Annons:
Etikettövrigt
Läst 6018 ggr
ParaKiss
4/25/09, 10:46 PM

Tatuerings tips

Är sugen på att göra en tatuering. Funderar mot hösten kanske. Och jag vill helst tror jag ha nå japan/anime/manga/j-musik/japanska inriktad på något sätt ^^ Men vet inte vad.

Någon som har nå tips på någon snygg Japan relaterad tatuering? ^^ Nåt i Japan stuket :P

Annons:
emee
4/25/09, 10:51 PM
#1

Jag hade tagit nått från en av mina favorit-anime/-band osv.^_^

[Tan-chan]
4/25/09, 10:58 PM
#2

Jag har en Yu-Gi-Oh! tatuering på svanken! Yaay! Men måste fylla i den snart och färglägga den.

Jag säger som emee: ta från någon favoritanime.

Vart hade du tänkt ha den?

Emmell
4/25/09, 11:22 PM
#3

#2, En YGOtatuering? Jag vill se BILD onegaishimasu! ^o^

#0, Vill du ha text eller en bild? Om du vill ha text kanske du har nåt band/låt/serie som har en titel som även betyder nåt fint. Eller skriv nåt med Kanji, eller kana för den delen.

Eller om du har nån favoritkaraktär, ta en riktigt snygg bild på denne och låt tatuera. Eller kanske nån symbol. Men det är lättare att ge förslag om man vet ungefär hur du tänkt dig. :)

[Tan-chan]
4/26/09, 12:02 AM
#4

#3: Hm, svårt att ta en bild på den. Ska se vad jag kan göra, för jag lyckas aldrig få en bra bild på den i och med att det är svårt att få kameran i rätt läge. (^_^,) Men det är i alla fall konturerna av the Millennium Puzzle. Men måste verkligen göra om den för hon som tatuerade var inte så duktig som hon påstod sig vara. (=_=) Ska passa på att färglägga den samtidigt med skuggning med mera. (^_~)

0: Kom gärna med mer information, så som vart du ska ha den och vad det är du har tänkt dig för något. Liksom hur stor ska den vara? Tänk på att man inte kan ta till exempel en animekaraktär som ska vara 10 cm hög. Brukar vara att ju fler detaljer det är ju större måste den vara.

[Tan-chan]
4/26/09, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hittade en bild från när jag sydde test-byxor till Ciels cosplay, och de gick galet fel. Hahaha! Var tvungen att censurera bilden lite. Behöver jag förklara varför? (^0^) Där ser man YGO-tatueringen någorlunda bra. (^_^)

[Tan-chan]
4/26/09, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och så har jag en på min fjäril som jag gjorde den första maj i år (YGO-tatueringen gjorde jag … hm … 23:e maj 2007 tror jag att det var). Är så förtjust i min fjäril att jag inte kan låta bli att visa upp den. (^_~) Bilden är dock tagen sekunden efter att den blev klar första gången. Var tvungen att fylla i den förra veckan, och GOD vad hemskt det kliar! Tror jag blir galen!

Annons:
stalgren
4/26/09, 6:15 PM
#7

#5,#6 snyggt!

jag bara älskar tatueringar….jag skulle vilja ha en Anime /manga figur med men jag villju att den ska bli bra då vet inte hur svårt det är att få dom mjuka fägjerna do ofta har i finare bilder

stalgren
4/26/09, 6:22 PM
#8

tips en tjej med en råtta??

stalgren
4/26/09, 6:32 PM
#9

 #6 spänande hår färg hade du med…nu blev jag nyfiken på hur du ser ut ;)

stalgren
4/26/09, 6:48 PM
#10

jag hade tänkt gör ett armband av syboler i Anime serier….

[Tan-chan]
4/26/09, 8:42 PM
#11

#7 - #10:

Tack så mycket! Älskar tatueringar med! (^0^) Skulle vilja ha många fler, för det är ju så sjukt rogivande medan man blir tatuerad, och dessutom är det ju så snyggt att det inte är sant! Men sedan ska man ju inte skaffa tatueringar som inte har en betydelse, utan de ska ju ha en tanke bakom sig. Tycker jag i alla fall. (^_^)

Sedan så kan man få till de där mjuka övergångarna med färgerna, men då ska man gå till en riktigt van och duktig tatuerare.

Visste ni att en av Sveriges duktigaste tatuerare är en tjej i Göteborg, och det är 2 års väntetid hos henne. Samt att tatueringarna hon gör är svindyra! Men kanske värt pengarna och väntetiden om man vill ha något som t.ex. ett porträtt, vilket många tatuerare inte kan så bra? (^_^)

Hehe, dom du vill se hur jag ser ut så kolla i sådana fall in på min personliga sida här på iFokus. (^_~)

Låter snyggt med armband av animesymboler.

Emmell
4/26/09, 9:33 PM
#12

På tal om tatueringar och porträtt! Jag bara måste visa, min syrra googlade fram dom för ett tag sen: Usch och usch igen. Den senare ska tydligen vara nåns avlidna lilla dotter, den första nåns fru eller liknande. (Frågan är ju vad som är mest sorgligt… dödsfallen eller tatueringarna) Ska man skratta eller gråta liksom?

Det är ganska kul att googla på tatueringar, men har inga själv.

[Tan-chan]
4/26/09, 9:47 PM
#13

#12: Fasen vad fula! Där har ni ett bra exempel på vad som händer om man går till en billig tatuerare. Bättre att lägga på minst några 100-/1000-lappar extra för att det ska bli bra.

Annons:
stalgren
4/27/09, 2:52 PM
#14

#12 ja det är ju tråkigt när det blir så :(

[Tan-chan]
5/31/09, 5:17 PM
#15

Kom på ett bra tips som jag tycker är dösnyggt (och som jag också ska skaffa mig snart). Vad sägs som japanska tecken bakom örat? Ungefär såhär. Jag ska ha tecken för syndare (tsumibito) ??. (^_^)

ParaKiss
5/31/09, 5:43 PM
#16

kan inte vi alla skaffa det typ som nå lsags kompis märke? ^^ skulle vart skoj :D

[Tan-chan]
5/31/09, 6:29 PM
#17

#16: Ja, varför inte?! (^0^) Jag ska i alla fall skaffa mig tsumibito bakom örat sådär oavsett vad, men om någon vill ha ett speciellt kompistecken så varför inte göra det också? Det har ju ett fint syfte och är inte bara sådär "from the blue".

ParaKiss
5/31/09, 6:55 PM
#18

jo precis =) vill skaffa med dig osso vet jag inte vad dom andra tycker, eli-san, san-san, och kanske emmell om hon vill? ^^ Och sen så vet jag inte om brorsan ska tillhöra den kretsen ^^ men roligt o visar vårt j/konsert gäng :D  vet inte vilka som tycker om o göra tattoo o vill ha en eller flera =) kanske man kan åka till sthlm i höst eller någonstans o göra samtidigt o samma tecken o typ på samma ställe. och som är i nå japan/anime stuket ^^ eller nåt =) och visar våran vänskap eller nördsak eller vad man ska säga :D hhee. skulle vart skoj! Då jag tycker mkt om er. Och alltid lika roligt så fort vi umgås o sånt. =)

[Tan-chan]
5/31/09, 7:07 PM
#19

#18: Håller fullständigt med dig. Skulle vara kul att ha något som symboliserar vår vänskap (för tycker också mycket om dig och alla de andra i "vårt gäng"), även om vi träffas sällan. Kanske på grund av det som tanken blir också mer lockande? Men tycker att det ska ändå vara på valfritt ställe i och med att en tatuering kan anses känsligt för vissa eller att de vill ha den på ett speciellt ställe. Det är ju rätt personligt. Jag själv skulle vilja ha det på exakt mitten på överarmen (inte på axeln, utan under axeln typ).

Men jag tror inte att San-san skulle gilla tanken på en tatuering då hon inte är inne för sånt. (^_^,) Men hon kan ju följa med oss om vi ska göra det i Stockholm eller något.

Kan man inte ha typ "otaku" (???) tatuerat någonstans på valfritt ställe? *garv* (Skojar då mest nu, men tanken lockar lite.)

ParaKiss
5/31/09, 7:29 PM
#20

jo det förstås =)

haha otaku har jag redan planerat in att skaffa ;)

Annons:
[Tan-chan]
6/1/09, 4:29 PM
#21

Kom hem för ca 1 och ½ timme sedan. Jag har varit och fräschat upp min Yu-Gi-Oh!-tatuering; fyllde i konturerna och färglade den. Och gissa vem det var som gjorde det? (^_~) Det var min barndomskompis Eli-san som fick börja tatuera i dag som en riktig tatuerare. Jag var hennes första kund och invigde hennes tatueringsstol. (^_~)

Kan ladda upp bild senare när den har läkt. (^_~)

ParaKiss
6/1/09, 6:30 PM
#22

kan hon göra tattoo på mig å :D

bild vill man absolut se!! :D

[Tan-chan]
6/1/09, 7:17 PM
#23

#22: Då får du komma hit i sådana fall. (^_^,) Men du är alltid välkommen. (^_~)

Kolla in bilden på min blogg i sådana fall om du vill se den. Vill inte ladda upp någon bild här än förrän den har läkt. Dock är den precis nygjord så den ser inte riktigt ut som den ska. (^_^)

stalgren
6/2/09, 2:24 AM
#24

nice :)..jag kommer att göra en "rising sun"  den 18 juni om han hinner det är rätt mycket mer som ska göras på min tatuering så man vet aldrig

[Tan-chan]
6/17/09, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ska tatuera mig om ungefär en timme! Önska mig lycka till! Blir min längsta sittning någonsin!

Äntligen får man vamp Aya-chan på skuldran efter nästan ett år av längtan! (^0^)

Emmell
6/17/09, 6:28 PM
#26

Haha, kolla :D lite småkul.

#25 Ååh, du måste fixa bild sen så fort det bara går :) eller när den läkt lite, kanske. Hoppas den blir bra & att du blir nöjd. :)

[Tan-chan]
6/17/09, 11:05 PM
#27

#26: Haha den var rolig! (^0^)

Kom precis hem. Det blev en halvklar Ayase, då min kropp reagerade lite negativt efter ca 2 timmar, så vi blev tvugna att avbryta. Fick typ någon form av blodansamlig under huden vilket gjorde att tatueraren inte kunde se vad som vad skuggat och inte. (=_=)

Dessutom började jag närma mig min gräns då jag satt och skakade det sista på grund av frossa. Man är verkligen galen som utsätter sig för sånt här! Men det är totalt värt det. Mwahaha! Gjorde inte så ont denna gången som sist (för 3 veckor sedan) när jag skulle fylla i Millennium Puzzle. Satt och bet och drog i min tröja då. Haha!

Får åka tillbaka och fixa resten om ca 2-3 veckor när Ayase har flagnat klart. (^_^)

Annons:
[Tan-chan]
8/17/09, 5:02 PM
#28

Nu, äntligen efter 2 månader, är min Ayase på skuldran klar! Rekordlång sittning för min del; 3 timmar och 20 min. (O_o) Trodde jag skulle dö det sista.

Men nu har han ögon så att han inte ser ut som ett spöke längre. Jättefin blev han. Måste nästan maila Tohru Kousaka som har ritat honom. (^0^) Måste be om en liknande Kanou också till andra skuldran så att det är komplett.

En bild kommer snart när den har läkt lite för dem som vill se den, för just nu ser den bara äcklig ut. (^_^,)

Upp till toppen
Annons: