Annons:
Etikettövrigt
Läst 2747 ggr
[VictoriaR]
2009-10-30 12:41

Sminktips!

Är säker på att en del här på forumet sminkar sig "visual/oshare-kei" inspirerat! :)

Om någon har sminktips, kan ni lägga ut en bild och kanske en liten beskrivning på hur man gör/produkter ni använder (^_^)

Annons:
[Ai-chan]
2010-10-28 10:53
#1

Puttar upp denna då det vore roligt och intressant att veta o få lite tips och inspiration =)

AnnaMoonshadow
2010-10-28 14:54
#2

ojoj… Jag har inte sminktips inom områden kanske, däremot har jag verkligen lärt mig mycket om just sminkning när jag kollar på videor på youtube. Kan man grunderna kan man sedan leka som man vill :P

Själv följer jag en tjej som heter MichellePhan
på youtube som är jäkligt duktig. I hennes kanal kan man hitta allt på snabbsminkningar för vardagen, sminkning för glasögon till maskeradsminkning. En av hennes roligaste videos är nog när hon gör om sig till Sailor Moon xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-10-28 19:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag kör bara på jag! Jag älskar att sminka mig men jag har lite svårt att berätta hur jag gör eftersom.. Ja, jag bara kör på! haha! jag ser en bild och försöker göra likadant helt enkelt!

Här har jag vanlig svart och olivgrön ögonskugga! Och vit uppe vid ögonbrynets böjning. jag använder två penslar, en smal (För det tunna sträcket ovanför det olivgröna) och en större. Ingen kajal eller något! jo mascara då! ^^

Nordqvist
2010-10-28 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här har jag först målat med kajal och sen svart ögonskugga för att få det riktigt svart! Sen en vit glittrig ögonskugga över och dåligt ditsatta lösögonfransar! ^^ (Ditsatta på fyllan!!) flytande kajal och penna!

Nordqvist
2010-10-28 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Började med den ljusa/vita ögonskuggan (Jag älskar den! Märks det? Flört) sedan formade jag den roa med den lilla penseln och fyllde i med den stora. Sen tog jag den stora penseln och målade det svarta över. Kajalpenna och mascara!

Nordqvist
2010-10-28 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här har jag ljusbrun/aprikosfärgad neutral ögonskugga och målade dit "låtsasögonfransar" med flytande kajal! Vit kajal under ögonen och svart på… vad heter det? Den där kanten! haha!

Som sagt är jag jätte dålig på att förklara! haha!

Annons:
Upp till toppen
Annons: