Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1483 ggr
nighwolf435-2
2010-01-04 20:26

korta manga serier\böcker

hej vet nån nån kort Manga bok typ när man tråkar så kan man läsa som sand land de är bara en bok om ni förstår sånt man kan läsa när man har tråkit mitt förslag sandland

Annons:
[Tan-chan]
2010-01-05 13:24
#1

Jag kan tipsa om en som jag har läst för ett litet tag sedan. Den är bara på två volymer och heter Soul Rescue, av Aya Kanno.

Den handlar om en ängel som är alldeles för våldsam och beter sig närmare som en demon. Så Gud bestämmer sig för att lära honom en läxa och skickar ner honom till Jorden där han måste rädda 10 000 själar innan han får återvända till Himlen.

Men han är väldigt ovan vid att hjälpa folk eftersom det enda han kan är att slåss, så det lär inte bli en enkel uppgift för honom.

Serien balanserar mellan komik och allvarlighet, och man ser huvudkaraktären utvecklas genom berättelsens gång. Helt klart värd att läsas! ?

nighwolf435-2
2010-01-05 16:27
#2

oki tack tack

Liss
2010-02-24 03:18
#3

**Beast Master

**Två volymer.
Yuiko älskar djur, men djur älskar inte henne. När hon försöker rädda en katt från ett träd dyker plötsligt en kille upp från ingenstans. Han får ner katten. Yuiko blir intresserad men chockad när hon ser killens skrämande uppenbarelse. Hans ögon ser vilda ut, som ett djurs och hans hår står åt alla håll. Men Yuiko vore väl ingen djurälskare, om hon inte försökte närma sig detta vilddjur också. :)

- Väldigt söt serie. Älskar han som gjort den också. Ovanligt med manliga mangakas som gör shoujo, så han har en del nya idéer :)

Annars är ett tips att gå in på mangafox och söka efter "one-shots" om du vill ha korta serier. Så kan man trycka på hur många stjärnor dem fått, och då brukar en hel del bra komma upp :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

nighwolf435-2
2010-02-24 21:07
#4

oki tack

Upp till toppen
Annons: