Annons:
Etikettövrigt
Läst 1211 ggr
[VictoriaR]
2009-10-28 21:42

Betydelse?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg några tjejer ha det här tecknet på en armbindel,även sett det på youtube förut.

Vet någon vad det betyder/står för?^^

Har ritat bilden själv,så den kanske inte liknar till 100% x)

Annons:
[Tan-chan]
2009-10-28 22:51
#1

Är det inte någon "missfit" bild? Den brukar ju vara med den där missfit-döskallen.

Har själv ingen aning vad den står för, så jag håller mig från att ha det tecknet någonstans om jag kan. Lite pinsamt att inte veta vad det står för liksom. (^_^,)

emee
2009-10-29 00:48
#2

Det står för anarkism som är en politisk ideologi.

[VictoriaR]
2009-10-29 20:09
#3

#2 aha,okej:) Vad konstigt..lite skumt att wapaneser (förlåt,förlåt) har på sig det märket :3

Klorex55
2009-10-29 20:50
#4

#3  Kanske är så att de inte vad det betyder fast har på sig det ändå. Eller så kanske dem både är anarkister och japannördar samtidigt :>

[Tan-chan]
2009-10-30 12:48
#5

#3: Varför är det konstigt att de bär symbol för anarkism på sig? Om anarkism är det jag har fötstått att det är så är det ju ganska förståeligt på "samhällsklass"-sättet. (?_?)

Tyvärr anses ju altenativa människor vara av "lägre rang" än de som följer normerna, om man kollar på helheten. Ett exempel är ju när man söker jobb och annat. Arbetsgivarna brukar stoppa in alternativt klädda människor i ett gemensamt fack för kriminella o.s.v.

Eller jag vet inte… Jag tänker nog för mycket. Haha!

[VictoriaR]
2009-10-30 19:57
#6

#5 Jag tror inte att hälften av dem som bär symbolen vet vad det betyder.Det är väldigt wannabe enligt mig. Har även sett klädplagg i "alternativa butiker" med symbolen,så vem som helst kanske bara "råkar" köpa ett plagg med det märket.

Annons:
[Tan-chan]
2009-10-30 20:12
#7

#6: Jo, sant. Inte ens jag visste vad det var liksom. Men jag förstod att det var något "sådant där som har en betydelse" så undvek att köpa saker med det. Lite dumt att ha en symbol och inte veta vad det betyder.

Upp till toppen
Annons: