Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2103 ggr
stalgren
2009-05-03 16:28

Anime ni såg senast och vad ni tyckte

Anime ni såg senast och vad ni tyckte

tänkte vi skulle ha en sida för betygsätning av animer

Annons:
stalgren
2009-05-03 16:35
#1

tales of the abyss

 fantasy Anime som var väldigt bra utav det jag har sett det senaste

kan reckomendera den till er som gillar fantasy/alternativworld

[Tan-chan]
2009-05-03 17:09
#2

Den kompletta animeserien som jag såg senast var Chrono Crusade.

Handlar om 1920-talets New York där demoner ränner runt och ger sig på människor, och en nunna vid namn Rosette Christoffer har en minst sagt udda kamrat på sin sida som hjälper henne att skydda folket mot dessa farliga demoner. Hennes kollega är nämligen en demon själv.

Är typ övernaturligt/romans/action/spänning, och serien får 5 stjärnor av 5 möjliga av mig! (^_^)

stalgren
2009-05-06 10:54
#3

Kurogane No Linebarrels

mycket bra serie sjulle ge den 7 av 10

handlar om en kille som får superkrafter å ska rädda jorden från utomjordingar…så länge inget nytt,men det finns många kärleks konflikter å spännade vändningar i serien

klart värd att se :)

Ijin
2009-05-06 13:43
#4

Såg nyaste One Piece i måndags. Det händer massor just nu, så det är otroligt nice:D

Sen blir det 07-ghost och Bleach idag!

Emmell
2009-05-06 15:23
#5

Shunraiki, en Tsubasa reservoic chronicle OVA, rekommenderas till ett redan hardcore fan, men är ingenting man börjar se om man inte redan läst mangan. Den är bara ett komplement till mangan som tillägnats alla fan av TRC. <3

Shinraiki täcker händelserna (från det att dom lämnar Celes) i Kuroganes Japan. Mina favoritbitar ur mangan, faktiskt! <3

Jag är generös som ger den 4/5. Men trots att vissa scener var fenomenalt återskapade var jag inte helt impad av animeringen (kändes inte lika snygg som i Tokyo Revelations).

stalgren
2009-05-08 02:32
#6

Ride Back

handlar om en ballet tjej som läger ner efter en skada och hittar "Ride Back" en robot/motorcyckel som har anväts i krig och blivit en sport och fordon vilket som, så hamnar hon i massa trubel efterho räddat sin vän ur en terorist attack och blir sedd som criminel och deta darbar väner och släckt

ger serien en 6 av 10 för den är för ytlig å kort men den är väldigt vackert gjord imellan

Annons:
stalgren
2009-05-09 13:36
#7

Kyouran Kazoku Nikki

hmmm jag kan inte ge en betygsätning mer än…. ZZZZZZZ

tråkigaste design på Anime karacktärer jag sett storyn ingen för den som vill se på djupa animes, jag orkade än bara se första ep för att det var bland det sämsta på länge sedan Ice

så första ep får betyg 2 av 10

Ijin
2009-05-09 15:26
#8

Såg howls moving castle:D Inte sätt den förut faktiskt.. Något jag missat:p Den var iallafall otroligt bra, nog den bästa animen jag någonsin sätt:D

stalgren
2009-05-10 03:04
#9

#8 har du sett hans andra filmer?

totoro en av mina favoriter sedan laputa eller nausica

Ijin
2009-05-10 20:33
#10

#9 Nope:) Tack för dom namnen, ska titta på dom!

[magic13m]
2009-07-04 15:06
#11

Den jag såg senaste hette: Tsukikage Ran eller Carried by the wind på engelska. Den kan jag verkligen rekommendera. Den är 13 avsnitt lång. Har ingen lång handling utan varje episod har en avslutad historia. Vilket jag faktiskt tyckte om. 

Handlar om den kvinnliga samurajen Ran. Hon och hennes sidekick Meow reser från stad till stad och stöter på äventyr.

Serien är väldigt rolig och karaktärerna är väldigt bra och man blir förtjust i dem på en gång. Men serien har även lite allvarligare stunder. Framför allt de senare avsnitten.

Den är väl typ en action/komedi/samuraj serie.

9/10 får den i betyg av mig. ^___^

[Tan-chan]
2009-07-04 20:27
#12

Såg på Chrno Crusade igen för typ 6:e gången i dag. Ska nu ge mig på Tales of Eternia.

Den första vet nog de flesta att jag gillar väldigt väldigt mycket. Tales of Eternia är en härlig Anime som man skrattar åt och som man kan luta sig tillbaka och bara glo på.

Handling och betygsättning från då jag såg den senast i mars:

Serien handlar om Rid, Farah, Keel och Meredy som tillsammans är ute på en resa för att stoppa "The Great Fall", vilket är när två parallella världar; Inferia och Celestia, kommer krocka med varandra inom en snar framtid. Berättelsen utspelar sig i Inferia.

Men under deras färd mot Mt Farlos blir Rid kidnappad av en kvinna vid namn Marone, och tar honom till en ösamling mitt ute i havet (påminner starkt om Hawaii) för att sedan be honom om hjälp att döda havsodjuret som plågar öborna. Hans andra vänner följer efter honom till denna fredliga ökoloni, och tillfällighet efter tillfällighet hindrar dem från att åka från ön.

Varför hindras de från att åka från ön? Är ökolonin så fredlig som den utger sig att vara?

Serien hade mysig humor. Man smålog lite överallt och skrattade då och då. Definitivt en Anime värd att se! Den är färgsprakande, karaktärerna är orginella och hur roliga som helst, och storyn är tillräckligt enkel att man inte behöver anstränga sig för att förstå. Dessutom är rörelserna i tecknandet bra och smidiga, samt att röstkaraktärerna agerar till 110 %.

Att Akira Ishida-sama är rösten till Rid (huvudkaraktären) gör ju serien ännu bättre! (^0^)

Rekomenderar verkligen denna serie! Den var megabra!

JAUS
2009-07-12 02:27
#13

#9 Blev så besviken på Nausiscaä animen efter att ha läst mangan först. Inte så konstigt egentligen då den mangan är överlägset det bästa jag någonsin läst. Så se animen innan ni läser mangan.

Annons:
zickan
2009-07-12 03:47
#14

Wolfs rain. Riktigt bra. Dock kunde slutet vara lite bättre.

Bleach.  De flesta avsnitt är bra. Men går lite upp och ned. Specielt nu de nyare avsnitten kan va lite sämre.

Vampire princess miyu. Helt okej den med. Kan störa mig lite på handlingen till och från.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Tan-chan]
2009-07-12 12:45
#15

Jag såg precis på Black Cat.

Den var väl bra och rolig, samt spännande och så. Men kan inte släppa det där att serien börjar som något annat (huvudkaraktären är en butter mördare) och efter några avsnitt så WHAM! så är han en komisk figur.

Samt slutet hade de kunnat skippa för det spårade bara ur. Men i övriga fall en helt klart bra Anime.

Upp till toppen
Annons: