Annons:
Etikettermatdryck
Läst 3912 ggr
[Cheete]
2010-02-21 21:59

Japansk butik i Kalmar?

Nån som vet om det finns nån japansk butik inne i Kalmar?

Har letat som en tok på google men inte hittat nåt om att det ska finnas nån. Kommer bara upp "japansk butik" och så namnet på en annan ort lååååååångt här ifrån.

Skulle verkligen uppskattas om nån visste om det fanns nån, då jag tänkt köpa pocky och lite annat gott åt en kompis (som inte vet om det alls :P eller ja, hon misstänker väl nåt XD). Hon älskar jordgubbspocky så jag tänkte att när hon kommer med tåget så ska hon få nåt gott till resten av resan :)

Nån som vet om det finns nåt ställe i Kalmar som säljer äkta pocky? (inte mikado som finns på pressbryån :P)

Annons:
emee
2010-02-21 22:25
#1

Du kan ju leta efter någon internationell mataffär(de säljer inte bara japansk mat utan mat från flera olika länder) i Lund finns en sådan som heter Ris & Curry, som säljer riktig pocky.

[Cheete]
2010-02-22 11:55
#2

Problemet är att det inte verkar finnas ett smack av österländska affärer i Kalmar (eller är jag bara blind? :S). Känner till dom flesta gatorna med affärer men inte nånstans har jag sett nåt österländskt. Har kollat runt även på google (igen :P) men det kommer bara upp coop och ica :/

Liss
2010-02-23 22:38
#3

Du kan vända dig till internet annars. Sun ai har pocky, man kan skriva en order till dem.
Japanska torget, har också så man kan skicka mail om en order. Och naturligtvis jfk. Blir ju endel fraktavgifter, men ändå. Blir rätt långt för dig att åka till till exempel sthlm. :)

Jag har ingen anning om vad Kalmar har. Har inte ens en anning om min egen stad har. Måste kolla det, nu när jag tänker på det :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sweelin
2011-07-27 22:40
#4

Eller så går man till kinabutiken (vi köpte Sushi grejer därifrån) eller lär känna en asisatisk person och lär dig vart och när kinabussen kommer :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: