Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 3281 ggr
[Mharya]
10/22/09, 3:16 PM

Hime Gal

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag vill hemsk gärna bli Hime Gal. Jag älskar rosa, prinsessiga saker och är lite barnslig av mig. Men jag vågar inte, tack vare min familj och skolan. Jag kommer bli väldigt retad och flera kompisar kanske kommer svika mig. Funderar på att ta en liten bit i taget så att det inte bli en chock för dem. Då kommer det kanske gå lättare. Nu vill jag ha tips av er alla hur jag ska göra och gärna vart man kan köpa off brand! :)

Annons:
[Tan-chan]
10/22/09, 6:06 PM
#1

Hej på dig!

Jag kan förstå att det är lite nervöst i början att byta till en lite mer udda stil än vad folk i ens omkrets vanligtvis är vana vid. Jag kände likadant när jag fann min stil. Jag tänkte precis som du då.

Men samtidigt måste man tänka på att om folk har svårt att acceptera en som den man är, är det deras problem och inte ditt. Om de inte kan acceptera dig som den du är så är de inte riktiga vänner. Det var så jag resonerade när jag började klä mig udda.

En dag kom jag plötsligt till skolan, utan förvarning, men knallrosa hår, visual kei-sminkning och punkiga kläder. Visst stirrade folk lite extra och kommenterade det, men det gick faktiskt bättre än jag trodde. Också min familj fick tåla mitt plötsliga byte, och oavsett vad de sade brydde jag mig inte. Till sist accepterade de det och började till och med tycka om det. I dag förbjuder min pappa mig nästan att byta stil för att han tycker det är så snyggt. (^0^)

Det handlar väldigt mycket på mod från sig själv och riklig självkänsla, samt att inte bry sig om vad andra tycker. Men om det känns bättre för dig själv att prova dig fram med små doser så ska du självklart göra det istället för att göra en tvärvändning inom stilen utan förvarning. (^_^)

Jag tycker du defenitivt ska satsa på att klä dig som hime gal om du känner att det är "du", och inte tänka så mycket på vad andra tycker. Jag tror faktiskt att folk accepterar det mer än du tror. (^_~)

Dock vet jag inte vart man kan få tag i sådana kläder i Sverige. Det enda stället jag kan komma på är på Ebay. (^_^,)

[Mharya]
10/23/09, 1:39 AM
#2

#1: tack så jätte mycket. :) Det låter ju som det inte är så svårt som jag trodde. Jag trodde det skulle bli värsta "GAAH" typ, om du fattar. Och du har rätt, accepterar dem mig inte så är dem inga riktiga vänner. <3 Ska genast kika på Ebay. ;D

CHoPSTix
12/31/10, 12:49 PM
#3

jag vill ju också bli det :)

men jag har hört Hime Gyaru det kanske är samma sak?

Goodbye Kitty <3

Onslow
12/31/10, 5:23 PM
#4

Hejsan!

Jag tycker det är jättebra att du hitttar en stil som du gillar och som du vill ha. :)
Jag har tyvärr inga egenskaper men jag säger som Tan-chan - sviker de dig för att d är dig själv är de inte vänner. Jag planerar själv att skaffa en egen stil, en glad och galen med en massa färg. Jag är också nervös att mina vänner kommer tycka att jag är konstig, de skrek rakt ut och snackade skit när de såg att en tjej i skolan hade färgat håret rosa. Mina föräldrar är också så, de tycker att kläderna jag vill ha är fula och att jag ska behålla mitt typiska tråkvanliga svenska blonda hår.

Det är starkt av dig att våga. Om du börjar lätt - kanske en söt håruppsättning ena dagen, en "prinsessig" sminkning andra, en tredje dag kanske en rosa väska - om du känner dig osäker ska det nog gå bra vad som.

Just Hime Gal är jag inte så insatt i - en relativt ny stil för mig. :)
Men du kommer säkert bli jättesöt och speciell och sålänge du mår bra och trivs med det du har på dig ska andra människor acceptera dig för det!

Oj, långt inlägg. Men kolla på eBay, Tradera osv så ska du nog hitta något. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Upp till toppen
Annons: