Annons:
Etikettövrigt
Läst 3363 ggr
Tina-A
2009-08-22 19:48

Tatueringsfundering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat på att tatuera någonting i stil med "carpe diem", att man ska ta vara på livet. Något positivt som får mig att aldrig glömma bort att vara spontan, njuta av dagen och leva livet!

Den japanska körsbärsblomman står ju för livets korthet! Att allting är en övergång och att allting tar slut. Om man vänder det till något positivt innebär det alltså att man måste ta vara på livet för snart tar det slut? :) Eller?

Jag satt och klippte lite i paint och hittade en fin tecknad bild på en körsbärsblomma, och klippte sedan in DET JAG TROR är tecknet för skönhet/vackert/vacker i mitten. Stämmer tecknet?
Att då innebörden för mig personligen är att livet är något så otroligt vackert, det är skört som en blomma och snart tar slut. Ta vara på det vackra i livet och lev varje dag som om det vore den sista.

Har jag fått koll på betydelsen på blomman och på tecknet? Vill inte tatuera in någonting som inte står för det jag faktiskt vill påminna mig själv om :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
[Tan-chan]
2009-08-22 20:22
#1

Fin tatuering det skulle bli! Har ingen aning om vad körsbärsblomman står för, men tecknet för "skönhet" har du fått till rätt.

Tänk dock på att det kan hända att tatueraren säger till dig att det ska vara svarta kanter på blomman. Många tatuerare gör inte tatueringar utan svarta konturer i och med att när tatueringen åldras så bleknar färgerna, och en tatuerare vill ju att hans/hennes tatuering ska vara så fin som möjligt för att de måste ju bibehålla sitt rykte som en bra tatuerare. Och i och med att den rosa färgen är rätt så ljus så skulle jag tro att den håller sig fin längre med svarta konturer.

Men det är ju olika till olika tatuerare. Men ingen av de som jag känner till gör tatueringar utan svarta konturer. Tänkte bara påpeka det så du har det i åtanke. (^_^)

Tina-A
2009-08-22 20:29
#2

#1: Okej :) Tack så jättemycket!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Ai-chan]
2010-10-28 10:59
#3

Blev det någon tatuering? =)

Upp till toppen
Annons: