Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2248 ggr
[Strawberi]
1/18/10, 11:22 PM

Anime sökes!

Haha lät lite kul rubriken, men ja ja söker något nytt att se på, har har inte ork/lust att sitta och se på Naruto eller Sailor  moon. För ånga episodes för mig. Jag har just kollat klart Rozen maiden något sånt liknande vill jag gärna se.

Tack på förhand :)

Annons:
bea28
1/18/10, 11:56 PM
#1

här är några tips från mig ;D

death note 37 avs

elfen lied 12 avs typ?

HACK.//sign 28 avs

vampire knights (vet inte riktigt hur många avsnitt det är)

ergo proxy 23 avs

nu vet jag då inte om du har samma smak som jag, men dom här gillar jag iaf :) förövrigt så tycker jag att Naruto som Anime inte alls har samma kvalitén som mangan, så om du vill kan du ju läsa Naruto som Manga istället! går mycket fortare läsa än o se på animeavsnitt :P

http://onemanga.com/naruto/01/01

pentsium
1/19/10, 12:49 AM
#2

Deathnote o elfen lied är typ så långt ifrån rozen maiden man kan komma typ, men de är lika bra för det.

Om du skulle ha missat det så finns det totalt 3 säsonger av rozen maiden.

Andra serier liknande rozen maiden är tex kannagi, shakungan no shana och welcome to the nhk

somace
1/19/10, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nabari no Ou, 26 avsnitt. Lite ninja-tema, utspelar sig i modern tid. Ganska fint animerad och storyn är det inga större fel på. Jag tyckte om den väldigt mycket, framför allt slutet =) En av mina favoritkaraktärer finns med i den animen, Raiko heter han.

Jag bifogar en bild på Miharu Rokujou, huvudpersonen, bara för att han är så söt ¤____¤

[Strawberi]
1/19/10, 3:21 PM
#4

#2 - kollade upp ovans försla. De var ju raka motsattsen mot vad jag gillar. De ska vara ''gulligt'' och inte något slagt eller som de flesta seriena har. Mycker fight för de händer bara samma i varje avsnitt.

nighwolf435-2
1/19/10, 5:02 PM
#5

vilken sorts Anime vill du ha typ kung fu eller comedy elr nåt min personliga favorit är echhi och Harem med andra ord romance\comedy

nighwolf435-2
1/19/10, 5:02 PM
#6

vilken sorts Anime vill du ha typ kung fu eller comedy elr nåt min personliga favorit är echhi och Harem med andra ord romance\comedy

Annons:
[Strawberi]
1/19/10, 5:12 PM
#7

#5 - alltså hur ska jag beskriva. De ska vara gulligt. Och sött men kan även vara romatiskt & fight men inte för mycket. Som Tokyo mew mew är de för mycket rädda världen. Lika så med sailor moon.

nighwolf435-2
1/19/10, 7:28 PM
#8

hmmm har tänkt att se på salor moon ska bara se klart serien jag ser på nu de är bara 2 ep kvar sen checkar jag sailor moon för de är typ min Anime stil så kanse behöver se 1-3 ep du får svar snart om jag hittar nåtFlört

Azmaria
1/19/10, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

kanske Lucky star? en gullig humor serie enligt mig ^_^ kanske dock inget rädda världen typ, men sevärd :P

Make Pasta not War, Vee~

nighwolf435-2
1/19/10, 9:09 PM
#10

hmmmm har tänt på lucky star länge är de bra?

bea28
1/19/10, 9:38 PM
#11

#3 ja där ser man hur långt man tänker ibland ;) tror att jag var lite trött när jag läste ditt inlägg, hehe :P

Azmaria
1/19/10, 10:06 PM
#12

joodå, den handlar i stort sett om några flickor och deras vardaliga liv. BL.a. skola och övrig fritid där allt möjligt händer, typ som Azumanga daioh animen(om du har sett den altså?).  Lucky Star är humor och gullig som ja sa i föregående inlägg och den är nog sevärd om man gillar sådan sorts handling på animen som jag beskrev här.  ^^

Make Pasta not War, Vee~

Sehvrin
1/20/10, 12:48 AM
#13

Bamboo Blade är väldigt söt och har lite strid Flört Handlar om ett gäng japanska tjejer som tränar kendo i skolan.

Cardcaptor Sakura är ju en väldigt söt serie också.

Tales of Agriculture (Moyashimon) handlar om en kille som kan se bakterier och jag tycker att bakterierna är väldigt söta (och det lilla jag sett så verkar den rolig)

Sen kan jag ju inte låta bli att tipsa om min favoritanimeFlört, även om den inte är gullig (men den är inte alls våldsam heller), Mushi-shi.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
nighwolf435-2
1/20/10, 3:13 AM
#14

oj glömde en bokstav menar tänkt att se råka skriva tänt så tro inte nåt annatFlört

[Ai-chan]
1/20/10, 9:50 PM
#15

Man kan söka själv på anime/manga sidor tex genom genrer osv på en hel del olika sidor.

tex här kan man på ANN: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/search/genre

Sen så även: http://www.anime-planet.com/ Där man tex kan söka på de Anime som man tycker om. Sen så under den så brukar det lista på olika Anime som andra folk tipsar om och som oftast liknar den som man sökte på.

Här man också söka Anime genom genrer osv: http://www.animenfo.com/index.php

Och sen så finns det en massa liknande sidor. =)

[Strawberi]
1/21/10, 1:04 AM
#16

#15 - kollar upp tack så hemskt mycket! :)

[Ai-chan]
1/21/10, 1:54 AM
#17

Np =)

Upp till toppen
Annons: