Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Off Topic

studentlitteratur??

2010-01-13 12:39 #0 av: gris3n

jag börjar lite smått få panik. jag har blivit antagen till japanska kursen på högskolan dalarna (weeei xD) å den börjar nu på månda, men kom i går på att man kanske skulle ha lite kurslitteratur åxå :O

så nu har jag letat runt lite som en galning hela morronen efter kursliteratur, som för övrigt e svindyr, men jag hittar inte alla böcker, å jag vet inte riktit vart jag ska leta nånstans. har kollat på adlibris men där va de slut i lager!

kanske e lite fel forum å be om hjälp på men tänkte att nån kanske har läst på högskola å vet vart man hittar böcker.

de titlar jag behövere:

• genki 1 an integrated course in elementry japaneese, av Banno E
  • genki 1 an integrated course in elementry japaneese workbook, av Banno E
  • a dictionary of basic japaneese grammar, av Makino S
  • japaneese kanji flashcards vol 1, av Hodges M

om någon bara vet vart man kan leta nånstans för att få tag på dessa böcker vore jag evight tacksam :D

Anmäl
2010-01-13 13:19 #1 av: [Tan-chan]

Har du kollat på internationella bokföretag? Ebay finns det säkert på också.

Anmäl
2010-01-13 15:36 #2 av: gris3n

de har jag faktist inte...kanske skulle göra de :P

Anmäl
2010-01-13 23:28 #4 av: emee

De kanske finns på någon andrahandsbokhandel om du inte hittar det i någon vanlig bokhandel t.ex. i Dalarna, en bokaffär nära skolan kanske tar in dem eftersom kursen går i närheten...du kan ju också kolla alla bibliotek på bibliotek.se...jag har varit med om liknande själv, en av böckerna vi hade till en kurs(inte japanska dock) på universitetet var slut i alla affärer och på förlaget, vi fick dem en vecka försent^^; läraren kopierade en del pga. det

(hoppas det är ok att jag tog bort ett av dina likadana inlägg^^ )

Anmäl
2010-01-14 12:40 #5 av: gris3n

jag har lyckts hitta böckerna på biblioteket, så nu ska jag bara klura ut hur allt funkar så jag kan lyckas låna dom åxå :P de e så surt när man saknar böcker å dom e slut typ överallt :(

(jadå :) de va min dator som knäppa sej lite så jag trodde inte inlägget kom upp :P)

Anmäl
2010-01-14 19:54 #6 av: elyse

Nej, men ska du läsa fortsättningskursen så finns Genki 2 på www.kurslitteratur.se. Även Tradera och Blocket kan ha kurslitteratur.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.