Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 8461 ggr
[TotemoOmoshiroi]
3/18/10, 11:18 PM

Kotatsu sökes!

Är det någon som vet vart man kan få tag på en mindre variant av denna underbara uppfinning?

Skulle så gärna vilja ha ett litet Kotatsu att sitta under och bara mysa under kvällar och kalla sverigevintrar, men hittar det ingenstarns!

Beställa från Japan känns lite utanför budgeten, och blocket och ebay verkar inte ha något direkt utbud av borden dom heller.

Nån som vet vart man hittar ett? 

Annons:
Liss
3/18/10, 11:57 PM
#1

Tyvärr har jag ingen som helst aning. Men var bara tvungen att säga - "Åh, jag vill med ha ett sånt. Det är så kallt i min lägenhet under vintern." :) Myspys.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/19/10, 11:10 AM
#2

Det går inte att snickra själv?

Magnuzk
3/19/10, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Å en kotatsu vill jag också ha. Skönt! Mycket skönt.

Magnuzk
3/19/10, 11:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Glad

…med kappa ebisen i påsen till höger.

Magnuzk
3/19/10, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kappa Ebisen. Vill ha!

[TotemoOmoshiroi]
3/20/10, 9:23 PM
#6

Dom är ju helt underbara! Förstår inte varför ett så kallt land som Sverige inte kan snappa upp idén med Kotatsus och börja tillverka dom här!

Förutom användbara, är dom ju dundergulliga! Förvånad

Annons:
wolfgrin
3/21/10, 9:55 AM
#7

Eh..lite pinsamt men vad är det för något? Foten i munnen

Ge mer än du förväntar dig att få.

Magnuzk
3/21/10, 10:38 AM
#8

Jo, wolfgrin, en kotatsu är ett bord med ett element under. Under de kalla månaderna så tar man fram det och lägger en filt över. När man sitter där sätter man på elementet och har benen under filten.

Mycket varmt, skönt och mysigt.

: )

Magnus.

Nordqvist
3/22/10, 9:18 PM
#9

Jag är den förste som måste få veta om någon hittar vart man kan köpa!! Här är det så kallt att jag går fullt påklädd och med tjocka strumpor i fårskinnstofflorna! Inne alltså.. Även på sommaren… (Betong, betong och betong på bottenvåning…)

musicpanda
3/25/10, 5:20 PM
#10

Tycker man ser kotatsu's på ebay hela tiden..

LÄNK

Frakten blir desto dyrare hur man än gör dock. Jag säger som andra kan du inte be någon bygga ett?

LÄNK

Bord finns billigt att köpa på IKEA, så priset går ju ner.

wolfgrin
3/26/10, 12:24 PM
#11

#8 Tack Magnus!

Det lät väldigt mysigt faktiskt :) man borde kanske slänga ut soffan och ha några kuddar kring en kotatsu.

Det borde inte vara så svårt att göra ett själv, bara man hittar någon snygg skiva att lägga högst upp.. hmm och jag som behöver ett nytt soffbord när karl flyttar, det här ska jag kolla in i lite mer :)

Ge mer än du förväntar dig att få.

Upp till toppen
Annons: