Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1675 ggr
Emmell
2009-06-02 22:05

Återköp av SJX-biljetter, hur?

Det är säkert bara jag som är korkad, men hur ska man göra för att få tillbaka pengarna från ticnet!? Nån av er andra som är smartare än jag, som kan berätta? Jag har skrivit till både ticnet och SJX och frågat med, men ingen av dom svarar ju. =_=

Annons:
[Tan-chan]
2009-06-02 22:14
#1

Jag åkte till Ticnets ombud och pratade med dem. Var ett jäkla krångel säger jag bara! Det stod att biljetterna redan hade betalats tillbaka, men det hade ju inte kunnat ske då jag inte hade bett om det innan det.

Till sist ringde käringen till Ticnets huvudkontor, och därifrån fick hon bekräftat att mina biljetter inte alls hade köpts tillbaka. Då fick jag ett nummer jag fick ringa som skulle gå till Manuella Utbetalningar och prata med kvinnan där som käringen från Ticnet-ombudet hade pratat med. Jag fick uppge mitt namn och kontonummer, och sedan var det ordnat.

De betalar ut på fredag, och pengarna kommer till kontot under nästa vecka enligt kvinnan på Manuella Utbetalningar.

Tror du borde skriva ut biljetten om den redan inte är utskriven, och sedan gå till närmaste Ticnet-ombud med kontonummer och ID, och uppge att du vill ha biljetten återköpt på uppdrag av arrangören. Då slipper du nog krångel med att behöva ringa till Manuella Utbetalningar. (^_^)

ParaKiss
2009-06-02 22:43
#2

När jag skrev o frågade Japan expo så fick jag detta som svar:

"Exakt hur återköpen går till beror på hur du har köpt din biljett. Ordet som vi har fått från Ticnet är detta:

Förbetalda ej uthämtade biljetter gör Ticnet återbetalning till. Bankbetalda biljetter vill de ha bank och clearingsnummer och bankkonto.
Kortbetalda ej uthämtade sätter de tillbaks pengarna till kortet.
När det gäller biljetter uthämtade hos Ticnet- eller ATG-ombud så måste personen ifråga gå till respektive ombud för att återköpa biljetterna."

För mig som hämtade ut min ifrån ATG så gick jag dit bara med min biljett och typ kvittona som jag också fick då när jag hämtade ut biljettern. O jag fick direkt tillbaka pengarna.

Emmell
2009-06-02 22:53
#3

Men herregud vilket jävla tjorv. o_O

#2, var glad att du fick svar av dom, det har inte jag fått. Myyycket tveksamt om jag nånsin kommer sponsra SJX genom att köpa biljett dit i framtiden. =_=

Men tack! Jag får göra så, tar mig till stan och pratar med dom imorron. ^_^, Har redan pappersbiljett, så med leg borde det ju inte vara så mycket att diskutera, hoppas jag.

[Tan-chan]
2009-06-02 23:57
#4

#3: Glöm inte clearing och bankkonto för säkerhets skull om det är så att det krånglar som det gjorde med mig. (^_^,) Anledningen till att jag fick åka hem igen och ringa Ticnet var för att jag inte hade med mig kontouppgifterna. Om jag hade haft dem med mig hade det löst sig på plats. (^_^)

Jag behövde visa legitimation i alla fall för att bevisa att det var jag som var biljettköparen.

Emmell
2009-06-03 16:40
#5

Höhö, det där gick enklare än väntat..! Vi bara bytte, basically ^_~ tanten på ticnet fick min biljett och jag en femhundring i handen.

Det enda hon gjorde var att knappra in sig på rätt event och skriva in lite siffror. Klart. Puh, jag har läst på flera forum nu om folk som av olika anledningar haft problem med återlösandet, skönt att jag slapp sånt! :) Hade varit grymt surt att bli av med 500 spänn annars.

Men både SJX och ticnet har varit urdåliga på att svara, fortfarande ingenting. Men nu behövdes ju inte det eftersom ni var snabbare på att hjälpa mig ändå! ^o^ Arigatou ne.

[Tan-chan]
2009-06-03 19:06
#6

#5: Vad gött att du slapp krångel. Önskar jag hade samma tur. Nu måste jag vänta till nästa vecka innan jag får pengarna. (=_=¤) Och om jag INTE får pengarna, då är det ju för sent att lämna in biljetterna i och med att jag får dem nästa vecka. Då är det ju efter den 8:e, som är den sista dagen som man kan lämna tillbaka biljetterna. (=_=)

Inget krångel mer, och please(!!) inget SJX mer! I alla fall så kommer inte jag köpa någon biljett (om nu Gackt inte får för sig att komma, vilket han inte gör ändå så det är lugnt).

Om jag hade jobbat i SJX-crew så hade jag nog skämts ihjäl över hur mina kollegor hanterade det hela. Hade nog inte ens vågat säga till någon att jag var en i SJX-crew. Haha! Patetiska stackare säger jag bara. (^0^)

Annons:
Upp till toppen
Annons: