Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 2373 ggr
KamratRakel
2/19/10, 8:27 PM

Droger och Japan

Hur är det med droghandeln där borta? Finns det någon japansk motsvarighet till pundarhuvud alá Courtney Love?

Dem flesta japaner är liberalister, så majjarökning kan väl inte vara så ovanligt. Vad tror ni?

Annons:
Magnuzk
2/19/10, 9:29 PM
#1

Hur stor droghandlen är vet jag inte, och inte heller hur utbredd rökningen är. Jag träffade en som rökte när jag var där senast och när jag studerade i Tokyo har jag för mig att jag kände minst två som rökte. Om jag hade bott på campus så hade jag nog märkt mer av det, och om jag förstod japanska skulle jag nog ha märkt ännu mer.

När jag var med i Guardian Angels Japan och var ute på patrull i Tokyo sökte vi bland annat efter droger och om jag minns rätt hittade en patrull jag var med en påse med droger en kväll, tror det var marujana.

Per capita tror jag nog inte att marujana rökningen skiljer sig så mycket från Sverige, men det är bara en gissning. Ser man på vanlig rökning var procenten (minns inte siffrorna nu) bland män och kvinnor som rökte väldigt hög. Det var några år sen och det knha förändrats.

Magnus.

emee
2/21/10, 3:02 AM
#2

Jag har läst nånstans att rökning är vanligt Obestämd …det står lite om alkohol i Japan här(s. 36-37): http://www.accentmagasin.se/wp-content/uploads/2010/02/Accent_2010-01_webb.pdf

Upp till toppen
Annons: