flyr om de inte är vana vid människor, och hugger ju endast om det är absolut nödfall för att minimera risken att själv hamna i bråk och bli skadad. Fjärilarna bryr sig inte om risken att bli ihjälslagen. De går till full attack ändå. Så enligt min bedömning är fjärilar livsfarliga. (???)

Klorex55
2009-04-22 20:44
#31

Här kommer jag som är Johan irl.

Jag tycker att Naturhistoriska och Gröna Lund är värt ett besök. Fast Vasamuseet känns inte så lockande, men det kanske är roligare där än vad det låter på namnet. Fjärilshuset kan vara kul men kanske också lite enformigt om det bara är massa fjärilar som fladdrar omkring utan att det vet vart de ska.

Sen så kommer det en fjäril åkandes mot en så är det ju bara att blåsa bort den.

Emmell
2009-04-22 20:54
#32

#31, Problemet är att om man blåser på en fjäril - i alla fall små sådana - så fladdrar dom ju hursomhelst och dras med i luftsuget och så slutar det typ med att dom flyger på en i alla fall;)

[Tan-chan]
2009-04-22 23:50
#33

#31: Läskigt om en fjäril flyger mot en och man ska blåsa bort den. Bara det får håren att resa sig på mig. (^_^,)

#32: Ännu läskigare om luftsuget, när man ska blåsa bort den, gör att fjärilen flyger på en ändå! (O_O)

(Über-skräcksenario för Tan-chan)

ParaKiss
2009-04-23 17:23
#34

Skippar fjärilshuset då ^^

Jag vill

Grönan
Museum (Naturhistoriska riksmuseet, biologiska muset, arkitekturmuseet, historiska museet,  mm)
Skansen - skansen akarium ^^
Aquarium osv.
Shopping (som jag tycker vi tar sist, så kan man shoppa upp dom sista pengarna ^^ osso ta dom dyrare tidigare :P)
Cosmonova
Kanske gå på teater, opera eller nåt :D haha

Finns så mkt skoj i sthlm :D men antar att man läre välja bort lite ;)

Pga detta så kan ju flera följa med oss å ha skoj ^^

Annons:
[Tan-chan]
2009-04-23 18:39
#35

#34: Låter som bra tips. Men sällan att vi hinner med allt det där. Om man tar en dag på Grönan och en shoppingdag, så har vi bara en dag kvar att spendera på. Vi hinner nog till högst 3-4 platser, så vi får välja noga och omsorgsfullt. (^_^)

Emmell
2009-04-23 19:27
#36

Just ja, jag tänkte inte på att vi kommer dit olika tider… ^o^ När kommer och åker ni andra? (Jag kommer till dit på torsdag förmiddag, och tåget går hem på måndag kväll.)

Nå, eftersom alla (som jag förstår det?) verkar vilja gå på Grönan, Naturhistoriska, Skansen och skansen akvariumet i alla fall, så kan man ju köra på det, preliminärt? Eller vad säger ni andra? För då kan man ta typ en grej per dag, och så lägger man in shopping efter nån av dagarnas "aktivitet".

Och så kan man ju kanske gå på bio nån av kvällarna, om det går nåt som är värt att se dvs.

Ligger förresten Skansen och Skansen akvariet på samma ställe? För då hinner man ju ta dom samma dag utan att behöva åka fram och tillbaka tvärs över stan typ, det hade ju varit bra.

stalgren
2009-04-23 22:44
#37

staffars hade massa samlar figurer när jag var där sist och dom brukar han inte lägga ut eftersom det var stor åt gång på dom

ParaKiss
2009-04-24 14:35
#38

Skansen akvariet ligger inne i Skansen =)

Kanske man kan slå ihop museum och shopping dag då? =)

gha, läre kila till skolan igen! :( ha de

[Tan-chan]
2009-04-25 14:16
#39

#36: Låter som en bra idé! Man kan ju kolla och se hur mycket tid man har tillhanda efter aktiviteterna.

Jag och gänget från Trollhättan kommer komma fram 17:45 på torsdag, och vi åker hem 12:25 på måndag. (^_^)

Och kom på att Änglar och Demoner kanske man kan se på bio om alla gillar Dan Browns böcker eller filmen till DaVinci-koden?

Emmell
2009-04-25 17:07
#40

#39, Ja, den kan vi ju se! Då har jag tid på mig att läsa klart boken först också. Vad säger resten av er om det?

[Tan-chan]
2009-04-25 22:57
#41

Jag tänkte börja med en budget som kommer gälla oss alla till resan då exklusive fickpengar. Jag måste ändå göra en till mig själv, så jag kan ju lika gärna göra det till oss alla så vet alla vad som gäller. Fickpengarna får ni sedan själva räkna ut hur mycket ni har råd till. (^_^)

Det vill säga att jag räknar ihop alla inträdesbiljetter, mat och liknande. Vad är det vi har kommit fram till nu då? Att vi ska gå på:

  • Gröna Lund
  • Naturhistoriska Riksmuseet
  • Skansen Djurpark
  • Skansen Akvarium
  • Bio (Eventuellt Änglar och Demoner)

Något mer?

Jag kommer också räkna in:

  • Mat
  • SL-kort eller Åkremsa
  • Båttur från Slussen

Det räcker väl så med de utgifter som är fasta? Eller finns det något mer?

Annons:
Klorex55
2009-04-26 03:40
#42

#39 Filmen DaVinci-koden tyckte jag var varken bra eller dålig, fast tyckte den var lite bättre andra gången jag såg den. Änglar och Demoner kan säkert vara bra så jag tycker att vi kan se den.

#41: Det verkar vara komplett med aktiviteter m.m så det är bara att räkna ihop ^^

[Tan-chan]
2009-04-26 15:50
#43

#42: Jag tror att Änglar och Demoner kommer vara superbra jämfört med DaVinci Koden. Jag gillade boken till Änglar och Demoner mycket bättre än både boken och filmen till DaVinci Koden tillsammans. Mycket mer action och sjuka mord med mera. (^0^)

[Tan-chan]
2009-04-28 21:32
#44

Jag har kollat upp lite prisinformation på SL (Stockholms Lokaltrafik) och upptäckt att det kanske är bättre att köpa ett 72-timmars kort än att köpa en åkremsa som bara innehåller 16 kuponger? Om man tänker att de tar en kupong per zon så finns det risk att det blir dyrare med åkremsa om vi ska shoppa och åka buss/tunnelbana till olika museum och shoppingställen.

72-timmars kort kostar 200 kr och gäller i 3 dygn.
Åkremsa kostar 180 kr och gäller så länge remsan räcker.

För mig låter det mer vettigare med 72-timmars kortet. Det är ju ingen större kostnadsskillnad ju så. Vad tycker ni?

[Tan-chan]
2009-04-28 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Har nu i vilket fall gjort en preliminär budget för våra utgifter. Säg till om jag har glömt någonting!

Eftersom jag inte visste hur ni vill göra med åkband på Gröna Lund så får ni bortse från kostnaden där. Men för er som inte vill åka så mycket kanske det är bäst att köpa ett åkhäfte för 320 kr med 20 kuponger och dela dem sinsemellan? Är nämligen billigare att köpa ett åkhäfte tillsammans och dela på kupongerna än att köpa kuponger separat.

I åkhäftet köper man kuponger för 16 kr/st.

Lösa kuponger kostar 20 kr/st.

(Snål, snål…!)

Klorex55
2009-04-28 22:36
#46

#44 Beroende på zonernas storlek så kan en åkremsa mycket väl vara det mest effektiva, då en remsa teoretiskt räcker till 8 resor tur å retur och det är en heldel. Vi ska ju vara där längre än 3 dagar så då måste man väl ändå köpa åkremsa eller ett kort till de sista dagarna?

#45 Det var en fin och seriös budget du har fixat ^^ Ett åkband kommer jag nog att sattsa på då det är jobbigt å hålla koll på massa kuponger. Fast vet inte ska man åka mycket eller lite ??

ParaKiss
2009-04-29 11:28
#47

Kan man inte köpa dygnskort då till tunnelbanan. Dom är ju inte så dyra och en håller ju 24 timmer. så får man väll köpa en varje dag.

Åkband på grönan är jag för med.

Är ingen sugen på att gå på Aquarium?

[Tan-chan]
2009-04-29 13:09
#48

#46 & #47: Men tänk på att man ska åka en del för att komma fram till exempelvis Naturhistoriska Riksmuseet. Det är några zoner som man får åka igenom.

Och att köpa ett-dygnskort varje dag blir 300 kr (ett kort = 100 kr). Billigare då med 3-dygnskort på 200 kr? Om vi ska shoppa två av dagarna och gå på museum och sånt så tror jag att man kommer billigare undan med 3-dygnskort. Liksom åkremsa kostar bara 20 kr mindre. Då är det väl lika bra att köpa 3-dyngskort? (^_^,)

Jag kommer nog i alla fall satsa på 3-dygnskortet om man räknar med hur mycket vi ändå ska åka, samt att åkremsan kostar nästan lika mycket som 3-dygnskortet. Med kortet har man inga begränsningar när det gäller antal åkkuponger.

Jag ska köpa åkband på Gröna Lund i alla fall. Synd bara om jag ska vara själv om det, för jag vill gärna åka en massa attraktioner i alla fall. (^_^)

Blir ju dyrare också om man ska köpa åkhäfte i och med att man bara får 20 kuponger i den. Liksom häftet kostar hela 320 kr!!! Rena rånet ju! Medan ett åkband utan åkbegränsningar kostar 289. (^_^)

Åkband är jag på med!

Jag vill gärna på Aquarium om vi hinner med det. (^_^)

Annons:
ParaKiss
2009-04-29 13:44
#49

Har dom höjt priset på dygnskortet? Sist jag betalade för det så kostade det runt 50 kr. Fast det va något år sen med.

Emmell
2009-04-29 16:09
#50

Åh, vad skönt att få allt samlat sådär, så man vet ungefär vad som blir kvar till godis och shopping! :D Vad gäller grönan blir jag nog kvar på marken jag. ;) Alldeles fullt tillräckligt för mig att se på haha!

Jag kör i alla fall på 3-dygnskortet. :)

[Tan-chan]
2009-04-29 19:52
#51

#49: Ja, tydligen har de höjt det till 100 kr, för jag har kollat igenom priserna de har att erbjuda. 3-dygnskortet är det billigaste alternativet om vi ska åka mycket fram och tillbaka över allt.

Äntligen hade man nytta av sina budget-kunskaper från SP-linjen! Men dock är det där en enkel budget. (^_^,)

Jag är sugen på någon 5-kamp också på Gröna Lund. Hade varit kul att verkligen leva ut det så gott man kan nu när man ändå ska åka. Vad säger ni? (^_~) Man kan ju spara ihop en massa mynt fram tills vi ska åka, och slösa bort dem där?

Emmell
2009-04-30 00:27
#52

Hm, jag vet inte ens vad den där 5-kampen är för nåt, liksom hur går det till? Fattade inte så mycket av hemsidan. ^_^''

[Tan-chan]
2009-04-30 11:17
#53

#52: 5-kamp är att man spelar 5 olika spel (typ kasta bollar i hål eller liknande), och den som har mest poäng efter alla 5 matcherna vinner. Då kan den andra som förlorade till exempel bjuda vinnaren på käk eller liknande. (^_~)

[Tan-chan]
2009-05-07 19:57
#54

Tänkte en liten sak… Ska jag ladda min laptop full med Anime som vi kan mysa med sen på vandrarhemmet på kvällen om vi har tid över? Det kommer ju inte vara så mycket att spendera tid på efter klockan 19:00 i och med att alla butiker och sånt stänger ju då. Så om vi ska på bio en av kvällarna - ska vi spendera de andra kvällarna med Anime? (^0^)

Emmell
2009-05-07 20:50
#55

#54, Anime låter jättetrevligt tycker jag ^o^ det kör vi på! Har du några idéer om vilka serier..? :)

På tal om bio förresten, bestämde vi oss för Angels & demons? Jag har iaf reserverat boken på biblioteket, tänkte hinna läsa den innan jag far!:)

Det är förstås ingen av er andra som är Prince of tennis-freaks? Jag har musikalerna på skiva, men *suck* sen min gamla kompis övergav mig har jag inte haft nån att nörda mig över musikalerna med. T_T

Annons:
[Tan-chan]
2009-05-07 20:57
#56

#55: Alltså, för mig spelar det ingen roll nästan vad det är för Anime vi tittar på, bara det inte är Naruto eller Bleach (absolut sömnfaktor för Tan-chan!). Men jag kan ju fylla datorn till bristningsgränsen med Anime upp till 140 GB, så det är egentligen bara att välja vad man vill. Tror jag hinner ladda ner också tills dess om det är så att vi ska ha någon Anime som jag inte har.

Men jag ska äga all Anime som jag har på animelistan. Eller rättare sagt så har jag det sparat på min externa hårddisk. Så det är bara att komma med förslag från listan. Men som sagt: om det fattas någon som jag inte har så kan jag ladda ner. (^0^)

Sen om det är så att några andra inte är sugna på att kolla på Anime så får de ju hitta på vad de vill.

För en gångs skull är jag glad över att jag köpte en klumpig 17 tums laptop. Blir lite större bild så att alla ser då om vi ska vara flera. (^_^) Dock kan man klaga över ljudet. (=_=) Ingen som har några externa bra högtalare?

Vargkvinnan
2009-05-08 00:53
#57

Jag hade inte tänkt gå på Japan expot eftersom jag inte hade råd (dessutom va jag på upcom ^^) men jag bor i stockholm och tänkte bara tipsa om att käka på söder istället för typ gamla stan - t-centralen där det är skit dyrt.

Mina spar tips:

# Ta med matsäck till grönan för det kostar massor att äta där, visa bara inte matsäcken för vakterna ;)

#Kolla upp lite billigare resturanger runt där ni ska vara för det finns små guldkorn överallt i stan.

#Om ni ändå ska till grönan och skansen och ville ha en park att sitta i rekomenderar jag att knalla runt på djurgården (det som är runt grönan och skansen nära vattnet) för där är det riktigt fint! ^^

Önskar jag kunde nått om alla Japan affärer men jag har lite missat att vi har så mycket här (förutom SF bokhandeln såklart!) så nu vet jag vart jag ska kolla om jag någonsin får pengar ^^

Hoppas ni får det tok trevligt!

p.s. skansen akvariet va jätte tråkigt sist jag var där men det va några år sen. Cosmonova däremot är guld!!! Där finns ju även museum så man kan slå två flugor i en smäll :)

ParaKiss
2009-05-11 14:11
#58

nu så äre snart dags för träff i sthlm ^^

Emmell
2009-05-12 16:31
#59

Japp,lite drygt en vecka bara :)

Hörni jag tänkte, ska vi boka platser på bion färdigt innan vi åker? Eller ska vi chansa att det är tomt och gott om platser ändå?

#57 tack, jag tror nog vi kommer få roligt^_^

ParaKiss
2009-05-12 17:43
#60

Tycker att vi chansar =) annars finns det alltid annat o göra ^^

Emmell
2009-05-12 18:41
#61

#60, annat, som vad då, så sent på kvällen? ^_~ jag vill inte byta ut bion, i alla fall.:) har ju sett fram emot att se A&D. ;) Nej, men jag tänkte mest att det vore trist om man hamnar långt ner eller ut på kanten eller nåt, om det råkar vara mycket folk.

Ok, det är väl bara jag som är lite neurotisk med att alltid boka saker i förväg. ^_^,

[Tan-chan]
2009-05-12 19:01
#62

Jag skulle gärna boka i förväg för nu håller jag mig så fruktansvärt från att redan boka biljetter tills morgondagens premiär bara för att vi ska se den i Stockholm sen. (^_^,) Liksom boken är så sjukt bra att jag känner någon form av abstinens över att vilja se den i morgon, but … I … must … NOT!

Annons:
Emmell
2009-05-12 19:07
#63

#62, Åhå vi har samma problem hör jag.. och då vet du precis hur svårt det är att . stå.  emooot. T_T det är så frestande, men jag SKA INTE.

… -_-' …

Om vi ska boka måste vi bestämma oss för vilken kväll.

[Tan-chan]
2009-05-12 19:10
#64

#63: Det beror ju vad vi ska göra vilka dagar. För mig spelar det egentligen ingen roll, men man kanske inte ska göra det under samma dag som vi ska till Grönan, om vi ska stanna där till kvällen dvs? Kan ändå tänka mig att tiden går där borta (om man räknar med att jag kan spendera två dygn i Liseberg i Göteborg utan att märka att dagarna redan har gått).

Emmell
2009-05-12 19:20
#65

#64, precis. Håller i alla fall med om att vi ska stanna till kvällen. Men visst var det nån dansgrej du ville gå på, nån av kvällarna? Då kan vi ju styra grönanbesöket efter det, i alla fall? :)

(Enligt hemsidan är det typ tango en kväll och salsa andra -- vilken var det du skrev att du var intresserad av? Jag vet inte skillnad på dom haha..)

ParaKiss
2009-05-12 19:23
#66

Måste säga det att jag är även sugen att gå på aquaria :)

Hur ska vi lägga upp det hela?

Torsdag: Är vi på plats, lära känna varann osv.

Fredag: ? Grönan?

Lördag: ? Skansen?  Bio här

Söndag: ? Aquaria?  eller bio här.

Måndag: ? (När åker alla hem?)

[Tan-chan]
2009-05-12 19:29
#67

#65: FÖr mig spelar det ingen roll vilken av danserna det är, bara någon inte är rädd för att dansa med mig. (^_~)

#66: Är det inte bättre att ta typ museum och sånt på fredag i och med att de kanske har speciella öppettider under helger?

Vill också på Aquaria. (^_^)

Emmell
2009-05-12 19:32
#68

#66,

Du glömde lämna plats för naturhistoriska.. Kanske man hinner Aquaria samma dag som skansen istället?

Har vi kollat att allt är öppet under helger också?

Mån: Jag åker hem först på kvällen, 19-nånting.

[Tan-chan]
2009-05-12 19:33
#69

Vi åker hem runt 13-tiden.

Annons:
ParaKiss
2009-05-12 19:34
#70

*Aquaria* =)

**Öppettider
**Tisdag-söndag 10.00-16.30Måndagar stängt

Kristi himmelfärds dag öppet som vanligt 10.00-16.30

Emmell
2009-05-12 19:35
#71

#67, jag kan inte dansa! ;D annars, så..! ids nån kolla vilken av dagarna som salsa vs tango var, lagar mat så jag har lite bråttom när ja gskriver ;O

Aquaria är jag också på, hursomhelst.

ParaKiss
2009-05-12 19:39
#72

Skansen (om jag har kollat rätt):

Öppettider

>Maj

Alla dgr

10:00-20:00

ParaKiss
2009-05-12 19:43
#73

Tango på fredagen på kvällen =) skulle vart coolt o se ^^

[Tan-chan]
2009-05-12 19:49
#74

Okej, men vilka vill testa/se tango, och vilka vill testa/se salsa? Jag föredrar salsa före tango, för salsa har härligare rytm och det är mycket roligare.

#71: Men äsch! Jag inte bra på att dansa heller. (*^_^*)

Vare sig man är bra på att dansa eller inte så får någon allt ta och dansa med mig sen, om jag så ska muta någon med en Manga från scifi. Tänk vilket roligt minne man får, och inte minst sagt fotografi! (^0^)

Emmell
2009-05-12 19:53
#75

Jag föredrar salsa, efter det lilla jag vet om det. I alla fall när det kommer till att testa på! (Vad tycker dom andra tror ni, dom som inte är här inne särskilt ofta?)

#74 Haha,, ;) nej men jag kan då ställa upp..! Man måste ju prova på i alla fall! Och om inte annat får du känna dig duktig i jämförelse ^_~ om inte nån av dom andra vill dvs.

ParaKiss
2009-05-12 20:01
#76

Torsdag: Är vi på plats, lära känna varann osv.

Fredag: ? Skansen + skansen aquaria?

Lördag: ? Grönan & salsa?

Söndag: ? Aquaria? museum? bio här? Shopping?

Måndag: ? shopping?

Tycker att det tar nästan en dag med skansen och skansen aquariet med… Om man nu inte vill stressa sig igenom det, som jag redan har gjort en gång i mitt liv. Det räckte gott o väl det =) Man vill ju njuta och ta det lugnt på de platser man är på =)

Läre man ju klä upp sig till salsan med på kvällen. hmm. extra ombyten kanske man ska ha me sig. tur det finns skåp där borta!!

Annons:
Emmell
2009-05-12 20:49
#77

#76, ser väl bra ut, kanske? När kommer och åker du på tors/mån?

Håller med att skansen kan få ta hela dagen, speciellt som man kan knalla runt på djurgården också, som #57 skrev. Hoppas det blir fint väder! Får väl ta med paraply för säkerhets skull haha..^o^

Lägger in stängningstider osv inom parentes.

Så:

Tors: Checka in på vandrarhemmet (~17tiden?)
Fre: Skansen (inkl akvariet) hela dagen (till 20:00)
Lör: Grönan hela dagen (salsan på kvällen) (till 23:00)
Sön: Aquaria? Och naturhistoriska. Bio på kvällen?
Mån: Checka ut och gå på stan. (Några åker vid 13:00)

Hur ser det ut för dig, Tan-chan? Förslag på ev. ändringar?

Emmell
2009-05-12 20:57
#78

Det blir nog mest ont om tid på söndagen (men å andra sidan har jag hellre stressigt än tråkigt).

Aquaria är öppet 10-16:30 och Naturhistoriska 11-20, så tiderna överlappar varandra lite… antagligen mest effektivt att gå på Aquaria först, och så byta till museet efter nån timma.

Och eftersom bion startar ca 21:00 (varierar lite beroende på vilken salong osv) måste vi vara där en timma innan nästan med tanke på eventuella köer (bokar vi biljetter måste man hämta ut dom senast 30min innan filmen börjar). Vi måste ju hinna in till stan från museet och så, också.

ed: Har nån koll på vilka biografer som ligger inne i stan?

ParaKiss
2009-05-12 21:52
#79

Jag kommer fram med tåg kl 10.30 åker hem 16.21 ( men brukar vilja vara på plats typ 30-60 min före ^^) Första gången jag åker med tåget så jag vet inte hur jag hittar =) ni får hjälpa mig med det ;) annars brukar jag åka med bussen =)

Emmell
2009-05-12 22:03
#80

#79, Det är lugnt, jag åker ju hem ett par timmar senare än dig på måndagen, så jag kan visa vart du ska. :)

ParaKiss
2009-05-12 22:17
#81

vad skönt =)

[Tan-chan]
2009-05-13 14:37
#82

Så vi hinner inte med shopping? (T_T) Jag måste in på SciFi vid något tillfälle i alla fall, men annars tycker jag det ser bra ut för min del. Får be dem andra också logga in och kolla på den eventuella planeringen.

Emmell
2009-05-13 15:32
#83

#82, jag tänkte som parakiss skrev ovan, att man kanske kan gå på stan på måndagen? SFbok öppnar 10 på måndagar, så då har man ju minst ett par timmar där.

Och eventuellt kanske man kan peta in lite shopping på förmiddagen på fredagen? Innan man far till skansen?

Annons:
ParaKiss
2009-05-13 17:13
#84

Mjo. tänkte också på måndagen. för då kan man handla upp dom sista pengarna utan att behöva vara orolig att det ska räcka till allt.

San-san
2009-05-13 18:44
#85

Tja jag kommer hänga med till Gröna Lund, e lite osäker på övriga saker än så länge, hade tänkt kolla om några fler kompisar ville hänga med, tänkte bara kolla om det är ok? Glad

//San-san

ParaKiss
2009-05-13 18:48
#86

Absolut!! Ju flera desto roligare =))

[Tan-chan]
2009-05-13 19:19
#87

#83: Jo sant, man har ju tid då på måndagen att shoppa. (^_^)

#84: Sant det med. (^_^)

#85: Dra med dig alla du bara kan. (^0^)

[Tan-chan]
2009-05-13 19:23
#88

Så här ser det ut under lördagen på Grönan:

  • 11:00 - Gröna Lund öppnar
  • 14:00 - Piratföreställning med Kapten Knallröd på Dansbanan
  • 16:00 - Piratföreställning med Kapten Knallröd på Dansbanan
  • 18:00 - Salsa på Dansbanan
  • 23:00 - Gröna Lund stänger

Tänkte bara peta in det. (^_^) Ååh, kan vi inte kolla på Piratföreställningen också? Även om det är en massa småbarn och sånt, men kan ju vara jättekul ändå. (^0^) Samtidigt fyller man ut dagen också på Grönan. (^_^)

San-san
2009-05-14 10:19
#89

Oki! Måste säga att det verkar kul med piratföreställning o salsa hi hi (^_^)

Emmell
2009-05-14 16:24
#90

Klart vi måste kolla piratföreställningen ;D vi har ju några timmar att fördriva! Och när vi ändå är där, liksom..! ^_^

Förresten, jag antar att ni  tänkt kasta er på dom mest livsfarliga grejerna när vi kommer dit, men visst har ni väl tid med typ lustiga huset och spökhus och sånt också? :D

Annons:
[Tan-chan]
2009-05-14 18:46
#91

#90: Ja, såklart måste vi till Lustiga huset och Spökhuset med! (^0^) Synd att de tog bort lustiga huset från Liseberg för snart 10 år sedan. Saknar det. (T_T) Vi går igenom Grönan i vår takt. Ingen nödvändighet att springa till alla karuseller ändå. (^_~)

Catta89
2009-05-15 12:33
#92

Såg att ni diskuterade sl-kortoch jag va precis i stockholm, kom hem i tisdas och jag köpte 7 dagars kort och det kostade bara 160 spänn, så 3-dagarskort borde väll va billigare? :)

(lite onödig information ^^ )

ParaKiss
2009-05-16 12:12
#93

Jag har tyvärr tråkiga nyheter ang min resa till sthlm.

Jag planerar på att inte åka till sthlm ändå. och jag har redan kollat med vandrarhemmet och ni behöver inte betala extra om en hoppar av.

Det är så att jag har mått väldigt dåligt den senaste tiden psykiskt. deppigheter och en massa ångest attacker. har även nu igen efter två år "renlighet" så har jag börjat o skada mig själv igen och fått tillbaka allt för många och starka självmordstankar. Så mitt psyke är inte det bästa å säkraste just nu. Även om det skulle vart skoj att träffa er o hitta på en massa skoj. men jag vet inte om jag pallar av tunnelbanorna o alla människor just nu o allt stress. kan knappt gå till affären utan att bryta ihop. Det blev för mkt med skola praktik och eknomiska problem.o en massa sånt. Och sen så äre då en utav alla sakerna som får till ångestattack så är det eknomin. vara fattig o inte veta vad och hur man ska ha råd med saker o ting, mat osv när månaden kommer. så jag har inte råd att åka. Jag ligger redan lite minus. Och i sthlm försvinner  en del tusenlappar och om jag skulle ha åkt nu så planerade jag endast att betala hyran och dom andra räkningarna nästa månad för att ha råd med sthlms resan som blir väldigt dyrt. men nu så har man även fått elräkningen (får den var tredje månaden), och har även tandläkar besök strax efter sthlm resan. Och som ni vet så är tandläkar besök inte billiga. Och jag har redan skjutit upp tandläkar besöket i några månader. Och om jag sköt upp alla räkningar till nästa månad så hinner jag även få alla påminnelser plus den månaderns räkningar. Så det blir extremt med utgifter. och jag har redan levt fattigt i några månader nu och är rätt så less på det så jag läre på iordning på min ekonomi någorlunda så att den  blir stadig igen. Man levt lite väl lyxigt kanske med allt. plus att jag måste köpa en massa åt djuren, kattsand, mat, hö, spån, avmaskningsmedel, läre nog ev undersöka hos veterinären 2 katter utav mina osv. rent ut sagt är det rätt så åt helvete med eknomin just nu. Och sen så att åka iväg i flera dagar ifrån hemmet. Visst det finns dom som hjälper mig med att sköta om djuren under dom dagarna. men jag får dåligt samvete. osso har man två katterna som är väldigt mammiga. allafall ena. som brukar kunna må dåligt (äte knappt inge o blir smalare osv) när jag är borta allt för länge. knäpp katter alltså… Och sen så detta med skola som jag ligger extremt efter med och som får mig också att må dåligt just nu. Eftersom jag har redan tagit ledigt ifrån praktiken för sthlm resan så funderar jag på att plugga en massa då istället och försöka hinna ikapp lite me det innan skolan börjar igen. För mkt i huvudet nu som får mig att må dåligt psykiskt. Och känns inte rätt tillfälle helt enkelt att åka till sthlm för mig nu allafall. Och jag planerar att åka senare i sommar istället. Och inte bli borta i flera dagar. och gå då på nå aktivitet lite då o då ist i sthlm. Känns billigare och enklare just nu. Det är helt enkelt för mkt just nu runt omkring mig som jag måste reda upp för att må bättre.

Och kommer därför, ev på måndag, avboka mig ifrån vandrarhemmet på cbp när jag har bestämt mig klart för allt. Hade som sagt vart skoj o träffa er. Men man har inte råd just nu helt enkelt. Och i så många dagar. Även om jag har tågbiljetter som jag inte får något tbx om så är det lite pengar mot för hur mkt det kommer att gå åt i sthlm.

Emmell
2009-05-16 15:20
#94

Äsch vad trist. (Speciellt eftersom jag inte träffat nån av dom andra tidigare. ^_^, Nu tvingas jag ju in bland massa främlingar, haha.)

ParaKiss
2009-05-16 16:39
#95

Mjo. men det går nog bra =)

Men jag kommer nog att åka till sthlm senare i sommar ist typ 1-2 dagar eller något. typ i juli eller augusti =)

[Tan-chan]
2009-05-16 22:43
#96

#93: Aj då! Att det är så illa med dig trodde jag inte. (T_T) Förstår dig fullt ut varför du inte följer med.

#94: Kan förstå att det känns lite läskigt, men ingen av oss bitts så det är väl ingen fara? Om inget annat kan du och jag sitta och snacka BL i timmar på vandrarhemmet. Haha! (^0^)

#95: Kanske hakar på då, beroende på hur ekonomin ser ut. Det kommer bli blä för mig i sommar vet jag, så får se hur jag löser det i sådana fall. (^_^)

San-san
2009-05-17 16:09
#97

Det var synd Annie… Hoppas att du känner dig bättre snart!

Annons:
Emmell
2009-05-17 22:36
#98

Så, ska vi ta och boka bion till veckan? ^o^

Vilka av biograferna ligger inne i centrala sthlm, nån som vet? Saga, väl? Eller tänker jag på fel stad nu? ^_^,

Reasjer
2009-05-18 15:41
#99

Eli-san här! ^^

Ajdå, tråkigt att höra Annie. Men jag förstår att du mår dåligt, så det är förståeligt om du vill stanna hemma.

Tänkte bara höra nu med folket som ska me, ni ska me va?! *Hehe!*

För har fått lite dåliga vibbar nu inför resan, att allt verkar gå emot här ^^; Jag är väldigt sugen på att åka, men om vi blir för få så känns det som att det inte är någon mening.
Så, alla som är helt 100% på att ni ska me, räck upp en hand!

*Vinkar*

Emmell
2009-05-18 17:01
#100

*Räcker upp två händer* Jag är helt, helt säker!

Jag har hämtat ut mina tågbiljetter, skrapat ihop fickpengar, sagt till min ridlärare att jag inte kommer nästa vecka, sett till att AF inte kommer kontakta mig dom dagarna… allt klart, med andra ord. ^^;

Hej, förresten! Jag är Emmell (M-L), trevligt att "träffas". :D och klart du ska åka! Tänk på vad du skulle missa! Nejnej, nog ska du med du också! ^_~)

[Tan-chan]
2009-05-18 17:12
#101

Jag räcker upp händer och fötter! (^0^)

Jag kan kolla upp bion om det är så, sen när jag har tid dock. Har ett mardrömsprojekt här hemma vilket försöker ta död på mig. (=_=) Jag hade ingen aning om att ett rum kunde vara så här mordiskt när det gäller att möblera om. Detta är min fjärde dag som jag håller på i rad! Tasukete! (T_T)

Annars om någon annan har tid och lust att kolla upp den närmaste biografen så be my guest. (^_^)

Sen tänkte jag, Emmell; hur ska du göra när du kommer fram till Stockholm? Liksom vad jag har uppfattat kommer du på förmiddagen, medan vi kommer på kvällen runt 17.45. Blir ju en sjukt lång väntan för dig ju! (T_T)

Emmell
2009-05-18 18:23
#102

#101, Det är ingen fara, jag tror och hoppas att en gammal kompis (som pluggar där) ska ha tid att hitta på nåt på torsdagen :) och det var ett helt himla ÅR sen jag såg henne sist, så jag klagar inte ^o^

[Tan-chan]
2009-05-18 20:06
#103

#102: Ah, okej hoppas det då så du slipper ha dötråkigt. Tycker annars hemskt synd om dig om du ska sitta där själv i flera timmar. (^_^,) Ska man kanske bestämma en tid för möte någonstans på Centralstationen så kan vi allihop knalla iväg till vandrarhemmet?

Tänkte också på om man ska kolla upp kartor och skriva ut i fall att (man vet ju aldrig). Samt att kolla vilka bussar och tunnelbanetåg som man ska ta för att komma från A till B?

[Tan-chan]
2009-05-18 20:19
#104

Har kollat upp närmaste biograf, och det är den här tror jag: Skandia

Annons:
Emmell
2009-05-18 20:27
#105

#104, Skandia verkar inte vara en "vanlig" biograf? Eller? Änglar och demoner går inte där, däremot en massa opera and whatnot. ^o^

[Tan-chan]
2009-05-18 20:30
#106

Ah! Kollade inte listan på filmer! Hm… Okej, denna då: Sergel

När jag kollar på Saga-biografen så verkar det vara längre bort än Sergel enligt Eniros kartor.

Emmell
2009-05-18 20:40
#107

Ja, men den verkar bra tycker jag! :)

(Jag kollade däremot Saga, och kände inte alls igen den. Men så kom jag på att bion i Söderhamn också heter Saga, så jag blandar säkert bara ihop dom. ^_^,)

Söndag kl 20:45 och 21:00 går A&D på Sergel.

[Tan-chan]
2009-05-18 20:47
#108

Jag ser inte att Ä&D går på Sergels på söndag. (O_o) Min dator visar bara att den går på Grand och Viktoria! (O_O)

[Tan-chan]
2009-05-18 20:48
#109

Hm, kanske är något fel på min dator, eller så vet jag inte vart jag ska gå för att hitta biljettbokningen på Sergel. (^_^,)

Emmell
2009-05-18 20:53
#110

#108, haha oj, du har rätt! Jag kollade fel ser jag nu. :D Men… verkar inte Sergel ha nånting alls dom dagar vi är där!?  ô_O Hmm.

Men vars ligger Grand och Victoria då? Man kanske kan gå där istället. Eller ligger dom långt bort?

Reasjer
2009-05-18 20:59
#111

men är vi säkra på att det kommer va fullsmockat inne på bion då? :O om det nu är problem att boka biljetter så kanske man kan gå dit på chans.
det finns ju massa biografer i sthlm liksom.

Annons:
Emmell
2009-05-18 21:04
#112

Grand på sveavägen verkar i alla fall ligga närmare än Victoria, som ligger nånstans på söder, kollade inte exakt. Där går den 20:45 om jag kollade rätt den här gången. ^o^

#111, visst kanske det finns platser kvar om man chansar, men det är ju roligare att få en plats på mitten nånstans, och inte tvingas sitta längst fram (nackspärr!) eller längst ut eller nåt :p eller att man är 10 pers och så finns det bara 9 lediga platser. Eller nåt. :'D

[Tan-chan]
2009-05-18 21:11
#113

Håller med dig Emmell ang att chansa. Vill gärna inte göra det. (^_^,)

Men kan man inte gå på bion på torsdagen då när alla har kommit? De visar den då vad jag har fattat det som på hemsidan. Kan ju vara ett roligt sätt att lära känna varandra också. Liksom hitta på nåt samma dag som man träffas. You know… Bond… Bonds are good. Haha! (^0^)

Emmell
2009-05-18 21:17
#114

…varför tänkte inte jag på det! :'D

TORSDAG. Låter jättebra tycker jag. Kl 20:40 passar ju bra med. Du kanske kan boka typ nu på en gång eller nåt? :) Om inte eli-san hade nåt emot det dvs? ^_^;

Hur många är vi nu förresten? Fyra?

[Tan-chan]
2009-05-18 21:18
#115

#114: Japp, jag kan boka med en gång. Ska bara höra med de andra om det går bra på torsdagen. (^_^)

Emmell
2009-05-18 21:20
#116

#115, Perfekt! ^_^

Jag röstar förresten på rad 6, 7 eller 8 och så i mitten. Vad tycker ni? (Fast rad 7 och 8 kostar 20kr extra, det är "plusstolar", så om ni hellre tar dom till vanligt pris så är det också ok, för min del. ^_^,)

[Tan-chan]
2009-05-18 21:27
#117

#116: 20 kr hit eller dit… (^_^) Om någon inte skulle ha råd med det av någon anledning så bjussar jag på de 20 kronorna.

Emmell
2009-05-18 21:36
#118

Jag tyckte det lät så frestande med "bredare och bekvämare […] extra benutrymme" :D haha.

Annons:
[Tan-chan]
2009-05-18 21:38
#119

Ja, jag med! Haha! (^0^) Hm, får inte tag i Eli-san/Reasjer just nu så kan inte boka än. Återkommer så fort jag har gjort det. (^_^)

Reasjer
2009-05-18 21:49
#120

sorry guys! hade lite uh… toaproblem ^^;
men torsdagen låter perfekt! kör på det ^^

[Tan-chan]
2009-05-18 21:49
#121

Platserna på raderna 7-8 var upptagna. (=_=) Vi får ta på antingen rad 6 eller 12. Vad sägs? Tänk dock på att jag tror att bioduken är enorm… (^_^,)

[Tan-chan]
2009-05-18 21:54
#122

Uwaaah! Har mött på ännu ett problem! Om jag bokar nu måste jag betala dem med en gång, för biljetterna måste hämtas ut senast imorn! (O_o) Och jag har inte pengar på mitt konto till att betala dem nu. (T_T)

Reasjer
2009-05-18 21:58
#123

uh… jag har inte pengar på mitt konto heller :S typ 26 kr lr nåt…
crap…

Emmell
2009-05-18 22:00
#124

Jag tror att jag har pengar på kontot. Ska kolla.

Ska jag boka platserna, så betalar ni till mig sen när vi är där?

Hur många pers är vi?

[Tan-chan]
2009-05-18 22:01
#125

Om du har pengar så gör gärna det. Jag har inte ett öre på mitt konto i och med att jag har fått länsa det inför resan. Vi blir 4 stycken.

Annons:
Emmell
2009-05-18 22:08
#126

Rad 7, 8 var inte fulla, gula stolar är obokade plusstolar :)

Hoppas rad 8 är ok med er?

Jag försöker ta så på mitten jag kan, men hoppas ni inte dödar mig om vi hamnar ett snäpp åt ena hållet eller nåt ^__^,, hehe.

Reasjer
2009-05-18 22:08
#127

Great Emmell! Jag hade också bokat om jag bara haft pengar :( Får på måndag, så det är lite surt…

[Tan-chan]
2009-05-18 22:10
#128

#126: Ah okej! Du är ju värsta räddaren i nöden, Emmell! Du får min del av pengarna så fort vi ses på tors! (^0^)

Reasjer
2009-05-18 22:14
#129

japp! samma här! säg bara vad du vill ha så får du det, haha!

Emmell
2009-05-18 22:16
#130

Sådär, nu är det bokat och betalt, man hämtar ut i en sån där bioautomat sen. :) Fick bekräftelse på mailen nyss också.

torsdag 21/5, kl 20:40
Filmstaden Sergel salong 1
Stockholm

Valda platser:
Parkett, Rad 8, Plats 181-184

Kostnad:

4 biljetter á 105 kr

420 kr

varav 4 Plusstolar á 20 kr

80 kr

Totalt

500 kr

Emmell
2009-05-18 22:17
#131

Haha ^_~ det var verkligen inga problem. ^o^

[Tan-chan]
2009-05-18 22:20
#132

#130: Åh, vad skönt det känns nu när man vet att man verkligen kommer till bio utan att behöva vandra genom halva Stockholm. Tack, Emmell!

By the way… Hur hämtar man ut dem via en "biomat"? (O_o)

Annons:
Reasjer
2009-05-18 22:24
#133

Tack, tack Emmell!

Förrut idag så kändes det inte som att man skulle komma iväg alls :D Men nu vet man att det kommer bli nåt iaf!

*Se fram emot*

[Tan-chan]
2009-05-18 22:29
#134

#133: Håller med! Kände så också tidigare i dag, men nu när man vet att man verkligen ska iväg… Yaaay! (^0^) Hoppas bara att alla andra är lika upp-peppade som vi två. Haha! (^_^)

[Tan-chan]
2009-05-18 22:33
#135

Hahaha! Allt jag kan göra är att skratta. Det ska regna under helgen som vi är i Stockholm. Hahaha! Detta är skrattretande otur!

Emmell
2009-05-18 22:33
#136

#132, Ingen aning faktiskt, antar att det är nåt i stil med SJs biljettautomater typ. :)

Men neej, seriöst?! :'D Regn?! Hur otur får man ha! *suck* jaja, det blir väl att dra med sig ett paraply då ^_^, jag håller tummarna att meterologerna har fel.

[Tan-chan]
2009-05-18 22:36
#137

#136: Okej, om du fick ett bokningsnummer så är det antagligen det. Om inget annat så får vi hjälpas åt att lista ut hur det där high-tech manicken fungerar. (^0^)

Emmell
2009-05-18 22:37
#138

Och jag är nog ungefär lika hyper som ni över resan! :D:D

[Tan-chan]
2009-05-18 22:38
#139

#138: Yaaay för oss "hyperister"! (^0^)

Annons:
Emmell
2009-05-18 22:39
#140

#137, jag läste nu, det står att man ska ha med sig kortet man betalade med, och att det måste ha en fungerande magnetremsa, så min gissning är att man drar sitt kort, maskinen känner igen kortet, och så får man sin beställning. ^_^

Men jaa, vi är ju fyra st, nog borde vi lyckas följa några instruktioner på en skärm ^_~

[Tan-chan]
2009-05-18 22:41
#141

#140: Ah, okej! Hoppas det inte börjar strula nu bara. (^_^,)

Emmell
2009-05-18 22:44
#142

#141, tro mig, det hoppas jag också ^_^, haha! Nä men seriöst, jag tror knappast det blir några problem. :)

(Förresten, hur gick det med virkandet? Blir det något amigurumi-skapande i stockholm? Jag vet själv inte om jag kommer hinna köpa garn innan dess.. ^o^)

[Tan-chan]
2009-05-18 22:49
#143

#142: Haha vi ska inte ens prata om amigurumi. En puppa är allt jag får det till att föreställa.

Annars kan du få garn från mig om det är så att du vill virka. Har bara vitt och lite svart dock, för det svarta garnet trasslade sig som fasen så det inte gick att använda. (^_^,) Om inget annat kan vi försöka tillsammans (två huvuden tänker bättre än ett).

Och till sist: Vad för Anime ska jag stoppa in i Yukiya (laptopen)? Jag kan inte leva utan Junjo Romantica i alla fall. (^0^)

Emmell
2009-05-18 23:04
#144

Jaa hela Junjou tycker jag, alla avsnitten! (Jag har fortfarande inte sett s2 *skäms* ^o^) Den är nästan ett måste, håller jag med om. :)

Um, hade du nån lista uppe på vilka serier du har? Så kan jag komma med förslag efter det! :D Jag ser fram emot animetittande nästan lika mycket som allt annat haha! Men det finns ju inget roligare än gå ihop flera och nörda sig. ^_~

[Tan-chan]
2009-05-18 23:08
#145

#144: Ja, fyyyy på dig för att inte ha sett andra säsongen! Det får vi nästan göra då tycker jag. Ska bara kolla om första säsongen för det var 3 veckor sedan jag såg den sist, och det var alldeles för länge sedan. Har den på ocensurerat nu (dvs utan de där störande skuggorna)! Mwahahaha!

Här är min animelista. Har säkert glömt några, men du får ta det du ser. (^_^)

Emmell
2009-05-18 23:13
#146

Haha! Jamen censurering är såå störande! :O

Men vi kan väl kolla båda säsongerna i stockholm? :D För jag behöver också en uppdatering, jag har inte sett avsnitten sen dom släpptes tror jag. :) Och det börjar ju bli ett tag sen. ^_^,

Nu ska jag kika på listan!

Annons:
[Tan-chan]
2009-05-18 23:21
#147

#146: Oki, vi får kolla hur mycket vi hinner med. Då ska jag inte kolla på första säsongen heller då. Lika bra att vänta då. (^_^)

Japp, gör det!

Emmell
2009-05-18 23:50
#148

Hm, jag vet inte, Ouran koukou host club, Shounen onmyouji, Mirage of Blaze, Gakuen heaven? (Alltså inte alla dom, men nån av dom? ^o^)

Äh, jag är nöjd med Junjou, utöver det kan du/ni få välja! :D (Hur mycket vi nu hinner se förutom det. ^_^)

[Tan-chan]
2009-05-19 00:11
#149

Mirage of Blaze och Gakuen Heaven skulle inte jag säga nej till. (^_~) Men de andra två vill nog inte se BL, hehe. När det kommer till det är det bara du och jag. (^_^,)

Kan höra med de andra också så får vi se. (^_^)

Emmell
2009-05-19 00:30
#150

Ahh, ok ^_^ men hmpf, dom vet ju inte vad dom missar! ^_~

Japp, hör med dom andra också! :)

Reasjer
2009-05-19 18:21
#151

tss, tss! ;)
tro mig, jag vet allt vad jag "missar" ^^ har provat på att glo på det, men det faller mig bara inte i smaken :D

annars är ju Ouran High School Host Club en serie man skulle kunna ta me :)
den faller nog de mesta i smaken kanske :P

Emmell
2009-05-19 18:30
#152

Hehe, ok ;)

Men då kanske man skulle kunna ta Junjou och så Ouran, då? ^_^ Eller vad säger tan-chan om det? ^o^

[Tan-chan]
2009-05-19 18:56
#153

För min del går det bra! Var inte så länge sedan som jag fick ner OHSHC på mkv, så det blir superbra upplösning! (^0^)

Ska fråga Johan också om han vill titta på den, men det tror jag om jag känner honom rätt. (^_^)

Annons:
Emmell
2009-05-20 19:33
#154

Om ett par timmar åker jag :) har en 13hs tågresa att se fram emot.

Vi ses väl där, nånstans på centralen sen ^o^ tan-chan har mitt nummer, så ni kan ju skriva när ni börjar närma er imorron kväll.

Jya, mata ashita.

[Tan-chan]
2009-05-20 21:03
#155

#154: Okej, stackare! 13 timmar! Men vi ses sen runt 17:45-tiden på centralen! Kan smsa dig en timme innan så du vet det. (^_^)

Ha en rolig resa! Ja ne!

Upp till toppen
Annons: