Annons:
Etikettcosplay
Läst 1721 ggr
darknight
10/19/09, 12:49 AM

Cosplay?

Jag funderar på att börja med  cosplay.Det finns bara ett problem…..Jag råkar vara JÄTTE JÄTTE JÄTTE BLYG!! jag vågar inte gå på ett såntdär konvent….>-< Finns  det nån som jag kan cosplaya med? Eller en grupp?

Annons:
nyappy96
10/19/09, 7:35 PM
#1

Ja vill oxå börja med cosplay. Problemet är att jag inte har några cosplay kläder :S Någon som vet var jag kan köpa sånt ????? Och så vet jag inte när det det finns några cosplay event ???

mikeiko
10/25/09, 12:17 AM
#2

#1 Cosplay kan vara knepigt om du är blyg, räkna med uppmärksamhet, räkna med att du blir fotad (i alla fall om det är en bra cosplay). Men kolla www.cosplay.com, där finns nog svar på det mesta du kan undra över!

#2 Tanken med cosplay är att man främst ska tillverka sina egna kostymer, detta är ett stort arbete som kostar mycket tid och pengar. Färdigsydda kostymer från Kina anses nog lite…ja, att inte göra det "på riktigt". Kolla på cosplay.com du med :)

Klorex55
10/29/09, 9:07 PM
#3

TS# Inte lätt att vara blyg. det enda sättet att bota det brukar ju vara att börja utsätta sig för det läskiga situationerna och gradvis öka sedan när man blir lugnare. Finns inga genvägar och det tar tid men det är inte obotligt ^^

Men det är en bra ide att försöka hitta en grupp som man kan vara med i. Du kanske känner nån som känner nån osv som vet nån som redan cosplayar och då kan ni köra tillsammans så kanske personen inte är helt okänd för dig.

[VictoriaR]
10/29/09, 10:19 PM
#4

Tycker som 3#^^

Om folk stirrar är det bara att le tillbaka,ta det som något possitivt!Då har du antagligen lyckats bra med din cosplay ;D Eftersom det är många som cosplayar på event (har aldrig varit på något själv,men jag antar det i alla fall) blir det ingen direkt schock för folk heller x)

Vem skulle du vilja cosplaya? :D

Taiyou
10/31/09, 4:18 PM
#5

Cosplaya någon blyg eller o-social karaktär, så tror folk att du bara låtsas för att vara in-character, och då blir det inte lika läskigt! :D

Om något kan bota blyghet så måste det ju vara cosplay.. cosplay är skitkul! :D

Endroppeihavet
11/18/09, 5:58 PM
#6

Du kan ju alltid cosplaya någon med mask^^

Så känns det kanske inte lika jobbigt. :)

// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
Upp till toppen
Annons: