Annons:
Etikettmusik
Läst 1534 ggr
[VictoriaR]
2009-08-31 22:24

An Cafe ska lägga ner sina aktiviteter!

An Cafe ska lägga ner sina aktiviteter tills vidare. De spelar sin sista konsert den 4 januari 2010 på Nippon Budokan.

Mer info och personligt medelande finns på An Cafes myspace:

http://www.myspace.com/ancafe

Annons:
[VictoriaR]
2009-08-31 22:33
#1

Jag fattar inte att det är sant!!! ;___;

På an cafes myspace står det att alla medlemmar ska fortsätta deras musik karriär själva..hoppas ingen av dem försvinner från musik scenen nu bara!

Blev jätteledsen när jag fick veta att bandet ska lägga ner sina aktiviteter..men jag är jätteglad över all musik dem har gjort under åren..! (de släpper ett nytt album innan bandet taren paus)

Hoppas de bara tar en kort paus och kommer tillbaka sen igen!!

Bye bye An Cafe,NYAPPY in the world 4-ever!

[Tan-chan]
2009-09-01 11:03
#2

Alltså ska de splittras eller tar de bara en paus? Står det varför? (O_o)

[VictoriaR]
2009-09-01 21:02
#3

"After the Budokan show, each member will concentrate on their own activity to be prepared for the band to restart in the future."

Jag har förstått det som att bandet ska ta en paus..

[Tan-chan]
2009-09-01 21:03
#4

Okej. *pustar ut av lättnad* Hade varit en förlust i musikvärlden om de hade slutat helt. (^_^,)

[Tan-chan]
2009-09-02 11:32
#5

Tänkte lägga till detta som jag läste på Nigihana. Nyheten kommer från Tokyograph.

Rock band An Cafe announced on their official website on Monday that they will be suspending their activities next year. Their last concert will be on January 4, 2010, at the Nippon Budokan.

According to their message, the band had many discussions with their staff, and it was decided that the members would take some time to recharge and prepare for an eventual restart of the band. However, the length of their hiatus was not specified.

CAFEKKO
2009-09-04 10:25
#6

Jag har börjat komma över det nu…

de tre första dagarna efter att jag fick reda på de så grät jag bara, men nu har jag fattat att de kan vara bra för dom att ta en paus. Dom verkar ju helt stressade och dom jobbar ju faktiskt jättehårt. Dom kommer ganska ofta ut med något nytt, som en singel eller ett album. Om dom skulle fortsätta så här så skulle dom nog inte vara så bra efter ett par år, all deras passion skulle vara borta.

Men lite sorgligt är det nog ;__;

Annons:
Pu-Chan
2009-10-14 20:04
#7

men. de gör ju en paus för att de inte pallar spela tillsammans, då kan man ju undra? Jag tror inte att de kommer att spela tillsammans igen. Nu när de ska släppa ett "best of" album också

[VictoriaR]
2009-10-15 23:12
#8

 #7 Bandet kanske bara har tagit en låång paus?

 De kanske har tröttnat på varandra nu,men vem vet, om 5-8 år kanske dem går ihop igen.

[VictoriaR]
2010-09-07 22:38
#9

Kanon Wakeshima och Kanon har ett projekt tillsammans som de kallar för ?kanon×kanon?. Tillsammans gör dem en öppningslåt till animen ?? "Shiki".

Låten heter Calendula Requiem och släpps även som en singel den 17 november. Finns i tre typer, Limited edition + DV, Limited edition och regular edition.

Spåren på singeln är;

1. ?????? ????? (Calendula Requiem)
2. ? ?????? (The Dollhouse)
3. ??????? (Umigame soup)
4. ?????? ????? (Calendula Requiem) [Less Vocal]

Upp till toppen
Annons: