Annons:
Etikettmusik
Läst 1097 ggr
[VictoriaR]
9/17/09, 9:18 PM

Gackt slutar med musik?

Från en intervju med Gackt år 2007:

"For me, the year 2010 has become a sort of stopping point. Before I reach that, I will move forwards. I like to sing and I really want to continue making things that will give a push to everyone's backs, but I do not have the confidence to continue doing what I have always done until I die. Even now I'm barely able to do it (laugh). I can continue with this style for another 3, 4 years; that's why it's 2010. After that, if I feel that I can do it, I will. If I feel that I can't, I will get down from the stage. For now, I will continue moving forwards."

Annons:
[VictoriaR]
9/17/09, 9:22 PM
#1

Tycker själv inte man ska ta för givet att han slutar.Han sa ju bara att han slutar om han inte känner för att göra musik längre.

Inte för att jag är ett stort fan av Gackts solo,men det skulle vara synd om en så pass stor artist försvann från musikscenen.

Taiyou
9/17/09, 10:19 PM
#2

Visst vore det kanske lite synd, men samtidigt finns det alldeles för många artister som fortsätter producera (skit)musik flera år efter dom egentligen borde slutat… Gillar när artister kan inse en sån grej själv, liksom själva sätta stopp för sin karriär när dom fortfarande är "på topp" hellre än att fortsätta tills folk blir less på dom! :P

Det är ju lite som abba, det är ju fler än en som velat ha en tillfällig "come back" av dom, men Abba själva är inte intresserade, vettigt nog. Alla artister har sin tid.

[Tan-chan]
9/17/09, 11:20 PM
#3

Jo jag läste det också ett tag sedan. Men som det verkar så kommer han nog inte sluta på grund av att han spyr ju ur sig en massa musik just nu. Bra sådan också! (^0^)

#2: Jag hoppas att du inte menade att Gackt gör skitmusik. För han är en av mina musikgudar. Tycker han blir bättre och bättre. (^0^)

Taiyou
9/19/09, 3:52 PM
#4

#3 Nej jag menade INTE så! Haha fan vad dålig jag är på att formulera mig nu då, gahh! ^_^, Hm, hur ska jag förklara bättre utan att förvirra mig själv…

Men kortfattat: jag menar INTE att han gör skitmusik, just nu är han ju grymt bra.

Jag menade bara att, NÄR han än slutar, så är det ju bättre att han själv VÄLJER att lägga av medan han fortfarande är bra. Istället för att (av girighet t.ex.) fortsätta ge ut musik i all evighet bara för att folk köper. Och så blir musiken sämre och sämre eftersom han själv kanske tappat "gnistan", förstår du hur jag menar?

Ungefär som med många amerikanska TV-serier som tenderar att hålla på alldeles för länge, när dom kanske borde lagt av efter säsong 2 eller 3. Istället håller dom på till säsong "19, avsnitt 736456" typ. >_<

(Ok, jag ger upp *suck* Det finns ingen ursäkt för hur värdelöst jag hanterar svenska språket. T_T)

[Tan-chan]
9/19/09, 5:24 PM
#5

#4: Haha, ja nu förstår jag. (^0^) Tänkte väl att woot?! (^_~)

Jag håller 100% med dig om det!

Pu-Chan
10/14/09, 8:03 PM
#6

Hela världen skulle gå under om GACKT slutade göra musik. I alla fall min värld xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: