Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 2867 ggr
Endroppeihavet
2009-11-18 17:59

Uppcon 10

Jag funderar på att gå på uppcom, trots att jag är äldre än snittåldern (BARA cirka 10 år), för att dokumentera och se film osv.

Hur många ska dit härifrån?

// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
[Tan-chan]
2009-11-18 18:05
#1

Jag ska dit med tre andra. Kanske en fjärde också som hakar på.

Men det är gött med lite äldre folk också. Jag är väl också lite äldre än snittåldern antar jag om jag är 21?

Endroppeihavet
2009-11-18 18:16
#2

Ja snittåldern ligger väl på ca 14, 15 år.. Vart ska dom ha uppcon nu? Vilken lokal menar jag.. När jag var där för två år sen i den där konferanslokalen var det vääääldigt tjockt med folk..

// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Taiyou
2009-11-19 04:09
#3

Jag har för mig att medelåldern på UC är närmare 18 år faktiskt… Men kom ihåg att en snittålder innebär att där finns både yngre OCH äldre! Jag lovar att du hittar mer än 15åringar bland UCs besökare.

UppCon hålls sedan UC09 i UKK, som är betydligt större än lokalerna i Atrium (UC07 och 08). I år håller kommer dom dessutom att utnyttja torget utanför, så det kommer bli ÄNNU mera space. :)

Tips, gå in och läs mer på 10.uppcon.se!

[Tan-chan]
2009-12-07 00:11
#4

Några som har köpt biljetter nu?

Jag har köpt till mig och två andra kompisar + sovsalsbiljetter. Vi blir 5 stycket som åker från lilla Sjuntorps-området i Trollhättan. Vore skoj och se er från forumet där också om ni ska dit. (^_~)

Ooooh! Jag ska cosplaya! Vet inte om jag vågar tävla dock. (^_^,) Tänkte sy klart den som jag påbörjade på till Japan Expo som aldrig blev av; Ciel från Kuroshitsuji. Men jag har inget större sug att cosplaya som Ciel längre i och med att manin för Kuroshitsuji har avtagit mycket. Dessutom måste jag fortfarande få tag i blå rosor. Haha!

MEN!

Jag ska cosplaya som Rin från Togainu no Chi! Ska köpa tyger nu efter jul när jag får lönen, för alla julklapparna är klara nu. (^_~) Yaaay! Älskar att shoppa tyg! ?

Några fler som ska cosplaya, och kanske tävla?

Endroppeihavet
2009-12-07 03:04
#5

#4 Men det är väl klart att du ska tävla!

Va kostade det?

/// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Tan-chan]
2009-12-07 15:51
#6

Hur mycket tävlingen eller tygerna kostar? Men svarar på båda ändå. (^_~)

Det kostar 50 kr att tävla.

Tygerna beräknar jag till att kosta ca 400 kr om man räknar med alla småsaker som jag också måste skaffa mig: spännen, hakar, dragkedjor, knappar och andra detaljer.

Måste också importera tyger från Tyskland för jag hittar inga sådana tyger som jag behöver i någon butik i närheten här. Det är lite exklusivare tyger (och dyra också…).

Annons:
[VictoriaR]
2009-12-07 17:23
#7

ojoj, vad duktig du måste bara på att sy Tan-chan! Du måste visa kostymen när den är klar sen!^^

[Tan-chan]
2009-12-07 17:42
#8

#7: Tack! Men jag är snarare ammatör. (^_^,) Jag är helt självlärd vilket gör att jag oftast sitter och svär medan jag syr på grund av problem som jag inte vet hur man ska lösa. Haha! Stackars symaskinen vad den har varit med om…

Jag måste också test-sy saker och ting med andra billiga och överblivna tyger från andra projekt innan jag vågar ge mig på den slutgiltiga dräkten. (^_^,) Detta fördubblar ju min arbetstid (och frustration) på den aktuella dräkten, men jag vet åtminstone vilka problem kommer komma och hur jag ska lösa dem för att resultatet ska bli bra.

Sedan om de ser bra ut eller inte har jag ingen aning om. Själv tycker jag att de är lite… Nja…

Ingen annan som ska på Uppcon? (O_o)

[VictoriaR]
2009-12-07 17:58
#9

nope, är inte intresserad utav manga/anime :3

Endroppeihavet
2009-12-07 21:03
#10

Njaee. Jag menar vad kostar själva uppcon? Kan man gå en dag och betala mindre? dagpass typ?

///www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Tan-chan]
2009-12-08 16:23
#11

Som det ser ut så verkar de inte sälja endagspass. Men det är ju så skoj där så man lär ju inte vilja vara där bara en dag. (^_~)

Endroppeihavet
2009-12-08 16:31
#12

Men jag har ingen lust eller tid att va där i tre dar O.o Jag är dessutom inte åldersmässigt deras åldersgrupp.. Tror inte jag orkar tre dagar med 15-åringar faktiskt.. En är alldeles lagom..

/// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

elyse
2009-12-29 23:10
#13

Jag bor i Uppsala, men har inte varit där någon gång. Ungefär vad händer?

Annons:
Endroppeihavet
2009-12-30 03:56
#14

Emobarn i tusental springer omkring och pysslar pärlplattor, köper animegrejer, spelar tvspel osv. Cosplayuppvisningen brukar vara grym, alltid kul att se folk :) Sen så hyr de ju en hel biograf där de sänds animefilmer hela dagarna.

För de äldre så kanske det inte är jääättekul. Man trycker i biosalongerna^^

/// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

elyse
2009-12-30 13:08
#15

Jag skulle bara vilja gå en dag, för att se hur det är. :S

Endroppeihavet
2009-12-30 13:37
#16

#15 Jo samma här.. En dag räcker alldeles utmärkt. Men i år måste man tydligen köpa biljett för hela kalaset… Surt.

/// www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Tan-chan]
2009-12-30 20:13
#17

#14: Håller inte med dig om det där med emobarn. Emo är inte samma som en "j-rockare" och whatever de kallar sig.

Och vad är fel med att vara emo? (O_o) Jag förstår verkligen inte varför det har blivit ett skällsord.

[Tan-chan]
2009-12-30 20:32
#18

#13: Kolla in på Uppcons egna hemsida så ser du allt som händer där. Händer massor med saker! Jag ser mest framemot torget där de kommer ha små stånd med en massa mat och sånt från Japan! ?

Endroppeihavet
2009-12-31 02:00
#19

#17 Jag sa det inte som ett skällsord^^ Jag sa det som ett faktum. Bara emos o J-rockare ser skillnaden mellan sig. Utanför.. It all looks the same.

Men det där med skällsord.. Ja.. Emo.. då tänker jag tonåring. Det räcker ju för att det ska få negativ klang.. Hahahahahaha! ^^

/// Animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Endroppeihavet
2009-12-31 02:06
#20

Tycker emos e ganska söta, lolitastilen tycker jag iofs e roligare. på miiiin tid var alla deppiga gothare. Utom ett par av oss. Som hade grönt och lila hår, vingar och samlade på gotharnas depptabletter i små filmburkar. Sveriges första emos när ordet emo inte fanns.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
[Tan-chan]
2009-12-31 11:24
#21

#19: Ah, oki. Ursäkta mig! Jag reagerar bara så negativt när folk säger emo på grund av att jag har fått tjafsa med så många personer om det att man ser allt som skällsord numera. (^_^,)

Jo, jag förstår att folk inte ser skillnad, men det är för att de inte är så insatta i det. Dock tycker jag det känns lite fel när folk kallar mig emo, för jag är inget emo. Känns lite ledsamt att folk inte ser det jag egentligen är. Men jag klandrar dem inte. (^_^,)

När jag hör emo tänker jag på en person som behöver en stor kram. (^_^)

Tycker inte det är något fel med tonåringar. Även om de flesta är lite ur funktion. Men de som jag har pratat med/träffat på j-konserter har varit mycket mognare än vad en tonåring brukar vara. Så dra inte alla tonåringar över en och samma kam. Det finns många vettiga där ute. Inte minst här på forumet! ? (^0^) (Love ya guys!)

#20: Jo, visst är Lolita så supersött! Jag testade det ett tag men det kändes inte som jag. Jag är inte så värst feminin av mig så det kändes lite fel att springa omkring i en sockersöt klänning. Hahaha!

Ser därför så sjukt framemot lolita-modevisningen på Uppon! ?

Låter som om gotharna var de egentliga emosarna. (O_o) Inget kul att vara deppig ju.

somace
2010-01-18 13:34
#22

Jag funderar också på att gå…men vet inte om jag vågar ^____^ det verkar så stort och läskigt, vilket gör att jag blir osäker på om jag verkligen ska betala 500 spänn och kanske bara gå en dag? Jag har varit på två Konvent förut, Domokon. Det var väl helt okej :) Kan tänka mig att Uppcon är likadant fast tusen gånger mer av allt…Får se om jag lyckas hitta någon bekant jag kan lura med, hihi…

[Strawberi]
2010-01-18 13:53
#23

Får se om jag ska åka. Bestämmer mig i slutet av månaden. Får också se om jag ska gå loli modevisning. Ska prata lite med mina kompisar och se om man kan haka :)

Banankaka320
2010-01-18 14:57
#24

Ska dit förmodligen :D Är 17


Upp till toppen
Annons: