Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1914 ggr
Nordqvist
2010-03-23 09:55

Junjou romantica!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, nu har jag sett hela animen!

Nu vill jag bara veta följande:
Vart köper man mangan?
Vart köper man DVD'n?

Varför säger Usagis-san till Hiro-san (När han är tillsammans med Nowaki) att Hirokis mamma hade skickat persikor? Dog inte Hiroki-sans föräldrar när han var liten? Eller missförstod jag det hela?

Och till sist….

NÄR KOMMER SES.3!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!Skrikandes

Annons:
[Tan-chan]
2010-03-23 21:56
#1

Mangan finns på Adlibris.se, men animen finns inte utgiven på engelska ännu vad jag vet.

Det var Misakis föräldrar som dog när Misaki var liten. Hirokis föräldrar lever fortfarande. (^_^)

Det finns inte tillräckligt med material till en till säsong med just Junjo Romantica, men en Anime från samma författare ska komma ut där Junjo-karaktärer dyker upp. Den nya "Junjo"-serien heter Sekai-Ichi Hasukoi.

Från The Yaoi Review:

"In related news, another of Shungiku Nakamura's works (the creator of Junjo) is going to be getting its own Anime. Sekai-Ichi Hasukoi actually has some crossover with Junjo in that a few of Junjo's characters are included in the story."

[Tan-chan]
2010-03-23 21:57
#2

Kan dock säga att Junjo-mangan fortsätter efter animens slut. En snubbe har flyttat in hos Misaki och Usagi-san nu, men vad han gör där säger jag inte. (^_~)

Nordqvist
2010-03-24 14:50
#3

Snurrigt det där! haha!
Ååh vad spännande! Jag har inte orkat läsa mangan så mkt eftersm det är på datorn… Så jag ska försöka hitta den att köpa istället! Tack!

somace
2010-03-24 21:35
#4

#2 WHOA! Det är verkligen goda nyheter! :) Nu har jag definitivt något att gotta mig i. Har varit lite smått abstinent i väntan på fler kapitel i Hyakujitsu no bara, vilket du säkerligen förstår ^___^ Har inte ens haft lust att läsa något annat men nu fick jag plötsligt tillbaka lusten igen.

Även om jag tycker att Junjou Romantica blev mycket sämre redan i andra säsongen (nu pratar jag anime) så har den verkligen sina otroligt mysiga stunder. Men jag kanske ska ta och läsa hela mangan först…får oftast en helt annan uppfattning om saker och ting när jag går från Anime till Manga.

Sashhi
2010-03-25 13:05
#5

Jag har en olidlig suktan efter nästa säsong. *vissel* Junjou Romantica-posters hänger över hela väggarna i mitt rum, haha!

Not your mom, not your milk.

Upp till toppen
Annons: