Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1537 ggr
rathan
2010-02-24 12:53

Studera i Fukuoka, Japan

Hej kära forumiter!

Jag är i full gång att starta upp en egen verksamhet då jag står i direkt kontakt med en skola i Japan just nu.

Skulle behöva er hjälp, ni som varit i Japan, funderar på att åka dit eller rent av bara har ett intresse av landet i helhet som studieplats.

Vad känner ni är viktigast för er att få information om just angående en studieresa till Japan på språkskola? Nämn gärna precis vad som helst som intresserar er. Allt som skulle få er att känna er trygga är viktigt och inga punkter är på något sätt löjliga.

Om det dessutom finns någon här på forumet som skulle vilja åka till Fukuoka i Japan, där jag själv bott och studerat, så skulle jag väldigt gärna hjälpa till med hela den punkten. Hojta till även om ni bara vill ha lite information!

Annons:
Magnuzk
2010-02-25 11:19
#1

Några förslag från mig:

* Att tänka på inför resan och vad man behöver förbereda i Sverige.

* Hur det går till på flygplatsen man anländer till, tex Narita och sen Fukuoka, om man flyger.

* Hur man kan ta sig från tex Narita till Fukuoka om man inte vill flyga.

* Om det är någon som möter vid ankomst till Fukuoka.

* Några detaljer om boendet, om det är hos en värdfamilj, på campus, eller om man måste hyra en lägenhet själv. Vad det finns för möjligheter.

* Hur är brottsligheten och hur kan man skydda sig personligen om det skulle hända något.

* Hur kontaktar man polis.

* Vad finns det att göra på fritiden.

* Klimatet i Fukuoka.

* Varför välja Fukuoka, när det finns flera bra skolor i Tokyo och i andra städer.

* Hur mycket kan man använda engelska.

* Hur många från Sverige finns på skolan.

* Vilka möjligheter finns det för veganer och vegetarianer att äta bra där.

* Vad gör man om man blir sjuk.

* Vilka är lärarna.

* Vad gör man om man blir besviken och inte klarar av att fortsätta.

* Varför investera i en resa till Japan och det japanska språket.

* Hur är det med droger, dricka och rökning.

Glad

Några förslag. Kanske kommer på fler.

Upp till toppen
Annons: