Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 3021 ggr
[VictoriaR]
2009-08-18 18:28

Abingdon Boys School till Stockholm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Abingson Boys School kommer till Stockholm!!

De spelar i Sverige för första gången på Klubben i stockholm den 6 november.

Missa inte detta!!^^

Mer info: http://newnippon.net/abingdon_boys_school.htm

Annons:
[Tan-chan]
2009-08-18 21:21
#1

VAAAH!?!?!?!?! OMG!!! JAG DÖR AV LYCKA!!!!!

[Tan-chan]
2009-08-18 21:26
#2

Jag kan inte fatta det! Är helt skakig nu! Hela min dag har varit åt h*lvete på grund av datorer som krånglar, men nu genast försvann alla bekymmer.

Men frågan är om man ska lita på att de verkligen kommer hit? Det är ju New Nippon liksom… (=_=,) Om de gör ett stopp i Finland så drar jag nog dit istället för där blir konserterna i alla fall av.

angeldoll
2009-08-18 23:20
#3

OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad ska jag ta mig till skriver som Tan-Chan JAG SKAKAR!!!!

Synd att det är i stockholm :(

[Tan-chan]
2009-08-18 23:26
#4

#3: Kan du inte åka till Sthlm och se dem? (O_o)

angeldoll
2009-08-18 23:27
#5

Jag vet inte, det är en penga fråga och vart ska man sova? :S

bor ju i skåne XD

[Tan-chan]
2009-08-18 23:52
#6

#5: Ja, pengar ja… Vandrarhem? Det får jag göra i vilket fall som helst när man ska upp dit. Finns inget annat alternativ. (^_^,)

Annons:
angeldoll
2009-08-19 00:16
#7

Nej det är det jag tänkt på, men vart någonstans istockholm är det dem spelar, klubben hette det, men var ligger det? har vart i stockholm många gånger så jag lär inte ha så stora problem att hitta när jag väl vet vart det ligger :)

[Tan-chan]
2009-08-19 00:24
#8

Du tar Gröna Linjen till Gullmarsplan, så ligger den precis där. (^_^)

Azmaria
2009-08-19 14:20
#9

ooh,  synd att de är i Svergie annors sku ja bra kunna fara o se :(

 jaja. Jag  får hoppas på att dom kommer till Finland nångång :/

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2009-08-19 14:25
#10

#9: Jo, men de gör ju ett stopp i Finland också innan Sverige. I alla fall enligt Jame's hemsida. (^0^)

Azmaria
2009-08-19 14:29
#11

gör dom? :) woho,  då måst ja läsa vidare på deras hemsida o ta reda på mer Glad

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2009-08-19 14:31
#12

#11: Enligt James sida så säljer Tiketti biljetter till Helsingfors-spelningen. (^_^) Kolla där då.

Taiyou
2009-08-19 16:41
#13

Annie skrev och berättade det när jag var i skolan! Och guuud vad stressande att få veta nåt sånt och sen hade man ingen dator.. jag ville ju kolla upp det på en gång! ;D

Egentligen är jag ju TMR-fan, men liksom.. abs är ju "näst bästa" i så fall :P

Men jag vet inte om jag hinner få pengar till släppet… eller om jag ens har råd då -__- ska till sthlm i slutet av november också.. jag får se.

Vilka har tänkt fara?:)

Annons:
[Tan-chan]
2009-08-19 16:46
#14

#13: Haha, ja hon berättade det när hon hade smsat. (^0^) Satt med henne på msn då.

Jag ska absolut dit. Det är Abingdon Boys School liksom! Ett av mina favoritband på top 5-listan. (^0^) Tror Eli-san också hakar på.

Taiyou
2009-08-19 16:57
#15

Haha!^_^

Min första (och andra, tredje, fjärde..) reaktion var typ "GOD YES!!" (det är ju Nishikawa Takanori, HALLÅ liksom!) Men nu måste jag tänka lite realistiskt tyvärr. ^_~

Jag har ju ett par dagar på mig att fundera innan släppet, som tur är! :D

[Tan-chan]
2009-08-19 17:03
#16

#15: Japp. Men om du vill kan jag ställa upp och köpa biljett åt dig med när jag ändå ska köpa till mig och alla andra, så kan du betala tillbaka sen i Stockholm om det är så. Men då måste du vara säker på att du kan åka också. (^_^)

Reasjer
2009-08-19 22:32
#17

Självklart hänger jag också på! ^^ Konsert-gänget forever liksom! :D

[Tan-chan]
2009-08-19 22:58
#18

#17: Haha! Yaaay! (^0^)

[VictoriaR]
2009-08-20 17:45
#19

jag är 90% säker på att jag ska gå^^

ABS är inte ett av mina favoritband,men min bästa kompis gillar dem jättemycket så jag går med henne på konserten:)<3

Taiyou
2009-08-22 00:54
#20

(Funderar än. Nu är det inte så mycket pengarna som är problemet, som min hörselskade-fobi -- livrädd för tinnitus och risk för nedsatt hörsel. Skulle vilja veta hur många dB dom kommer hålla i förväg >_<)

Har visserligen hört närapå alla deras låtar, men har ingen "favoritlåt" direkt… kan inte ni som verkligen gillar bandet, tipsa vilka som är era absoluta favoriter? :)

Annons:
[VictoriaR]
2009-08-22 01:09
#21

#20 Du kommer säkert inte ha något problem med ljudnivån på konserten,bara du använder öronproppar. Köp ett par som verkligen funkar, alltså inte dem som säljs för 10kr innan konserten..

^^

[Tan-chan]
2009-08-22 17:49
#22

#20: Säger som #21: Köp bra hörselproppar och det är ingen fara. (^_^)

Jag tipsar om deras remake på Buck-Tick's låt "Dress". Asskön låt, som jag dessutom verkligen hoppas på att de kommer spela på konserten, för då kommer jag garanterat lipa ögonen ur mig. Den låten (fast Buck-Tick's original) har följt med mig i många år nu. (^0^)

ABS's låt "Howling" är också bra.

Taiyou
2009-08-23 01:20
#23

#22, givetvis skulle jag ha öronproppar! ;) men liksom, över 100 decibel, det är höögt.. help. :'D nämen nog far jag. Probably.

Blir det vandrarhem för er med?

Ååh, jag hoppas dom drar en cover på nån av TMRs låtar! Kanske inte troligt, men ändå. Fast det är just det som gör att jag mest vill åka haha..! För jag skulle ALDRIG, aldrig någonsin förlåta mig själv om dom gjorde det, och jag INTE vore där! O_O TMR<3

[Tan-chan]
2009-08-23 13:40
#24

#23: Japp, det blir vandrarhem för oss igen. (^_^)

Hehe, jag brukar aldrig ha öronproppar på konserterna (lite dumt kanske…) och har inte märkt någon nedsatt hörsel eller någon form av tinnitus. Så om du har öronproppar av god kvalité så är dina öron säkra. (^_~)

Haha, man vet aldrig om de gör det. Jag hoppas också. Någon klassiker kan de ju bjussa på tycker man. (^0^)

[Tan-chan]
2009-08-24 19:51
#25

Nu har jag biljetter! Yaaay!!!!

Taiyou
2009-08-25 19:59
#26

#25 gaah lucky you, jag väntar på att sega j-la fkassan ska ge mig mina pengar (förhoppningsvis i veckan -_-'). förhoppningsvis räcker biljetterna nån dag till..*känner mig stressad*

Hur tidigt har ni tänkt ställa er och köa?:]

[Tan-chan]
2009-08-25 22:15
#27

#26: Konsertbiljetter har sålt så dåligt detta året så jag gissar på att det finns gott om biljetter kvar. (^_^)

Ingen aning. Det beror på kylan också i och med att det är i november. Men i alla fall 5 timmar innan insläppet skulle jag vilja vara där.

Annons:
[VictoriaR]
2009-08-25 23:50
#28

Jag har beställt ^^
#27 Helt klart värt att stå och köa i 5h+ bara för att få bra platser på en konsert;)

oki,jag är typ suuperlycklig :D

Först An Cafe, Nu Miyavi,MUCC och Abingdon Boys School! Det kan ju inte bli bättre! :P<3

Taiyou
2009-08-26 10:42
#29

#27, jag hoppades på det, ja ^_^

#28, abs är det första japanska bandet som kommer till sverige, som jag faktiskt gillar! :D

(och ang köandet tänkte jag samma som er. Minst.;)

[Tan-chan]
2009-08-26 17:05
#30

#28: Åh ja! Detta är absolut den bästa hösten i hela mitt liv. Tror det slår alla kommande höster också! Haha!

Liksom när detta året är slut har jag varit på LM.C, Miyavi, MUCC, vistlip, Aicle., DIO och ABS! WOHOO!   \(^0^)/

Dessa tre artister spelar under en och samma konsert.

[Tan-chan]
2009-08-26 22:43
#31

#29: Så du gillade dem? (O_o) Trodde du inte gillade rock så mycket. (^0^)

Japp, minst 5 timmar för att köa. (^_~) På Miyavi lär vi köa 12 timmar eller något. (O_o)

[VictoriaR]
2009-08-26 23:46
#32

#29 oj,12 timmar :o

Jag är mest glad för MUCC faktist :) Tänker köa läänge till den konserten! Den är ju på en helgdag också så då behöver man inte tänka på skolan^^

Taiyou
2009-08-27 04:21
#33

Guuud snälla låt mig få mina pengar imorron!!!

Och #31, JAA jag gillar abs! ^_^'

Fast det är som du säger, jag är inte direkt nåt rockfan. Men så klassar jag inte abs som ren rock heller; dom har liksom inslag av annat också. Och framför allt… you can't Go wrong with Nishikawa-sama. <3

Nishikawa Takanori äger typ min själ, avgudar honom! ^///^

[Tan-chan]
2009-08-27 12:20
#34

#33: Haha, om du har sådan panik så kan jag beställa åt dig så länge, så skickar jag biljetten via e-post (e-ticket). Så betalar du när du har fått dina pengar. (^_~)

Nä, sant. Men inget japanskt rock är ren rock nu för tiden. Det är mycket blandade inslag av allt möjligt. Vilket ju är superbra för då blir det inte trist. (^_^)

Haha, äger har dig så pass mycket? (^0^)

Annons:
Taiyou
2009-08-27 16:17
#35

#34, åhh det vore jättebra annars! fast jag tänkte beställa som pappersbiljett, kostar visserligen 20kr mer, men har ingen skrivare. ^_^'

(men om du ändå kan lägga ut pengar tills vidare, så säg till så skickar jag adress och grejer som behövs för att beställa ^_^'') Funderade på om man törs vänta tills imorron och se om jag får pengarna då? Sega himla försäkringskassa..

Resan (tåg) är i alla fall betald sen innan, mamma la ut pengar tills jag får mina. ^o^

[Tan-chan]
2009-08-27 16:22
#36

#35: Jo, jag kan beställa i ditt namn också om du vill. Hojta bara till. (^_~) Det går ju snabbt att ordna så. (^_^)

Taiyou
2009-08-27 18:02
#37

#36, du har pm!^_^ (och tack!:)

[Tan-chan]
2009-08-27 20:13
#38

#37: Köpet ordnat! (och no probz (^_~))

Var tvungen att plocka fram mina ABS-biljetter som jag har beställt med en kompis. Dreglade lite över dem och nu sitter man och lyssnar på musiken. De har ju släppt en ny singel för inte så länge sedan, så det betyder ju att de kommer komma ut med en ny skiva innan turnén som de kommer PR:a för. Ihihi! Längtar!!

[Tan-chan]
2009-08-27 20:16
#39

De = Abingdon Boys School (^_~)

Taiyou
2009-08-27 21:03
#40

Haha, jaa jag har också haft deras musik i öronen de senaste dagarna! Ibland slår det mig på nytt att man ska få se dom (Nishikawa..!! *dreggel*) live, och då får jag typ psyk-utbrott och kan inte sitta still haha! ^_^''

#39, jag tror nog dom flesta förstår vilka du menade ^_~

angeldoll
2009-08-28 13:11
#41

Vart kan man köpa biljetterna någonstans? :P

Annons:
angeldoll
2009-08-28 13:13
#42

såg just vart man kunde köpa dem XD hahaha

[Tan-chan]
2009-08-28 17:54
#43

#42: Gött! Då ses vi där då! (^0^)

angeldoll
2009-08-28 23:36
#44

Japp :P har inte köpt biljetter en dock men ska nästa vecka :D:D:D:D:D

Ska bli så himla KUL!!!! Längtar redan XD

[Tan-chan]
2009-08-28 23:42
#45

#14: Jag längtar också så sjukt mycket! Hade aldrig trott att de skulle få dem hit! (^0^)

Nu fattas bara att New Nippon (arrangören) kommer med ett meddelande om att konserten inte blir av pga olika anledningar. Om de gör det, fy f*n vad jag går i taket. Inte nog med att de gjorde det med Japan Expo och DIO-konserten. Om de gör det med ABS som jag ser så sjukt mkt fram emot nu, så ska jag personligen ringa och skälla på dem. (=_=¤)

angeldoll
2009-08-29 19:39
#46

#45 Gör dem det så gör du rätt i att ringa och skälla ut dem TOTALT! XD hehe

[VictoriaR]
2009-09-05 21:55
#47

Kommer ABS ha signering? Har inte sett dems skivor i butik.Eller är det samma som med Miyavi,att de inte har några signeringar?

[Tan-chan]
2009-09-07 21:13
#48

#47: Jag har ingen aning om de ska ha det. Men de brukar ju inte meddela sådant förrän typ en månad innan konserten. Vi får bara hålla tummarna och se.

(Om de har en signering kommer jag garanterat bli tvungen att andas i en papperspåse när jag går fram till signeringsbordet. Kommer hyperventilera och sedan svimma pladask på bordet efter att ha stirrat helgalet på dem med blodsprängda ögon. Hahaha!)

Annons:
[Tan-chan]
2009-10-30 17:23
#49

Så jag tänkte också fråga: Har någon ett bra system på hur man numrerar? Om, alltså om, jag och Eli-san är de första där så får ju vi börja numrera folk (för det är väl smartast att de som är först börjar med det?). Liksom jag har ingen ork att springa fram och tillbaka hela dagen så fort som någon ny kommer.

Eller kom på nu att man har ju absolut inget för sig i kön på hela jäkla dagen så det kanske är uppfriskande att springa runt lite. (^0^)

Men ska man kanske be dem som man numrerade senast att säga till dem som ställer sig bakom att komma och få ett nummer från oss? Tänkte om det är så att man råkar missa att någon ny kommer…? Kön kommer ju sträcka sig runt hörnet där borta sedan så det är svårt att se. Ingen kan ju ändå ställa sig på deras platser om de inte får ett nummer.

[VictoriaR]
2009-10-30 19:54
#50

#49 Jag tror inte att du kommer få numrera bara för att du står först. crews eller ngn som har kontakt med crews brukar numrera:)

[Tan-chan]
2009-10-30 20:13
#51

#50: Jaså? Jag trodde att de två tjejerna som numrerade under MYV inte tillhörde någon crew. (^_^,)

Taiyou
2009-10-31 00:50
#52

Alltså shit vad tiden gått fort!? Plötsligt är det bara en vecka kvar..! :D

Ett par frågor till er vana konsert-goers haha:

Finns det nåt ni skulle tipsa om att man packar med sig? Som jag (eller andra konsertnoobs) kanske inte tänkt på att man kan behöva? Och har dom nån slags garderob där man kan he jackor innan konserten börjar, eller hur funkar det med typ ytterkläder?

Brukar dom ha nåt utrymme på klubben där dom säljer merch före/efter konserten? Det vore ju kul om man kunde få med sig nåt minne hem också!

[psykutbrott] GAAAH ZOMG JAG SKA FÅ SE NISHIKAWA LIVE!!!!!!!!!!!1111one [/psykutbrott]

[Tan-chan]
2009-10-31 13:17
#53

#52: Tipsar om det jag brukar tänka på:

  1. Om du ska köa tidigt är sovsäck nästan ett måste nu när det är så kallt om dagarna. Det blir kallare än vad man räknar med om man ska sitta i en kö hela dagen. Det är lätt att underskatta kylan.

  2. Ha med dig pengar till mat och sånt. Det är en ständig jakt på mat. Haha! (Fast de har en kafeteria precis där ovanför, så man kan köpa ordentlig mat där uppe.

  3. De har en garderob som man får lämna in grejerna i innan man går in på konsertarenan. Man forslas in via den, så man behöber inte tänka på att man kanske förlorar sin plats inne i konsertarenan. Brukar kosta utefter vad man ska lämna in. Men ha med dig en ryggsäck som får plats med jackan och annat smågrejs så betalar du bara för ryggsäcken och sovsäcken. Brukar kosta strax under 50 kr eller så. Beror på ibland.

  4. Merch har de precis utanför arenan innuti lobbyn typ. Där brukar de sälja före och efter konserten. Jag skulle tipsa om - om man är intresserad av så bra plats som möjligt - att köpa merch efter konserten. Det brukar oftast finnas kvar mycket efter konserten.

  5. Ha med dig lösa pengar in i konsertarenan under konserten, för då kan du snabbt ta dig till merch-bordet och köpa direkt istället för att först hämta ut ytterkläderna och sånt och sedan köpa merch. Kan hända också att man måste köpa en mugg vatten där inne (fattar inte varför man måste betala för lite kranvatten…), för det kan hända att man måste ha vatten.

  6. Man får inte ha med dig vätska och mat utifrån, så se till att käka upp allt du har innan du går in. (^_~)

    Hoppas det hjälpte något.

Taiyou
2009-10-31 15:24
#54

Tack, det hjälpte massor!

Jag hoppas verkligen det finns merch kvar att köpa efteråt.. för det verkar rätt opraktiskt att börja ha med sig saker in till själva konserten. ^_^, (Men det skulle ju suga väldigt mycket om allt fint är slut när man kommer ut…)

Sovsäck, check. Jag tycker inte om att frysa. ^o^

Jätte-tack för alla tips. ^_^

Jo en fråga till, när (om) det är fullt därinne, är det liksom PROPPFULLT (a la klaustrofobiska utbrott och syrebrist) eller överlever man? (Alltså, jag menar, jag förväntar mig inte en egen liten loge eller nåt haha.. men just HUR jävligt kan jag vänta mig att det är?) Behöver kanske förbereda mig mentalt.. haha!

[Tan-chan]
2009-10-31 16:26
#55

#54: Jo, det är väldigt dumt att köpa tex en plansch som jag gjorde på MYV, och så tog jag in det i konsertlokalen. Efteråt såg den inte sådär jätteny ut (vilket den egentligen var). Haha! (^0^)

Det är inte proppfullt oftast, men folk tränger ihop sig så mycket att det känns som att det är proppfullt till bristningsgränsen. Fast det beror på vart du står.

Om du står längst fram vid scenen så kan du räkna med att alla andra bakom dig trycker på så mycket att man kan riskera att svimma om man inte är beredd på det. Man ska liksom äta och dricka väldigt bra innan! Blodsockret är väldigt viktigt att hålla uppe, samt att det är bra att ha vätska i sig. Dock hjälper inte detta alltid.

(Haha, låter som att jag ger råd på hur man överlever någonting livsfarligt.)

Om du står i folkmassan kan du räkna med att du inte har någon frihet att röra dig alls. Nu menar jag det också. Du är låst på ett och samma ställe och flyttas handlöst runt av allt folk. Om de runt omkring dig hoppar, hoppar du också. Du sitter så pass inklämd mellan folk så du har inget val. Haha!

Ska också säga att man får en massa armar på sig, blåmärken, någon annans hår som klibbar sig fast på ens hud, och man får en massa okända människors svett överallt på sig. (Ew…)

Syrebrist är också någonting som hugger till när man står i folkmassan. Jag själv höll på att förlora medvetandet i folkmassan under MYV, så jag fick gå längst bak.

Längst bak är faktiskt bättre att stå (enligt mig då) för där kan man hoppa och skrika så mycket man vill utan att man simmar omkring bland en massa folk.

Dock är läktaren den bästa om man vill se allt och njuta av konserten till 110%. Där kan man andas utan problem, man kan hoppa och sånt, och man ser absolut allting. Kan också säga att man slipper blåmärken, vilket man får när man står i folkmassan och längst fram vid scenen.

MEN!

Om man står längst fram vid scenen har man chans att talla på artisterna om de kommer ner till publiken, vilket de brukar göra. (^_~)

Alla platser under en konsert har sin charm, men jag vill antingen vara allra längst fram, eller sedan uppe på läktaren. Därefter längst bak, och allra sist i folkmassan.

(Haha! Jag har säkert skrämt bort dig nu. (^0^))

Annons:
Taiyou
2009-10-31 17:07
#56

Läktaren låter ju lätt bäst, MEENN… möjligheten att ta på Nishikawa..! @_@ (HAHA det låter ju perverst.. men jag räknar med att du fattar vad jag menar.) Jag måste fundera vad jag prioriterar mest. HMM.

(En fråga till - säg till när du blir less på mig! - den där läktaren, den är inte så långt från att man typ inte ser nåt utan kikare eller så, va?)

Och ja det låter ju som en värre överlevnads-kurs det här haha! Men det är bra, det är ju precis vad jag ville veta. ^_^

[Tan-chan]
2009-10-31 17:50
#57

#56: Haha, ingen fara. Jo, jag förstod. (^_~)

Läktaren är inte många meter från scenen. Det är extremt litet där inne, så du skulle nog till och med kunna kasta en BH på scenen från läktaren skulle jag tro om du skulle få för dig att göra det. (Tänkte på finlandskonserten….. (*_*) LOL!)

Läktaren sträcker sig också runt väggarna typ som ett U, och scenen är typ precis "ovanför" U:et. Så om du står "på toppen" av U:et så är du nästan PÅ scenen. Fast man får ju bäst syn från mitten av läktaren.

[Tan-chan]
2009-10-31 19:55
#58

Glömde också säga att ha på dig någonting som gör att du klarar av värmen inne på konserten. De har inte sådär jättebra luftkonditionering där inne, så det kan bli otroligt varmt ibland.

(Det var nog allt jag kan komma att tänka på när det gäller överlevnad på en konsert…)

[VictoriaR]
2009-10-31 21:03
#59

#51 ja du..på MUCC verkade det som att tjejen hade kontakt med crew,vet inte hur det var på Miyavi,men jag antar att vem som hellst inte kan ge nr? Men ärligt talat vet jag inte .___.

Det här med att överleva under en konsert..:P Tycker man klarar sig bättre när man står längst fram vid gallren än om man står tex på 2:a eller 3:a raden,då kan man hålla mot när folk pressar+ slipper man bli klämt av människor som försöker ställa sig före dig (buuu på dem)

#56 Tycker inte du ska vara rädd för att stå långt framme! Det finns alltid möjligheter att flytta bak om du börjar må dåligt^^

Taiyou
2009-11-01 21:49
#60

#57, tack igen! You helped lots! Förresten, när ni tar er ut till klubben, tar ni tbanan från centralstation då? För jag kommer ju själv till Sthlm, centralen, vid 06:30 eller nåt sånt (ska kolla upp exakt senare), tänkte om vi kanske skulle kunna ta oss dit ut tillsammans? :P Om inte ni ska ännu tidigare that is, då är det ok. ^_^

#59 tack till dig också! Ja jag får som sagt fundera på vars jag ska stå, det krävs ett visst övervägande haha. (Har liksom ingen lust att stå fast bland allt folk och plötsligt upptäcka, "ojsan, min klaustrofobi or whatever är tydligen värre än jag trodde, HJÄLP?". ^_~

[VictoriaR]
2009-11-01 22:07
#61

#60 Ta tbanan från centralen,gröna linjen mot gullmarsplan (skarpnäck/hagsätra/högdalen/farsta strand)

Från gullmarsplan tar du tvärbanan mot sickla udde,gå av vid mårtensdal. Du kommer att se fryshuset från stationen,ta första gatan uppåt bara^^

Kommer att åka till klubben tidigare än dig,från ett annat håll också,så vi kan inte samåka :3

Taiyou
2009-11-01 23:02
#62

#61, Haha tack, men jag vet hur man tar sig dit ^_~ (Jag frågade Tan-chan, som skrev inlägg 57..)

Annons:
[Tan-chan]
2009-11-02 12:07
#63

#60: Jag och Eli-san vet inte när vi egentligen ska dit, för både hon och jag velar fram och tillbaka. Men om vi börjar köa tidigare, så om du vill kan en av oss komma och möta dig på Gullmarsplan-stationen sedan? Det går snabbt att gå till fots också så.

Taiyou
2009-11-02 16:13
#64

Sure, vilket som funkar för mig. :) Fast alltså om ni ska dit tidigare eller senare eller whatever så är det lugnt, ni behöver inte gå out of your ways för min skull om våra tider inte skulle Matcha. ^_~ Förhoppningsvis ses vi ju ändå i kön sen!

[Tan-chan]
2009-11-02 17:09
#65

#64: Okej, men om du vill så är det absolut inget problem. Jag tror till och med hon och jag skulle slåss om vem som ska få sträcka på benen lite. LOL!

Om du vill att vi möter dig, om vi börjar köa tidigare än när du kommer, så hör bara av dig isåfall. (^_^)

Taiyou
2009-11-03 11:14
#66

#65, Haha! ^_^ Men vad bra, jag hör av mig i så fall. Jag har förresten nytt nummer, jag skriver det till dig senare!

Och så har jag kollat upp mitt tåg, och jag kommer till centralen 06:45. (Alltså, igår slog det mig igen att det bara är ett par dagar kvar! O_O Wooh!)

[Tan-chan]
2009-11-03 11:32
#67

#66: Haha! Ja, det är bara i morgon kvar för mig, och sedan åker jag. Du åker på torsdag eftermiddag antar jag?

Fast jag har varit i Sthlm så mycket på så kort tid nu att man börjar känna typ "Ugh… Inte igen…!". Men sedan när man tänker på vad som väntar på en där borta så kliar det i fingrarna något så fruktansvärt! (^0^) Liksom Abingdon Boys School! Jag har ju gillat dem ett tag nu, ca ett år eller så. De ligger på top 5-listan över favo-band liksom, och så ska jag få se dem LIVE. (^0^)

[Tan-chan]
2009-11-03 12:25
#68

Jag kom att tänka på… Tror ni att ABS kommer spela sin nya singel "From dusk till dawn"? Liksom den har inte kommit ut än då den släpps i december vad jag har förstått, men de kanske spelar den ändå i och med att den spelas på deras hemsida, samt i Darker Than Black säsong 2.

Hoppas verkligen de spelar den, för den är ju så skön!

Taiyou
2009-11-03 17:09
#69

#67, Japp, åker på torsdag em/kväll. Ska packa klart imorron, har föreläsning på skolan på torsdagen så då kanske jag inte hinner. Åh vad kul det ska bliiii!! :D

#68, Det är väl bara att vänta och se antar jag, men hoppas..! (Jag tycker dom hade kunnat släppa singeln redan i november, i samband med europatouren och så sälja den efter konserten med signering… *drömmer vidare* ^_^,)

Annons:
[Tan-chan]
2009-11-03 17:48
#70

#69: Oki, låter som fullt upp på torsdag! (^0^) När åker du hem på lördagen då?

Mjo, vänta och vänta. Tycker också som du att de kunde ha släppt singeln i samband med Europa turnén, men de släpper ju en skiva (med gamla låtar) bara för oss i Europa, om jag har förstått det rätt.

Det är antagligen den som de ska PR:a för i och med turnén, och därmed öka sin populäritet i Europa. Om de blir tillräcklig välkomnade så att de har sått ett bra ABS-frö i Europa, kanske de kommer tillbaka. Eller så kanske Nishikawa bestämmer sig för att släpa med sig hela T.M. Revolution hit. (^_~)

(Önska kan man alltid göra)

Taiyou
2009-11-04 00:36
#71

#70, Jag åker hem vid 18 på lördag. Ni då?

[Tan-chan]
2009-11-04 11:59
#72

#71: Hah! Vi åker hem en timme efter dig då. (^0^)

[Tan-chan]
2009-11-04 12:17
#73

Tänkte posta denna om någon skulle vara intresserad. (^_~) Det är en intervju med ABS om Europa-turnén.

pSKY intervju med ABS

[VictoriaR]
2009-11-07 15:59
#74

Konserten var gryymt bra!!

Via Dolorosa och Howling ägde!!<3 Synd bara att de inte spelade Desert Rose..gillar den låten mkt och jag hade ju ett "You're a criminal" papper x) Bandet hade såå bra kontakt med pubilken, har aldrig fått röra ngt band så mycket ^^

Var helt klart värt att köa i 13 timmar bara för att få stå först! (Även om man är suupersjuk nu :P) Fanns mycket trevliga människor i konsertkön också!^^

btw, Taiyou, du hade inte ens några öronproppar? :P

Fanservice WIN ftw  8)<3

[Tan-chan]
2009-11-08 12:05
#75

#74: Ja, konserten var så sjukt bra! Fick röra Nishikawa! Och när de spelade Howling och From dusk till dawn trodde jag att jag skulle dö! Jag skrek så mycket att min hals är fortfarande skitförbannad på mig. (^0^)

Dock tror jag att jag fick en fraktur från konserten i det sista när bandet kom fram och trycket ökade bakifrån. Någonting liksom strålade till i bröstkorgen. (>_<) Min bröstkorg var redan öm efter 2 veckors hostande, så detta var nog droppen. (O_o)

Men det var helt klart värt att köa så länge! 13 timmar var ju ingenting! (^0^)

[VictoriaR]
2009-11-08 13:32
#76

#75 Jaa, Nishikawas slemmiga händer 8) <3

Lite tråkigt att det inte blir några konserter på ett tag nu..Längtar redan tills nästa år!

btw,tror du de lägger upp filmer ir ngt? De filmade ju och fotade en del före och under konserten..^^ Hoppas de gör en live DVD ialf!! :D

Annons:
[Tan-chan]
2009-11-08 14:41
#77

#76: Tjejen bredvid mig frågade en av de som filmade om de filmade för en live DVD. Det gjorde de inte tyvärr. De bara dokumenterade att bandet har spelat i Sverige (och alla andra länder). Inget annat. Om han som filmade sade det så är det nog pålitligt liksom. (^_^,)

[Tan-chan]
2009-11-10 19:25
#78

Hm, har jag fattat det rätt att de ska släppa ett fotoalbum från turnén?

(Översattes med Google, texten från ABS's tour-blogg)

"abingdon boys school
"EUROPE TOUR 2009 Dokyumentofotobukku (tentative)"
Released on January 27
AB size / color will be all 112 pages / ? 3,360 (approx.)
? Specifications subject to change what may. Please note."

Lite skoj om de gör det och så får man kanske se ens nuna i albumet tillsammans med kompisarna. Haha! (^0^)

[VictoriaR]
2009-11-10 19:28
#79

#78 wooaa,jag vill ha!!

[Tan-chan]
2009-11-10 19:36
#80

#78: Det är du inte ensam om. (^_~)

Upp till toppen
Annons: