Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 2806 ggr
emee
1/10/10, 2:48 AM

Mori Girls - En ny japansk stil

En ny stil har skapats i Japan; Mori Girls/????, Mori/? betyder skog och de klär sig i naturfärger och är inspirerade av sagor. Stilen är också lite gammaldags, men främst är den naturnära. Färgerna verkar främst vara beige, brun, grön och pasteller. Det finns mer om stilen här och här. En intressant "regel" för Mori girls som finns med här är "You have a great interest into Northern Europe fashion"("Du har ett stort intresse för Nordeuropeiskt mode") ^^

Annons:
[Tan-chan]
1/10/10, 3:10 PM
#1

Nordeuropeiskt mode? Det är ju samma mode som i resten av europa väl, om man tänker på att kläderna säljs oftast i franchiseföretag som H&M osv? (O_o)

Dessutom är ju det "nordeuropeiska" modet lite deppigt och typ … tantigt? Eller kanske bara jag som tycker det?

Klädstilen Mori är ju blandningar av medeltid och fantasy. Haha! Lite udda (för att man är ovan) om man skulle möta på sådant folk på stan, men helt klart kul! (^0^)

[VictoriaR]
1/10/10, 3:35 PM
#2

kläderna ser mysiga ut, en del var ju snyggt :)

Den första bilden påminner mig om The Village,lol

http://nipponfever.blogg.se/2009/september/mori-girls-en-ny-japansk-subkultur.html#trackbacks

emee
1/10/10, 7:11 PM
#3

#1 dom kanske menar typ lusetröjor och lovikavantar…sen tycker dom visst om Marimekko också, förstår inte riktigt hur det sistnämnda passar in med tanke på de bilder jag sett dock, men det finns visst flera olika tyoer av mori girls också ^^ Jag tror inte dom menar H&M och andra vanliga kläder, men möjligtvis äldre nordiska kläder…och stilen har nog mycket medeltid i sig^^

#2 Jag tycker också att mycket av det är mysigt och fint särskilt på den sidan som din länk går till ^^ Det är som om tjejen på bilden i mitten till höger sjunker in i naturen^^ och hennes kläder är samtidigt fantasyinspirerade.

[Tan-chan]
1/10/10, 8:39 PM
#4

#3: Okej, så de menar alltså medeltida skandinaviska kläder? Då förstår jag. (^_^)

Eftersom det är så snöigt ute så tänkte jag på hur en snö-mori girl skulle se ut. (*^_^*)

Trancemission
1/24/10, 8:03 PM
#5

Vissa plagg från Odd Molly "passar in" i den där stilen. Och Odd Molly är ju ett svenskt klädmärke. =)

Pu-Chan
1/24/10, 9:17 PM
#6

#5 Ja jag håller med dig faktiskt xD

jag tycker faktiskt att odd molly har fina kläder, borde kanske investera ett par plagg :)

Annons:
nighwolf435-2
1/27/10, 4:36 PM
#7

naaa skulle nog inte gå runt i såna kläderObestämd

CHoPSTix
12/26/10, 8:41 PM
#8

det låter rätt nice.. men nja..

jag föreställer mig nämligen typ forest fairy inspierat så nja.. vet inte inget jag skulle tänka mig att bära själv kanske..

Goodbye Kitty <3

Upp till toppen
Annons: