Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 2212 ggr
[Tan-chan]
7/17/09, 12:16 AM

MUCC till Sverige?

Läste på Jame's sida att MUCC verkar vara på väg till Sverige i oktober, och ska då spela i alla tre städerna Malmö (8/10), Stockholm (10/10), och Göteborg (11/10).

Någon MUCC-fan som är bättre uppdaterad om the announcements? Det står lite dåligt på James sida än så länge nämligen… (^_^,)

Lista på MUCC's alla stopp i sin världsturné

Annons:
[VictoriaR]
7/19/09, 2:34 AM
#1

ååh,vad glad jag blir,har längtat så länge efter att MUCC ska komma till Stockholm! :)

Jag måste gå på konserten!

Tack för uppdateringen! ^^

[Tan-chan]
7/20/09, 1:08 PM
#2

De var ju i Sverige 2007 va? Skoj att de kommer igen. Jag ska absolut på deras konsert i Malmö eller Göteborg. Får se hur kompisarna vill göra om de orkar bila ner till Malmö. (^0^)

[VictoriaR]
7/21/09, 4:12 PM
#3

Biljetterna har inte släppts än va? Det går inte att beställa

*Måste få biljetter*

[Tan-chan]
7/21/09, 6:02 PM
#4

Nej, jag har inte heller sett att de har släppts än. Vet inte ens vem arrangören är om det är Ticknet, Eventim/Live-nation eller någon annan. (O_o)

*Måste också ha!*

[Tan-chan]
7/25/09, 12:08 AM
#5

Panik! Konsertbiljetterna är redan släpta! Live Nation arrangerar konserterna! Och jag som inte har pengar till detta förrän om en månad! What to do?!

Biljetterna finns att köpa här.

[VictoriaR]
7/26/09, 3:07 PM
#6

Nu har jag och en kompis beställt våra^^ *superglad*

Hoppas du också får biljetter Tan-chan! Min kompis beställde biljetter samma dag som LM.C hade konsert så jag hoppas du får dina också! :)

Annons:
[Tan-chan]
7/26/09, 4:50 PM
#7

#6: *avis* Hoppas verkligen inte de hinner sälja slut i Gbg, för det ligger ju så nära för en gångs skull. Uwaah! Måste ha pengar!

[luneri]
8/3/09, 9:21 PM
#8

Jag blev så glad när jag fick veta att de skulle spela i Sverige, och den här gången utanför Stockholm! förutom festivalerna är det väl första gången ett japankt band spelar utanför stockholm i Sverige?

Iallafall så var jag på Metaltown på Muccs spelning och konserten var helt underbar! Tatsurou hade verkligen kontakt med publiken.

Kanske någon mer var på Metaltown och såg Mucc?

Jag har iallafall köpt min biljett till Göteborg, men jag vill gärna gå på deras spelning i malmö också. Jag bor i Göteborg och måste isåfall vänta på morgontåget under hela natten eftersom jag inte ska boka rum på vandrarhem pga pengabrist. kanske någon mer som funderar på samma sak och man kan ha sällskap?

[Tan-chan]
8/3/09, 9:53 PM
#9

#8: Ja, det är första gången ett japanskt band spelar utanför Stockholm om man inte räknar med festivalerna, enligt mitt vetande. Blev så glad över att Mucc skulle spela i Gbg! Måste bara få tag i pengar till biljetten dit! *Letar efter saker som man kan sälja på Tradera*

Hade också velat se dem i Malmö, och det var prat om att man skulle bila ner dit med kompisar. Men plötsligt backade en ur, och nu blir det inte av. (=_=) Om jag hade haft bättre ställt ekonomiskt hade jag inte tvekat att haka på!

[luneri]
8/3/09, 10:11 PM
#10

Ja! samma här:) de ska bli så kul att se dem igen. annars har jag bara sett dem live en gång. Jag förväntade mig inte att konserten skulle bli så bra som den var, så nu längtar jag!

Hoppas du får ihop lite pengar till en biljett:) som tur är så är inte biljetterna särskilt dyra:)

Åh:( det är alltid så tråkigt när folk backar ur helt plöstligt.

[Tan-chan]
8/4/09, 5:12 PM
#11

Yaaay! Har lyckats sälja lite på Tradera, så nu blir det att köpa biljetter till spelningen i Göteborg! Trallalaa!

[luneri]
8/4/09, 10:26 PM
#12

Va skoj! :)

Kanske vi ses på konserten nånstans då:)

[Tan-chan]
8/4/09, 10:36 PM
#13

#12: Japp, kanske! (^0^)

Annons:
mauwlin
8/4/09, 10:57 PM
#14

jag ska också dit =D *jätteglad*

[Tan-chan]
8/4/09, 11:02 PM
#15

Haha, hoppas vi alla hinner ses där borta en snabbis. Hade varit skoj! (^0^)

mauwlin
8/4/09, 11:04 PM
#16

haha =D

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
mauwlin
8/4/09, 11:05 PM
#19

oj, det där va inte meningen, verkligen inte meningen, datorn har rryck

[Tan-chan]
8/4/09, 11:08 PM
#20

Kan ta bort två stycken. (^_~)

Annons:
[Tan-chan]
8/4/09, 11:09 PM
#21

Såja! Problem solved!

mauwlin
8/4/09, 11:24 PM
#22

wohoo!! tackar XD

[VictoriaR]
10/7/09, 10:17 PM
#23

Har inte hittat ngt info om att MUCC ska signera skivor nu på lördag innan konserten :(

Är såå besviken ;___;

[VictoriaR]
10/11/09, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Konserten var suuperbraa!!:D

De spelade mest låtar från Shion och Kyutai,men även någon gammal låt och Saishuu ressha!<3<3 Spelade också en ny låt från deras nya album,som inte har kommit ut än ^^

Jag och min kompis väntade efter konserten då bandet skulle gå in i sin turnébuss,vi fick autografer av Yukke,Tatsurou och Sato!!:D Miya var inte där :/ Mika från NewNippon kom och stängde grindarna när vi väntade på bandet,han sa att vi skulle gå därifrån :( New Nippon SUGER.

När MUCC kom så öppnade ngn grindarna ialf:)

Jag fångade Miyas plektrum :D<3<3<3<3

[VictoriaR]
10/11/09, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Signeringarna ^^

Tatsourous är i mitten,Yukkes är den lila :)

[luneri]
10/12/09, 12:05 PM
#26

#25 Vad skoj att du fick deras autografer när du sett framemot en signering.

Själv var jag på Göteborgs-spelningen. Konserten var verkligen bra! gillade den nya låten de spelade :) Dock var konserten lite kort enligt mig:/

Men vilken liten lokal! fast det var rätt skoj ändå för man kom så nära scenen och Mucc, eftersom de inte hade några grindar framför scenen. Jag var längst fram nästan, men blev bortknuffad från min plats tyvärr.

Verkar som att de var nöjda med oss som publik. De sa att de kommer tillbaka hit igen. Hoppas det!

[Tan-chan]
10/12/09, 1:07 PM
#27

#26: Jag var också i går på spelningen i Göteborg. Jag stod längst fram genom hela konserten och tallade på dem som fan varje gång de kom fram. Wahaha! (^0^) Men det var kämpigt att hålla fast sig vid sin plats. Det var folk som rev, nöp, slog och höll på på min kompis bredvid mig bara för att de ville köra bort henne från scenen. (O_o) Men hon blev ännu mer bestämd på att hålla kvar sin plats då.

Men helt sjukt upplägg på scenen ju! Liksom det fanns inga grindar mellan publiken och scenen, så jag var sjukt orolig för vad som skulle hända om man inte fick vatten och svimmade. Liksom hur skulle man bli upplyft därifrån? Hade säkerhetsvakterna lyft upp en på scenen eller vadå?! (O_o)

Men jag klarade mig i alla fall. Men när konserten var slut och trycket försvann bakifrån fick jag typ någon chock av syre och svimmade så jag hängde lealös på min killkompis som fick panik. Haha!

Men konserten var bättre än jag trodde! Gillade inte MUCC vanligtvis, utan åkte på den för att ha nåt skoj att göra, för konserter är ju alltid kul. Och eftersom vi var först på plats med att köa så tänkte jag att lika bra att slå till stort och stå längst fram också. Men efter att ha hört två låtar så blev det typ: "I morgon ska jag ladda ner alla deras album!".

Men kan dock säga att de slog inte LM.C's konsert. Inte ens Miyavi, som  man har sett två ggr, kan slå deras spelning om man lägger de två konserterna ihop (enligt mig och min kompis då). (^_~) Även om Miyavi och MUCC var skitbra, så slog de ändå inte LM.C som var så sjukt skojiga och larviga på scen att man börjar le så fort man tänker på dem. (^0^)

Annons:
mauwlin
10/12/09, 7:43 PM
#28

jag fick trumpinnen!!!!!!!!! mohahaha

[Tan-chan]
10/12/09, 7:50 PM
#29

#28: Ja! Lyllos dig! Men du delade ju den med en tjej? Hur gick det med det? Lyckades ni? Det är ju en trumpinne liksom. (^0^)

[luneri]
10/15/09, 2:18 PM
#30

#27 Åh, vad skoj! Jag hade också velat stå längst fram:(

Ja visst var det. Jag blev bortknuffad från min plats av några killar som var mycket längre än mig, vilket resulterade i att jag knappt såg någonting sedan. Sen fick jag aldrig tillbaka min plats därframme igen:(

Nästa gång ska jag kämpa mycket mer för att hålla kvar min plats.

Jag blev också lite orolig över att det inte fanns några grindar iome att det fanns ingen möjlighet att vakterna skulle kunna spruta ut vatten som de brukar göra. Dessutom hur gör de när folk svimmar som du säger? Iallafall så måste de ha varit ganska bra luftkonditionering i lokalen för jag fick inte slut på luft iaf, vilket jag oftast brukar få.

Men fördelen med att det inte fanns grindar gjorde att man kom ännu närmare Mucc! Det var faltiskt jätteskoj att få vara så nära dem.

Kul att du gillade dem! När började du köa isåfall? var det inte kallt?? Man kunde ju inte sitta ner när det var så kallt heller.

Jag kom dit mycket senare iomed att jag jobbade på dagen:/ men de två timmarna jag stod där var kyliga :/

[luneri]
10/15/09, 2:20 PM
#31

Förresten Mucc har kommenterat konserterna i Sverige på deras blogg :)

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.ListAll&friendId=1000533526

mauwlin
10/15/09, 6:00 PM
#32

#29 haha! vi försökte såga sönder den med en kniv, gick inte jättebra, så jag gav henne en 50lapp för den, så fick jag hela =D eller, nästan hela x)

[Tan-chan]
10/15/09, 7:23 PM
#33

#30: Det är så synd att folk inte kan acceptera att de inte fick de platser de ville ha, och bättre lycka nästa gång. Fattar inte varför folk ska börja bråka om platser genom att slå och klösa på andra, samt knuffa bort folk. (=_=)

Jo på sitt sätt var det bra att de inte hade grindar. Man tallade ju på bandet hela tiden, och de verkar tycka att det var skitkul att komma fram hela tiden. Publiken var väldigt respektfull också och tallade dem inte på "fel ställen" eller drog i dem.

Jag fick också bra luft, men jag stod ihopklämd vid scenen det sista att jag knappt kunde andas. Stod liksom på sidan och klämdes mellan två kompisar som också klämdes av andra, och då blev det som det blev.

Vi började köa allra först! Vi var där helt först! (^0^) Ungefär vid 11:00 började vi köa, och det var då deras tourbuss kom dit också. Kom typ två minuter efter oss.

Och jo det var kallt, men vi höll upp värmen ändå. Hade riktigt varma kläder på mig ändå. Och vi hade filtar att sitta på. (^_^)

#32: Haha, men vad bra att du fick nästan hela! Fast synd att göra sönder den sådär ju i onödan då. (^_^,)

mauwlin
10/15/09, 8:06 PM
#34

#33 jag vet, lite sorgligt är det allt, men ändå x)

Annons:
[Tan-chan]
10/15/09, 8:12 PM
#35

#34: Ja, bättre än ingenting. (^_~)

mauwlin
10/15/09, 8:49 PM
#36

#35 precis! =D

[VictoriaR]
10/15/09, 9:38 PM
#37

#31 Tack så mkt för länken,var roligt att läsa^^

#33 Håller med,känns så kasst att köa länge för att sedan bli bortknuffad -.-

Var det mycket folk på konserterna i Malmö och gbg?

Upp till toppen
Annons: