Annons:
Etikettmusik
Läst 5376 ggr
[VictoriaR]
12/9/09, 11:52 PM

Versailles nya album Jubilee!

Versailles släpper sitt nya album "Jubilee" 20010.1.20!

De planerar även en world tour!<3

Här kan ni lyssna på ett preview av låtarna!

http://www.artist-society.com/jubilee/

Annons:
[VictoriaR]
12/9/09, 11:52 PM
#1

Jag satt och och grät när jag lyssnade på låtarna ;___;<3
Så himla bra!! Jag längtar tills jag får köpa skivan<3<3

[Tan-chan]
12/10/09, 12:08 AM
#2

Vad coolt att de ska ha en världsturné! Om de nu kommer genomföra den, men oftast brukar de ju göra det om de har nämnt det. Denna gången får man inte missa dem om de kommer till Sverige eller Finland!

Dock är de ju inte samma utan You. (T_T)

[VictoriaR]
12/10/09, 9:25 PM
#3

nej, men det är ju superbra att de forsätter ändå!

haha, såg att de har tärnor som bakgrund på hemsidan :P

[Tan-chan]
12/12/09, 2:35 PM
#4

#3: Ja, det är superbra. Har de skaffat en ny basist förresten? Håller mg inte sådär jätteuppdaterad när det gäller dem.

[VictoriaR]
12/12/09, 4:58 PM
#5

#4 De har Yo från Matenrou Opera som stödbasist. De kommer inte att ta in en ny basist i bandet.

Deras nya PV är underbar. Älskar stråkarna, och gitarrsolot..

Versailles - Serenade

[VictoriaR]
12/14/09, 10:10 PM
#6

The night where I cannot sleep goes on…
I want to see you.
The interrupted time is depressing,
My song is long.

There were no suspicions, far away
On the road we walked.
Hey… we had a promise, right?

No matter how high the wall, we crossed over it
Why are you not here anymore? I want to see you…

Like this, to my heart,
Everything is problematic,
So how far should I Go?
I can't walk anymore…

Because I met you in a dream, that dream will
Cruelly disappear again
Yes, just like a falling star…

That brilliant light has stopped.
And in the east, the night sky cries
My heart began to seethe,
And the door opens…

If I can meet you again someday,
Will I be able to see?

No matter how high the wall, we crossed it and came here
Thank you, you can sleep now, because I can walk on my own

The dream in which I saw you returns to my heart
Surely, someday, the night sky will lead to the dawn
My shaking heart will return to my warm chest
It's okay like this - I can walk, and the far-reaching sounds pierce the
darkness.

 RIP Jasmine You

Annons:
Pu-Chan
12/14/09, 11:16 PM
#7

Uuuuh, jag gråter ;____;<///////3

Rosa-li
12/20/09, 7:43 PM
#8

Haha jag älskar detta band men vet ingenting om deras historia såg att #2 och #3 komentaret att You inte är med längre? Vem var det och varför inte med längre?

[VictoriaR]
12/20/09, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Jasmine You var basist i Versailles. Han dog den 9 augusti i år..

Rosa-li
12/20/09, 7:55 PM
#10

#9: Men gud vad hände ?=O

[VictoriaR]
12/20/09, 8:06 PM
#11

#10 Han hade varit sjuk en tid innan, och ställt in sina aktiviteter.

Bandet har inte berättat vad han hade för sjukdom. Tycker inte det spelar någon roll heller..oerhört sorgligt att han är borta :(

Rosa-li
12/20/09, 8:09 PM
#12

#11: Ja verkligen!

Ja för hittar ingen bra information om bandet överhuvudtaget på google. Tips på sida där man kan läsa mer om bandmedlemmar och deras historia?

Verkligen bra skiva ska definitivt köpa den när den kommer ut i januari!

[VictoriaR]
12/20/09, 8:58 PM
#13

#12 Kolla officiella sidor,fansiter, wikipedia,..finns mycket info faktist^^

Annons:
emee
12/22/09, 9:34 PM
#14

#12 Här finns mer information: http://community.livejournal.com/versaillesfans/

http://bara-trans.livejournal.com/

De finns en ny poster:  http://pics.livejournal.com/reita_camui/pic/000bgf13 ^_^

#3 Det är ju verkligen tärnor O_O  konstigt…Lucia är ju en typiskt svensk tradition, hur som helst passar det ju nu^^

#6 Tack för översättningen Glad

#5 deras nya låt och PV är jätte bra<3 Jag hoppas de ger ut en europeisk version av det här albumet också^^

Men PV:n känns tom utan Jasmine T_T

Pu-Chan
12/22/09, 11:18 PM
#15

Jaaa, pressbilden var också jättetom ;___; <//3 tror det var pressbilden i alla fall, var de det VictoriaR? :) den som du visade mig alltså x)

Rosa-li
12/22/09, 11:56 PM
#16

#14: Tack för sidorna Glad

Någon som vet vem som sjunger på skivan Broken dolls? Och varför förknippas den med Versailles? Det låter ju inte alls som dom Förvånad

[VictoriaR]
12/22/09, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#14 Är väldigt säker på att dem ger ut en europeisk version. Har båda deras andra album hemma, köpte dem i butik:)

#15 Japp, det var pressbilden jag visade…ser så tomt ut ;____;

btw, kalla mig inte för VictoriaR, känns sjukt skumt x)<3

[VictoriaR]
12/22/09, 11:58 PM
#18

#16 Det finns ett annat engelsk band som heter Versailles.

 Versailles har bara gett ut skivorna "Lyrical Sympathy" och "NOBLE". De bytte namn till "Versailles philharmonic quintet" för att de blev stämda av det andra bandet,lol

Pu-Chan
12/23/09, 12:58 AM
#19

Haha, men det var bara för att alla skulle veta vem jag menade vicci x)<33

Ja, men de borde ju heta VERJAPANSAILLES som GACKT sa x)<333 hihihi

[VictoriaR]
12/23/09, 11:33 AM
#20

#19 HAHA,eller hur!! xD Gackt is a genius Flört

Annons:
Rosa-li
12/23/09, 2:19 PM
#21

#18: Jaha okey ja för de var dåliga om man jämför haha!

emee
12/26/09, 3:09 AM
#22

#18 dom bytte ju bara namn i USA dock, i resten av världen heter dom bara Versailles. Egentligen behöver de bara ha det amerikanska namnet på saker dom säljer i USA och när dom har konserter i USA vad jag förstår, för det är trademark. Men det amerikanska namnet dyker upp lite överallt tyvärr Rynkar på näsan

#19 och #20 Gackt är rolig! Skrattande

Dom har en officiell twitter nu

[VictoriaR]
12/26/09, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 aah, du har rätt, borde sagt det x)

i SHOXX heter de alltid "Versailles Philharmonic Quintet", och det är ju en tidning som ges ut i Japan :3

Tycker personligend etr ser snyggare ut än bara "Versailles" ^^

emee
12/28/09, 8:29 PM
#24

#23 det ärju lite underligt, men det har väl inte gjorts så många artiklar om dem i den tidningen sedan de bytte namn i USA dock, jag tror dom är rädda för att bli stämda, folk i USA kan ju köpa saker från Japan, dom sålde några saker med bara Versailles på, på sin turne de hade i våras i Japan dock, sen står det ju bara Versailles i deras nya musikvideo. Jag tror också det står bara Versailles på deras nya album ^_^

Jag tycker det ser mycket bättre ut med bara Versailles

[VictoriaR]
12/28/09, 8:59 PM
#25

jaah,vet inte riktigt med din teori med namnet..:3

Noble och Lyrical Sympathy står det bara Versailles på, men de han iofs släppa de albumen innan de blev stämda. Lite konstigt att de inte har använt hela loggan på Jubilee, det har de gjort på både Prince & Princess och på Ascendead Master o_O

emee
12/28/09, 11:49 PM
#26

hon har hotat att stämma dem, hon anser att de har snott hennes namn. Men hon är typ okänd och det kan ju vara så att de tog namnet efter en förort till Paris. Så hon verkar lite konstig och om hon skulle få för sig att stämma dem för nåt, är det ju onödigt att hamna i domstol nu även om de har rätten på sin sida…sen sa ju Kamijo att dom heter Versailles i resten av världen så den enda slutsatsen jag kan dra  är att de verkligen inte vill bli stämda.

De hann släppa de albumen innan de bytte namn i USA. Jag tror att dom bytte namn i USA i samband med att dom gick över till Warner.

Dom har hela loggan på Jubilee^^ fast med stora bokstäver. På ?Prince & Princess? och ?Ascendead Master? har de den amerikanska…jag tänkte att dom kanske har stora bokstäver för att kunna använda sitt namn

Det är också något franskt Versailles som släppt skivor nu, man kan se det på Last.fm :P

[VictoriaR]
12/29/09, 11:52 AM
#27

#26 Menar du att Versailles använder det amerikanska namnet på Jubilee? För jag kan inte se det på skivomslagen på google :P

haha, Kamijo är värsta Frankrike nörden, så det är 0% chans att han snodde namnet från henne xD

lite OT: Den 4 januari kommer det att hållas en  memorial concert i Japan för Jasmine You..

Annons:
emee
12/29/09, 9:26 PM
#28

#27 Nej dom har inte det amerikanska namnet på Jubilee^^ …undrar varför det heter Jubilee, det betyder jubileum, har dom något jubileum att fira? @_@

Jo med tanke på det^_~ och med tanke på att sannolikheten är extremt liten att de kan ha vetat vem hon var samt att Hizaki har velat ha ett band med det namnet sen länge^^

Undrar om man kommer att kunna se något från den konserten…

[VictoriaR]
12/29/09, 10:33 PM
#29

#28 Hoppas den kommer upp på youtube, den måste ju filmas!

Vet inte varför de har döpt albumet till Jubilee :o

Visste inte att Hizaki ville ha det namnet, vart har du fått reda på det? Tänkte alltid på Kamijo då, efterson han är så besatt av Frankrike x)

emee
1/3/10, 10:03 PM
#30

Det diskuterades på ett annat forum tror jag och jag tror att det kom från bandet i och med den här namnkonflikten…ska se om jag hittar var jag läste om det^^

EDIT: Det står på den här sidan, bland ?trivia? …det är också en sida med mycket annan information om bandet^^

[VictoriaR]
1/3/10, 10:25 PM
#31

#30 Oki :) Jag brukar alltid vara lite kritisk till grejer när inte bandet har sagt det själva, det uppstår ju rykten bland fansen ibland :3 (inget menat mot dig)

Skulle vara super om du hittade sidan!^^

[VictoriaR]
1/4/10, 11:55 AM
#32

#30 Du råkade inte hitta infromationen på www.dead-orchestra.net ?

I så fall är det nog sant för den sidan verkar vara vääldigt genomtänkt och informativ..:)

Fanns en liten rad om namnet också ^^

"The name (Versailles Philharmonic Quintet) was supposed to be used for concerts, releases and merchandise in the United States, but it's always written in the band logo both in Japan and Europe. In any case, everyone is still calling them simply "Versailles", and since then all the fans use to shout "We are Versailles" on concerts before the encore."

emee
1/5/10, 8:37 PM
#33

#32 jo det är den sidan som min länk i #30 går till^_~

Jo, den verkar seriös men samtidigt tror jag att den är gjord av fans, vilket gör att det är möjligt att det som står där kan skilja sig emot vad bandet tycker…och det stämmer inte att bandlogon alltid är skriven så i Japan och Europa. T.ex. hade dom en tröja i våras som såldes på konserter, jag ville beställa den men kunde inte länka mitt bankkonto till paypal^^; …Men det mesta verkar stämma^^

[VictoriaR]
1/5/10, 10:43 PM
#34

#33 joo, det är sant, allt som är gjort av fans ska man ta med en nypa salt i vissa fall (man har ju hört en del sjuka saker alltså :3)men det fanns mycket bra info som stämmer ^^

haha, jag skrattade sjukt mycket åt Hizakis katt och det han gjorde i Europa var ju bara lol xD

Annons:
[VictoriaR]
1/22/10, 9:38 AM
#35

Nu kan man lyssna på albumet på youtube! Är omöjligt för mig att välja en favoritlåt just nu, allting är så himla bra! Tror ärligt talat det här är den bästa skivan Versailles har gjort! Älskar det här bandet så himla mkt ;______; <3<3<3

Glöm inte att köpa skivan och stödja Versailles ;)

Umehara
1/23/10, 12:45 PM
#36

Serenade låten är så skönt bra!

[VictoriaR]
1/24/10, 7:01 PM
#37

Lite kul att Kaya är med och sjunger back vocals på två låtar ^^

emee, beställde du limited edition av albumet? :)

emee
1/25/10, 12:51 AM
#38

#37 vilka låtar? ^_^

…jag har inte beställt det…jag hoppas det kommer till cdon.com så jag kan beställa det där

Azmaria
1/25/10, 2:02 PM
#39

finns det någon informatio om vilka länder de ska ha konsert? ^^ eller har det inte kommit fram ennu?

Make Pasta not War, Vee~

emee
1/25/10, 4:45 PM
#40

#39 Jag såg en intervju där dom sa något om Europa^^  men mer vet jag inte

[VictoriaR]
1/25/10, 6:01 PM
#41

#38 Det låter som att han sjunger med i Princess (90% säker) och Catharsis, men jag har inga säkra källor till det. Du kommer inte åt limited edition om du inte beställer från CD Japan tror jag, om du skulle göra det kan du visa hur skivan ser ut, borde vara olik från regular :)

#39 De ska garanterat spela i Europa, de har bara satt upp datum i Japan än, men det kommer nog komma upp. De har ju varit i Sverige förut så det finns goda chanser att de kommer tillbaka ^^

Annons:
[VictoriaR]
1/31/10, 7:18 PM
#42

#38 sorry, är inte så säker på att Kaya sjunger med i Princess längre (men många säger det) låter som att han sjunger med i God Palace -Method of Inheritance- och Catharsis

[VictoriaR]
2/23/10, 5:54 PM
#43

Fick hem min Limited Edition idag ^^ (tawk puxxi<3)

Skivan kom i en box, väldigt lyxigt packad, fanns även med ett häfte på 32 sidor med låttexter och bilder på bandet. Förutom själva skivan finns PVn för Ascendead master/Serenade och making of. De har också lagt till en litet häfte med en intervju från SHOXX och en tacktal till Jasmine You.

Det enda negativa är att man inte får med någon översättning till låtarna, men den kan man lätt hitta på internet :)

Tyckte helt klart skivan var värd de 300kr jag betalade!

Lägger upp bilder så snart datorn slutar lagga, om det finns någon som vill se hur skivan ser ut ^^

[VictoriaR]
2/24/10, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Boxen, skivan och häftet^^

Det står faktist "Versailles Philharmonic Quintet" på sidan av skivan, trodde inte de skulle använda det namnet på den japanska utgåvan :o

[VictoriaR]
2/24/10, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Skivorna

[VictoriaR]
2/24/10, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Hizaki yaay =)

[VictoriaR]
2/24/10, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Tacktal från var och en av medlemmarna, de hade också skrivit en rad i slutet på texthäftet;

"This album "JUBILEE" is a posthumous work for Jasmine You,            We sincerely pay him and his work the greatest respect."

[Tan-chan]
2/24/10, 4:48 PM
#48

Vad nice!! (^0^) Är också faktiskt sugen på att köpa den.

Annons:
[VictoriaR]
2/24/10, 4:58 PM
#49

# 48 Gör det!! :D Det är värt att betala liite mer för LE och få två PVs ;)

Ska du åka till Finland i juni och se dem live eller har du praktik då?.___.

[Tan-chan]
2/24/10, 6:20 PM
#50

#49: Jag har praktik då så jag missar dem igen. (T_T)

Azmaria
4/9/10, 9:34 PM
#51

jag har en planering att fara och hör dem faktiskt, fast än så länge är det bara en tanke, men endå :) någon annan som hade tänkt fara? ^^

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
4/9/10, 9:43 PM
#52

#51 JAAAG :D <3

Azmaria
4/10/10, 12:32 AM
#53

#52 niice ;D kul att de kmr folk frånj.ifkous oxå ^^ så man kan träffa er i kön :)

ajjo, biljettförsäljningen har börjat: http://www.tiketti.fi/tapahtuma/7680 hoppas dom inte går slut alltför snabbt. :)

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
4/11/10, 4:37 PM
#54

#53 Jaa, vet inte hur stora Versailles är i Finland men jag ska försöka beställa så fort mina föräldrar kommer hem :3 Såg du dem och Matenrou Opera 2007? ^^

Azmaria
4/12/10, 12:29 AM
#55

#54 nog är dom väl tillräckligt kända här jo. :) Nej tyvärr så missade jag dem då, så det var ju lite synd,,men nu i sommar skall jag inte göra det. :)

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[VictoriaR]
4/19/10, 7:17 PM
#56

#55 Går det att vänta vid grindarna (eller var nu artisterna kommer ut ifrån) efter att spelningen är slut så att man kan få träffa dem? Hur är det med kösystemet? Lottdragning eller först till kvarn? Vart kan man kolla info om singeringar om det nu skulle råka bli någon?

ojoj hoppas du orkar svara xP

[Tan-chan]
4/19/10, 8:56 PM
#57

Men f*n då!!! Hade velat åka också, men vet ingenting om hur det blir med min praktik i sommar. Jag kan inte planera någonting till sommaren alls på grund av skolan! Och om jag missar Versailles… GAAAH!

Azmaria
4/19/10, 9:05 PM
#58

#56 jag är inte så jätte insatt i det här men av erfarenhet från LM.C  konserten så hade de ett kö system att man skall köa en timme före insläppet vid ingången, dock när jag kom dit vid en timme före så hade det redan samlats mycket folk där redan och köat, så jag tror att man får köa där hur länge som helst, bara man inte bildar en lång kö längs gatorna och inte väntar direkt vid ingången osv. Det där med grindarna har jag ingen aning om ^^' är inte så säker om de kommer att ha något sånt precis.  Jag tror att de kommer att meddela om de blir någon singering på finska sidan  http://www.jame-world.com/fi/ .  Det är typ allt vad jag vet och tror. ^^'

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
4/19/10, 11:14 PM
#59

#57 men vad jobbigt, asså hoppas det fixar sig Obestämd

#58 då ska jag försöka köa så länge jag kan, men haha vad konstigt hur ska man veta vem som är först i kön om man inte får stå vare sig på gatorna eller framför porten? Ger de nr eller? Tungan ute

Azmaria
4/20/10, 12:14 PM
#60

#57 men usch vad tråkigt :( hoppas de löser sig på något vis.

#59 har faktiskt ingen anining men jag uppfattar det så :P  att man kan göra det och sen när man får börja köa på riktigt en timme före insläppet eller så, så rusar alla till ingången och försöker få så bra kö plats som möjligt. Jag hittade en video på youtube xD så där tror jag att de kommer att bli XD. Det gäller att vara snabb i fötterna. ;P kö nummer kanske de har sen..men mer vet jag inte.

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
4/20/10, 7:53 PM
#61

#60 uuh, helt sjukt ju, jag föredrar då det vanliga kösystemet..Tyst

Pu-Chan
4/29/10, 8:45 PM
#62

Det är ju helt sjukt ju!

Annons:
Azmaria
4/29/10, 11:28 PM
#63

61&62: haha, fast vad vet jag xD fast man vet ju inte om de råkar ha nån annan kösystem. iallafall, för att undvika någo olyckor eller köplatsproblem xD.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
4/30/10, 12:42 AM
#64

Man får väl höra med arrangören om vilket kösystem de har, om de ens har något?

emee
5/8/10, 4:05 AM
#65

Ny info!

Versailles kommer till Norge den 26 Juni^^ (http://community.livejournal.com/versaillesfans/222743.html)

[VictoriaR]
5/9/10, 9:14 PM
#66

#65 uuh, hoppas de inte råkar lägga till Sverige nu när man har bokat biljetter till Finland :c

Pu-Chan
5/11/10, 10:46 PM
#67

#66 haha, det skulle vara typiskt oss att klanta till det så xD

[VictoriaR]
5/12/10, 7:48 PM
#68

#67 AHAHAHA, isf får vi gå på båda xDDDDD <3

[Strawberi]
5/26/10, 9:43 PM
#69

Har skivan på datorn, sjukt bra.. Hemskt bra. Älskar precis alla låtar!

Annons:
[VictoriaR]
6/18/10, 6:08 PM
#70

Azmaria, vet du hur det blir med signerigen? Kan inte riktigt läsa finska jame för jag fattar ingeting xD

Kommer du btw? :) är det några fler som vet att de ska fara? ^^

Azmaria
6/20/10, 11:11 PM
#71

Vad jag har läst så blir de ingen signering i finland, det står ingen information om det iaf på jame. :/

och ja, jag vill vara på väg dit kan jag säga, eller jag skall diit! xD

Det är bara det att jag inte har haft chans och köpa biljetter pga. att kompisar lovar att komma med mig men sedan viker dom undan av olika orsaker, så tja.. bara jag får någon med mig så kommer jag..

Men denna vecka skall jag få biljetter åt mig, med en kompis eller utan. För jag vill dit, när versailles nu en gång kommer hit ^^

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
6/21/10, 1:09 AM
#72

#71 hoho, du kan ju alltid vara med mig o Pu-chan om du inte hittar någon :) Man kommer säkert prata ihop sig med folk i kön också ;)

Lite dumt att jag tänkte så där med signeringen, de har ju inte ens släppt skivan i Europa så det är klart det inte blir ngt…

Azmaria
6/21/10, 6:56 PM
#73

#72

ja det kan jag ju, :) definitivt att jag skall träffa på er i kön sen ^^

Men det skulle vara bra om jag fick med någon eftersom skjutsande från helsingfors kan bli ett problem efter konserten. Det går nämligen inga bussar mera sent på kvällen som kör dit jag bor(bor ca 180km från helsingfors)

så om jag skulle få en kompis med så skulle denne persons familj kunna skjutsa oss hem sen. Förmina föräldrar kommer att vara borta den 29.

haha nu har ja slängt ut eget problem här, men whatever xD

ajja, det var ju synd det , det skulle ha vrit kul med signering :/

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
6/21/10, 10:44 PM
#74

#73 jah man får försöka fånga de efter konserten, brukar funka i Sverige ialf…:3

[VictoriaR]
6/21/10, 11:47 PM
#75

Har fått höra att man får börja köa 3 timmar innan konserten..

Azmaria
6/23/10, 6:28 PM
#76

nu är det bekäftat, jag slipper hur bra som helst till konserten, yatta!

;D

min ena kompis slapp med och dessutom får vi skjuts av hennes syster dit, yahaha. ^^

#75 tänker ni vara där  mycket före "3h egentliga köande " sen? :)

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[VictoriaR]
6/23/10, 7:10 PM
#77

#76 Mycket och mycket…vet inte riktigt hur lång tid det kommer att ta men så fort som möjligt ska vi ta oss dit :)

[VictoriaR]
6/23/10, 8:48 PM
#78

Har ett flygblad med Abingdon Boys school och ett på tok för stort An Cafe svettband, kant tas med till konserten om någon vill ha det. Först till kvarn :)

Azmaria
6/24/10, 12:29 AM
#79

#78

jaag, nu är det jaag ;D

båda går bra till mig ^^

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
6/24/10, 8:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

#79, ok, då tar jag med de till dig :)Flygbladet sitter just nu på min vägg men eftersom jag har en meeegaaffish på ABS från konserten har jag ingen användning av den, tar bara plats ^^ Dock är det ju ett flygblad så inte i perfekt skick med dugligt :)

Azmaria
6/24/10, 5:39 PM
#81

#80 det gör ingenting ^^ jag tar endå emot det ^^

om de är något annat som ligger och skräpar hos dig, ex affich så tar jag oxo gärna emot. ;P

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
6/24/10, 5:58 PM
#82

#81 Har nr av manga mania hemma men tyvärr orkar jag inte släpa med mig de till Finland ;) Maybe next time om du kommer till Sverige haha

Azmaria
6/27/10, 8:29 PM
#83

# okej ^^

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[VictoriaR]
7/1/10, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Måste bara säga att Versailles konsert var det underbaraste som hänt mig, ni som missade dem i år, gå på dersa nästa konsert!! :)

Jag och Pu-chan kom till kön vid halv 11, trodde det skulle vara mycket folk men det var heelt tomt, eftersom man bara får börja köa vid 5 (3 timmar innan) Vi försökte införa ett nr system, många tyckte det var bra men självklart finns det alltid folk som är missnöjda så det blev inte av. Fick höra att de finska fansen kan bli vääldigt aggressiva så vi la ner allt.

Jag, Pu-chan och våran kompis satt i alla fall vid ingången, och då kom Versailles! Ofixade och med solglasögon gick de in i klubben, Teru tog en bild på klubbnamnet med sin mobil (finns uppe på hans blogg haha) Var heelt sjukt att vi såg dem, helt underbart!<3 Väldigt desperata satt vi sen vid porten och kollade på Versailles (Yuki gillar att dansa och äta Pringles xD) och när Kamijo vinkade åt oss höll vi på att dö, haha ;)

Tyvärr förstörde kösystem så himlad mycket. Förstår inte hur arrangörerna tänker, alla fans tycker det är jättedåligt också. Man fick stå över en gata och rusa över, samtidigt går alla berserker och INGEN bryr sig om någon ramlar eller skadara sig. Går ju bussarn och spårvagnar där så någon kan bli överkörd! Fick höra hur folk har slagits blodiga och fått armar brutna, USCH! Fansen är jättesnälla, men när det kommer till att få en bra plats beter de sig inte mänskligt o_O

Under konserten stod vi längst fram vid Teru, han har en helt underbar kontakt med publiken! Och han sjunger med i alla låtar haha! Han spelade rygg mot rygg med Masashi en del gånger också :) Kamijo kunde röra sig liite mer bort från mitten. Finländarna var lite galna i Hizakis klänning så han fick akta sig så han inte blev nerdragen från scen, förstår faktist inte riktigt hur de täkte ner de började slita som sjuttan i hans kläder o.o Versailles hade på sig sina dräkter från Jubille (såklart) men Hizaki hade en annan frisyr, typ uppsatt så hans hår var inte alls så långt, han har blekt det så det är verkligen platina nu :o<3

Skriver ner setlisten, konserten började i alla fall med Sound in gate, de har klippt bort en del från CD'n efter "The 13th gate exist in the past, God Palace" la de till "The 13th gate is now open" The 13th gate leder alltså till Versailles, hur coolt som hellst haha ;)

Kommer inte riktigt ihåg  ordningen förutom på de första låtarna, men det här är i alla fall vad de spelade ^^

  • Sound in gate
  • Aristocrat's symphony
  • Shout & Bites
  • Zombie
  • Catharsis
  • The umbrella of glass
  • Ai to Kanashimi no Nocturne
  • Silent knight
  • Gekkau
  • Amorphus
  • Ascendeant Master
  • Serenade
  • God Palace - method of inheritance -
  • Princess
  • The revenant choir

Sjukt många sjöng med på Serenade och Ascendeant Master, efter att Kamijo hade sjungit klart sa han typ " for Jasmine You" och så sträckte alla upp sina händer mot himlen ;___; När konserten var slut och de hade sjungit sista låten skrek alla "WE ARE VERSAILLES!!!" ^^

Efter konsertens tog all merchandise slut jättesnabbt, fick varken tag i en väska eller affisch men köpte två turnétröjor, fick precis tag i den sista tröjan av tjejmodellen, *pust* x) Fick inte tagi något plektrum, däremot fick min kompis 2 st av Teru's *Grattiiiis*

Bandet gick och åt på en restourang brevid livehuset, en del fans satt kvar och stirrade genom fönsret, de åt mackaroner (med köttbullar till antagligen haha) och drack en hel del sprit lol. När de skulle ut satte staffen upp grindar för att fansen inte skulle storma (?)

Lite dålig stil var det att bandet vägrade signera någonting, man tycker ju att de skulle kunna ge bort någon sekund av sitt liv och skriva på en skiva -.- Fans ju bara några stycken som väntade efter konserten men men….blev ganska arg faktist haha.

konserten var i alla fall suupebra, alla som inte hade möjligheten att se Versailles,gå på deras konsert nästa gång, helt klart värt det! :)

Turnétröjorna, killmodellen var ganska tråkig, stod inte Versailles på :3

[VictoriaR]
7/1/10, 2:45 PM
#85

Pratade med en staff, han sa att Versailles ville komma till Sverige men att ingen ville  ha dem? Tycker det är lite konstigt att ingen ville arrangera….New Nippon räknar man ju bort men Livenation då? Obestämd

Azmaria
7/1/10, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

#84 bra att du tog upp konserthändelserna ;)

själv stod jag typ 2-3m från scenen och mitt framför kamijo O_O fast jag trodde vi skulle stå längsr bak när vi kom ca 7 tiden dit. Meen många hade ju flyttat sig till läktaren/trappan så därför kunde vi tränga oss så långt fram som möjligt. ^^

oh mon dieu. samma kösystem var det till an cafe och lm.c också. och ja, jag tycker den är helt knäppt och skrattretande. >.O

 vi stod typ här(nopp jag är inte på bild, dät är bara ur min synvinkel) --->

kön fortsatte en gata till förbi kamppi

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
7/1/10, 5:59 PM
#87

# 86 ahaa, då sprang jag nog förbi dig ett par gånger haha xD

Jo, helt sjukt system alltså..har sagt det till några som arrangerar, så jag hoppas de ändrar det i framtiden…En tjej blev armbågad i sidan när vi sprang till porten hon tappade nästan andan, och INGEN staff brydde sig o.o

Azmaria
7/1/10, 6:44 PM
#88

#87 men wtf? nog borde dom nog liite reagerar och säg emot o_O

haha, nästa gång tar jag en skylt med så man säkert hittar varandra i en kö, lol xD

Make Pasta not War, Vee~

emee
7/1/10, 8:45 PM
#89

Tack för era rapporter ^_^

#87 Kul att han vinkade till er ^_^

…jag tycker om när artister är så där avslappnat nära fansen…har hört det om Versailles innan…dock finns väl risken att de blir anfallna av nåt nöt >_>;

…jo det med Hizakis klänning verkar ju lite intelligensbefriat >_<;

Så dom åt svensk typ "husmanskost" i Finland lol

Dom har ju lite tajt schema…dom sover inte särskilt mycket så dom kanske inte ansåg sig ha tid med signering pga. det…annars brukar dom ha mycket signeringar och ibland sitta och nästan halvsova under dom tror jag^^;;

#85 Jaha! >_<  Som jag anade då…vi får starta ett eget företag som kan arrangera det nästa gång

[VictoriaR]
7/1/10, 10:17 PM
#90

#89 Det var typ 10 pers kvar när de skulle till bilen, o det vara bara ja o Pu-chan som hade skiva som vi bad de signera men icke o.o Tar vell max 2 sek att skriva sitt namn tror jag Obestämd

finns ju andra band som MUCC, de  hade också ett tajt schema, men ändå tog de sig tid att både prata o signera åt fansen när de väntade vid grindarna efter konserter så lite besviken blev jag när de totalt ignorerade haha

Annons:
emee
7/1/10, 10:40 PM
#91

#90 det verkar lite konstigt…kanske kan va för att andra inte ska bli avundsjuka och sura för att de inte fick veta att de kunde få sina CD:s signerade…jag vet inteObestämd …i Sverige hade dom ju signering trots att deras plan var försenat så att de fick flytta fram signeringen till efter konserten…

[VictoriaR]
7/1/10, 10:50 PM
#92

#91 ja, men då hade de en signering inplanerad redan, så var ju inte fallet nu.

Att de andra skulle bli avundsjuka tror jag inte, de som väljer att vänta på bandet efter spelningen är de som ev får saker signerade, hur man vill göra får man välja själv. Sen fanns ju skivan att köpa också om man hade planerat att kanske få den signerad :)

Pu-Chan
7/2/10, 10:23 PM
#93

Alltså det var ju det att när de kom ut från Tavastia så var det ju så att de inte ens reagerade när man ropade deras namn, det var faktiskt lite ledsamt, dert var i alla fall så jag upplevde det. Kändes rejält surt, haha Men Yuki vinkade faktiskt, vilket jag tyckte var roligt :)

[VictoriaR]
7/3/10, 12:09 AM
#94

Håller med #93, trevligt att bli ignorerad lixom o.o

emee
7/3/10, 7:59 PM
#95

#93 det låter tråkigt, dom gick förbi er igen efter konserten eller? det verkar ju va helt annorlunda än hur jag uppfattade hur de var, innan…om det bara var 10 st där kunde de ju i alla fall försök få nån kontakt med er tillbaka, Yuki vinkade i alla fall Glad …nu vet ju inte jag vad som hände där exakt så det är egentligen svårt att ha en åsikt om det…

[VictoriaR]
7/4/10, 9:21 PM
#96

#95 ja, haha killen vi köade med råkade säga "yuki-kun" till honom så han stannade upp och typ"kun, HUH??" Sen bad han honom om en kram men fick en high five så det var lite gulligt.

Jo vi ropade på de men de bara gick förbi Obestämd Under konserten var kontakten super men efter var det ganska *vi bryr oss inte*

emee
7/4/10, 10:11 PM
#97

#96 var det efter konserten eller? kun är väl kanske lite konstigt att säga till någon man inte är kompis med, jag antar att han inte var kompis med Yuki…men hans reakton var bra…

…det låter som sagt tråkigtRynkar på näsan …lite som om ni inte var tillräckligt fina för dem typ, ni var bara "fans" som inte var värda att prata med (nu kan dom ju bara japanska så det kanske skulle var problem) men jag hoppas ni förstår vad jag menar ^_~  det är inte det intrycket jag fått av Versailles innan. Själv är jag emot uppdelningen fans och artist där artisten skulle vara mer värd en fansen…men samtidigt är det ju svårt att få till ett normalt möte då det finns en del knäppa fans.

Jag har hört av andra att ibland vid signeringar puttar funkionärerna fram fansen hela tiden så att de inte får så lång tid att prata med dem, men de verkar alltid vilja ta sig tid för varje person. Jag har hört historier om att de håller fansens händer vid signeringar men också en del konstiga saker som att Kamijo en gång ställde sig typ en meter ifrån en fransk tjej och tittade på henne en lång stund, kan ju va för att hon stod ut bland alla japaner(det var i Japan) men lite skumt var detObestämd …Kamijo tackade en tjej för att hon alltid kommer på hans konserter(han kände uppenbarligen igen henneGlad). Nu har hon gått på väldigt många konserter med Kamijo men dom har viss bra minne när det gäller utseenden har jag hört…

Annons:
[VictoriaR]
7/4/10, 11:01 PM
#98

#97 haha, jo killen var så uppspelt så han glömde helt bort det! Han är igentligen ganska duktig på japanska, för att ha studerat en sån kort tid kan han ändå komunicera bra.

Det här var ju igen signerign så bandet "måste" inte bry sig om fansen. Kändes i alla fall lite tråkigt att få en sådan respons. Har du mött Versailles och upplevt det på något annat sätt?

emee
7/5/10, 1:45 AM
#99

det är lite det jag menar, dom verkade se det som deras jobb att möta sina fans och nu så var det inte deras jobb, dom verkade inte bry sig personligen om det inte ger dem pengar vid detta tillfället. Det borde ju va intressant att träffa människor som dom kanske har nånting gemensamt med och som tycker om deras musik men det verkade ju inte så nu…man kan undra varför…

Nej, jag har aldrig träffat dom, jag vill så gärna och hoppas verkligen det blir annorlunda än det var för er…jag hoppas ni träffar dem igen också och att det blir bättre då…jag har hört från folk på olika forum hur det var att träffa dem för dem, jag tror alla historier har varit positiva i alla fall, nu kan det ju bero på vilka förväntningar man har hur man uppfattar något…jag har också hört att Versailles är väldigt intresserade av sina fans men jag vet inte om det stämmer…

I Japan har dom ju t.o.m. events där fans kan prata med dem utan att det är signering, jag tror inte det är så många där, man måste köpa nånting för att få biljett så det blir väl så antar jag, att de får betalt för att prata med sina fans…nu trodde ju inte jag att deras artisteri och intresse för sina lyssnare bara handlade om pengar dock…Men hur som helst så fick väl Kamijo inte betalt för att vinka till er?Skrattande eller dom kanske fick betalt för att gå förbi er då, vem vet…men Kamijo har sagt att han inte ser bandet som ett jobb…

summergirl92
7/6/10, 3:12 AM
#100

hej! j

jag och en kompis var på  versailles i helsingfors=)

Jag  tyckte  dom var  super bra =)

[VictoriaR]
7/6/10, 9:26 PM
#101

 #99 haha nej han fick inte betalt för att vinka till oss (hoppas jag haha) på ett sätt håller jag ju med dig, de är inte tvingade att visa något intresse för sina fans förtuom när de står på scen.

Men om inte vi skulle köpt deras CDs och gå på deras konserter skulle bandet aldrig kunnat överleva, så bjuda liite mer på sig själv åt fansen som tack kan man i alla fall göra.

Vet inte varför du inte kunde gå, men hoppas du får se dem nästa gång i alla fall :)

#100 haha, vad kul, jag trodde inte det fanns så många som kunde svenska där :)

summergirl92
7/7/10, 6:19 PM
#102

* 101      inte jag  heller  =) ,  men  ska  nog  på flera  japanska  konserter  när  det kommer =)

emee
7/10/10, 2:17 AM
#103

#101 Jag håller med dig, jag tycker att dom också borde vara intresserade personligen av vilka som lyssnar på deras musik…men dom kanske har anledningar till hur dom var vid det här tillfället, men taskigt är det ju för er. Men man får ju tänka på att Kamijo fick sina kläder sönderslitna av en tjej i USA.

…anledningen är att det är lite dyrt att åka till Helsingfors samt att köpa biljett till konserten. Men jag skulle gärna åka till Helsingfors, det är ett av de ställen jag skulle vilja åka till förutom Tokyo. Sen har jag bara en kompis som tycker att Versailles är bra och hon tycker nog inte att dom är så bra som jag tycker, så jag tror ännu mindre att hon skulle lägga pengar på det. Om dom skulle komma till Sverige är det en annan sak. Då kostar det inte lika mycket. Men jag vet inte om hon skulle vilja följa med men jag ska nog fråga…

[VictoriaR]
7/10/10, 9:18 PM
#104

#103 Ja det blir ju mycket dyrare att åka till Finland är Sverige, himla synd då systemet är så värdelöst så det känns inte ens värt pengarna om man verkligen inte gillar bandet jättemycket.

Fattar inte hur vissa kan vara så dumma så de sliter i deras kläder, nej sånna människor gillar vi inte -.-

att Versailles kommer till Sverige i framtiden vet jag inte då de inte var välkomna hit i år, varför får vi nog inte veta Obestämd Nej f*n vad jag är trött på dessa arrangörer.

Annons:
[VictoriaR]
7/12/10, 10:14 PM
#105

En hyllningskonsert kommer att hållas för Jasmine You den 9 augusti i Japan, samma dag som han gick bort förra året. Hans vänner kommer ge en gratis konsert, sammanlagt är det 14 band som ska spela. De har get minneskonserten namnet Dearest You~Gathering of Intimate Friends~

Man anade ju att det skulle bli något sådant, bra att banden gjorde det gratis, visar ännu mer att det är en konsert för att hylla Jasmine och inte för att tjäna pengar

Pu-Chan
7/12/10, 11:55 PM
#106

Det verkar inte som att Versailles ska spela på konserten?

[VictoriaR]
7/13/10, 10:24 PM
#107

#106 nope, fanns inte listade ialf…lite konstigt i och för sig o.o

För de som inte vet, här är banden som ska uppträda:

??(Jyakura) / Vogus Image / ?(Lin) / Seika's New Band / -S- / Dolly / Freeze(Moran) / ??(Satsuki) / cocklobin / Sho-ka / LADY / Schwein / ??(muraimachi) / ?·???(Jihad)

[VictoriaR]
7/19/10, 9:13 PM
#108

Grattis Kamijo :D<3<3

emee
7/21/10, 5:06 PM
#109

#108: Jag hittade en liverapport från Kamijos födelsedag…sjukt att att en massa folk hoppade på Kamijo Förvånad

Pu-Chan
7/22/10, 6:03 PM
#110

Sjukt hur de betedde sig O.o men fett gulligt att Kamijo började skratta när han ramlade ^_^

[VictoriaR]
7/22/10, 10:23 PM
#111

#108 ja, finns ju fans som inte är riktigt mänskliga, tycker det är pinsamt att vissa sjunker så lågt. Typ som när ngn slickade Kamijos skor, snälla han är ju bara en vanlig människa (++++ men ändå o.o)

Antar att det bara fanns 4 duschar, stackars Masashi asså, haha lite gulligt av Kamijo att låna honom duschen (med vissa förmåner lol) Versailles gör verkligen ett bra jobb med honom, att inte bara behandla honom som ingeting utan att fixa scenkläder som mäter sig med de andra i bandet och  behandla honom som en "riktig" medlem på scen.. Gör mig verkligen glad Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: