Annons:
Etikettmusik
Läst 2687 ggr
elyse
1/1/10, 10:24 PM

J-pop/rock på Spotify

Hur ser era Spotify-listor ut? Jag tycker att det är svårt att hitta musik från Japan, eller östra Asien öht och vill ha lite tips.

Annons:
emee
1/1/10, 11:04 PM
#1

Jag har inte spotify eftersom det inte verkar finnas så mycket japansk musik där >_>; om någon har hittat Versailles, Lareine, D, Gackt eller Yamapi vill jag gärna veta^^

elyse
1/1/10, 11:20 PM
#2

Bara Versailles fanns, men det är nog ett annat band med samma namn.

pentsium
1/2/10, 1:15 AM
#3

spotify har nästan ingen bra musik, bara sånt skräp som sänds på kommersiell radio stup i kvarten.

Nordqvist
1/2/10, 1:23 AM
#4

Väldigt synd att det inte finns.. Jag hittade en japansk dödsmetal grupp! haha! De sjunger en av introlåtarna till Full melat alchmist animen! :) Annars så finns det inte alls mkt…

Men jag skulle oxå vilja ha tips om någon hittar! vad som helst japanskt! ;)

pentsium
1/2/10, 1:44 AM
#5

"Anime Toonz – Anime Toonz Volume 1-4" hittade jag nu, massa dåliga remixar av mestadels anime-openings

Ett helt Yu-gi-oh album på tyska finns också.

EN låt med Hatsune Miku.

Nordqvist
1/2/10, 12:42 PM
#6

#5 Ja många tyska Anime album finns det! :-)

Annons:
[VictoriaR]
1/2/10, 1:03 PM
#7

Håller med #3, bästa sättet att få tag på japansk musik gratis är att ladda ner.

1# Jag laddade ner hela Lareines discography + demoskivor..olagligt iofs, men det får man avgöra själv :3

Nordqvist
1/2/10, 1:06 PM
#8

Hittade An Cafe oxå! ^^

elyse
1/2/10, 1:43 PM
#9

#3 Så är det inte. Gillar man rock finns det i princip allt utom Metallica (för att de inte vill vara med). Jag har en väldigt bred musiksmak och hittar det mesta jag vill ha, men ingen j-pop. Kanske stöder man inte Spotify i Japan?

Pu-Chan
1/2/10, 8:04 PM
#10

SID tror jag finns :)

emee
1/3/10, 12:11 AM
#11

#7 Många av Lareines skivor är ur tryck så om man vill lyssna på musiken så är det väl det ända sättet, det kan ju finnas skivor som säljs i andra hand dock^^;

AnnaMoonshadow
10/16/10, 12:46 AM
#12

finns mycket bra på spotify

Miyavi

An Cafe

Dir En Grey

L'Arc-en-Ciel

Versailles
- tror de fått in två olika band under samma artist, men albumet Nobel finns i alla fall där.

D=out

Nana Kitade

Hyde

m.fl

nu kan ni inte säga att inget finns! xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[wylga]
10/16/10, 1:12 PM
#13

Glöm för all del inte Girugamesh! ^-^ De finns också på Spotify, vill jag minnas.

Annons:
AnnaMoonshadow
10/17/10, 2:10 AM
#14

jo tror det :D orkade inte länka och minnas allt xD Går ju alltid att se de snarlika banden om man hittar en av dem :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: