Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1183 ggr
[Tan-chan]
12/31/09, 2:31 PM

Gott nytt år! - Akemashite omedetou gozaimasu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill önska er alla medlemmar ett riktigt gott nytt år! Det nya året kommer med nya möjligheter, men avge inget nyårslöfte som ni inte kan hålla. (^_~)

Akemashite omedetou gozaimasu!

Annons:
[VictoriaR]
12/31/09, 2:38 PM
#1

#0 JR 8) <3

Gott nytt år allihopa ^^

elyse
12/31/09, 3:14 PM
#2

Gott nytt år! ^^

Azmaria
12/31/09, 3:30 PM
#3

tack desamma ;D tror det nya året kommer och bli super för mig^_^ ,undantag dock att studentskrivningarna kommer nog att ta död på mig och min fritid   :S

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
12/31/09, 3:48 PM
#4

#3: Du klarar det! Håller tummarna för dig! (^_~)

Azmaria
12/31/09, 4:08 PM
#5

#4 tack, tror nog att jag kommer att klara de fint :)

OT: tragiskt slut på dehär året i finland :( fick höra just att en vuxen man skjöt 6 personer i ett köpcentrum i Esbo. mer kan man läsa här: http://www.hbl.fi/text/helsingfors/2009/12/31/w41531.php

stackars människor som inte fick fira sitt år till slut och leva vidare på 2010 och framåt :(  kan inte förstå att sånt här tillochmed händer oftare i finland.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
12/31/09, 4:10 PM
#6

#5: Det är inte förvånande att det händer där i och med att Finland har en idiotisk vapenlag som i USA. Men det är tragiskt och hemskt när sånt händer! Stackars familjerna till de avlidna. (T_T)

Annons:
Azmaria
12/31/09, 4:28 PM
#7

#6 mm håller me där, host och de märks att de har förbättrat de oxå. noot. jag menar dom borde ju ta o ändra de efter allt som nu har hänt här: jokela, kahujoki, brusaby vapenhot( i min kommun och den skolan som e närmast oss var vi bor O.o) och sist nästan dehär undantag dock att dehär inte är en skolmassaker. men påriktigt ta och ändra lagen så man inte behöver känna sig otrygg i dehär landet. de säger jag bara.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
12/31/09, 5:35 PM
#8

#7: Ja, jag håller verkligen med dig. Hoppas bara Sverige inte är så dum och skaffar en liknande lag. Fast detta skulle inte förvåna mig i och med att Sverige tar efter USA så himla mycket.

pentsium
12/31/09, 9:53 PM
#9

Glad påsk

emee
12/31/09, 11:00 PM
#10

Gott nytt år!

#5 vad hemskt! T_T

hoppas dom ändrar sin lag!

…Jag vill ju åka till Finland till och med

#8 Jag tror inte det, Sverige är väldigt annorlunda mot USA egentligen och det ska mycket till för att det skulle ändras, vi har ju en massa TV-program och filmer därifrån(som jag ibland önskar att vi kunde slippa och få lite mer från ett land i öster istället) sen endel kläder, jag tror inte det är så mycket mer…

[Tan-chan]
12/31/09, 11:19 PM
#11

OT:

#10: Jo, visst är Sverige väldigt annorlunda jämfört med USA, men borgerligheten som röstades upp i regeringen tar efter USA när det gäller samhällsklasser. (^_^,)

Men visst är Sverige fortfarande långt mycket bättre än USA. Dock är jag skraj för vad som kommer att ske med Sverige om Reinfeldt-patrasket får sitta kvar en mandatperiod till.

PS: Håller med om det där med TV-program. (^_~)

Upp till toppen
Annons: