Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2455 ggr
[poppen]
9/20/09, 9:37 AM

Ginga: Nagareboshi gin 2

Jag gör ett nytt eftersom det blev problem med det andra.

Nån som sett silver fang och weed?

Annons:
Azmaria
9/20/09, 6:24 PM
#1

har sett båda och gillar bäst Silver Fang. (som Anime då) :) skulle gärna vilja läsa mangan, men den e ju lite svår att få tag på.(och så vet jag ju inte om den e översatt till engelska heller ) Silver Fang hörde till mina första Anime serier jag föjlde som barn :)

Make Pasta not War, Vee~

Taiyou
9/20/09, 8:37 PM
#2

Har sett båda. GNG är ju lätt bättre (inte bara handlingen men stilen är också finare, osv), men jag medger att man fäster sig vid Weed också… Bara man inte sitter och aktivt jämför serierna, så är Weed riktigt bra. :)

#1, såvitt jag vet finns GNG att läsa på onemanga.com, översatt. :) Fast jag föredrar ändå animen.

[poppen]
9/20/09, 8:43 PM
#3

#1 skulle också vilja läsa mangaböckerna

Azmaria
9/20/09, 10:55 PM
#4

#2 aha okej :D ska fa o kalla upp dem direkt eftersom ja har varit intresserad länge av att läsa mangan :)

Make Pasta not War, Vee~

Calcifer
7/26/13, 2:47 PM
#5

GNG är den bästa animen enligt mig. Har älskat den sedan jag var pytteliten. Jag kommer ihåg när oklippta släpptes i Sverige med svensk text - har nog aldrig blivit så glad! Och då hade min familj inte ens en DVD spelare men jag köpte boxen ändå och fick låna min brors dator ibland för att kunna kolla.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kakaokaka
7/27/13, 9:27 AM
#6

Har sett båda. GNG är bättre tycker jag men Weed är också bra. Har sett GNG om och om igen när jag var barn, det är en favorit. :)

Annons:
Calcifer
7/28/13, 3:42 PM
#7

Vilken insamlingsscen är er favorit? Alltså, där Gin med company lyckas få med sig några andra hundar. Jag älskar de fyra generalerna, och hela den scenen. Kisaragi är en favorit, utan tvekan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zolah
7/28/13, 4:49 PM
#8

Jag tycker om GnG också ^^ har väldigt svårt med weed dock.

Ska testa på mangan när jag orkar finna den.

Kokonattsu
12/7/13, 5:10 PM
#9

Jag älskar båda serierna. Såg Gin när jag var liten och blev kär direkt. Sedan när jag var äldre såg jag den oklippta versionen och weed serien. Att se den oklippta versionen av Gin såg man hur mycket man inte har sett. Gin serien den oklippta versionen finns för övrigt att köpa för 199kr på discshop.se. Köpte den där nyligen och börjar se om serien med en kompis :). Serien har verkligen allt i mitt tycke även om jag nu tycker animeringen är lite dålig.

Azmaria
12/8/13, 5:33 PM
#10

#7 min favorit insamlings scen är nog kring ep 12-13 elo nått när silver träffar på Iga och Koga hundarna. Jag minns att när jag var liten och såg på silver fang så var jag var förtjust(eller jaa..kanske fel ord där..men fachinerad) i Igas fällor och klipsthet. Akame blev en snabb favorit. Plus så blev den så sorlig på slutet med deras stränga regler och traditioner som de lever upp till.

Sedan gillade jag också Hokkaido hunderna. Minns dock inte vad ledaren hette mer. Men det var den studen då silver trodde det skulle bli en utmaning med hokkaido ledaren. Jag tyckte ledar hunden hade skön attityd, så yea de imsamlingarna e mina favoriter. :3

Make Pasta not War, Vee~

Calcifer
12/8/13, 5:41 PM
#11

#10 Hakuro, heter ledaren av hundarna från Hokkaido! Ääääälskar! Jag gillar Akame också, och tigerbröderna såklart. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1/5/14, 11:59 PM
#12

GNG är min absoluta favorit, det är en serie jag ser när det regnar, när jag är sjuk eller när jag bara har tråkigt. Skrivit många fictions om just GNG och ja..jag har till och med gjort en skulptur av Riki. 

GDW är inte riktigt lika bra. Har sett den flera gånger och jag tycker man ska se den om man sett GNG men GDW föll mig inte riktigt lika bra i smaken då den inte alls var lika bra gjord. 

Favoritscen?! hmmm episode 1 - 21 är absoluta favoriter 😂Allvarligt talat så går det inte välja en scen! Alla scener gör serien, så är det bara. 

Bästa inslamlingsscen = När dom träffar Hakuro! 

Minns ni när man såg GNG på svenska? Dom där fyra skivorna men sen plötsligt upptäckte man att VA?! finns GNG i en oklippt version med FEM skivor och dessutom på japanska?! Måste jag säga att jag beställde hem den ca två minuter efter att jag upptäckte det 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/6/14, 12:12 AM
#13

Haha fyra skivor? Jag hade dem på fyra kassettband..


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zolah
1/6/14, 12:14 AM
Cireea
1/6/14, 12:25 AM
#15

#13 Hade både VHS och DVD ^^ men när jag upptäckte boxen hade jag bara DVD-skivorna kvar (:


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: