Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanska språket

Japanska kursböcker?

2010-01-19 19:43 #0 av: Umehara

Vilka böcker kan ni rekommendera för att lära sig japanska? Har hört om en bok som heter Genki.

Är det någon som använder sig Genki eller annan kurslitteratur?

Anmäl
2010-01-19 20:13 #1 av: [Tan-chan]

Jag har använt mig av Japanese for busy people, väldigt bra bok. (^_^)

Anmäl
2010-01-19 22:28 #2 av: somace

Jag använder Genki just för att det var den anvisade kurslitteraturen för den japanskakurs jag läser. Jag tycker Genki är bra på det viset att du snabbt tvingas lära dig läsa på japanska och de är väldigt tidiga med att introducera kanji i texterna. Har inte kikat på andra japanska kursböcker så jag vet inte om det är så för det mesta =)

Men jag har hört mycket gott om Japanese for busy people, så jag ska faktiskt ta och kolla upp den nästa gång jag har vägarna förbi en bokhandel.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.