Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2847 ggr
mai93
5/28/10, 5:56 PM

hur får man en kille som fattar/inte skäms för en?

Hej!

Är en tjej på 17 år som inte kan få en kille för att jag"e för barnslig"som tittar på "barnpogram" som Anime,manga eller asiatiska dramas/filmer eller gillar japansk mat men inte Sushi!!

Nån som vet ett bra sätt att få en killle utan att han skäms för att se med dig för att du inte ser ut som om du är 17 men 8-14 år??

Jag går hellre på fotbolls matcher/or eller sånt än att gå i affärer hela dagen.

Har inget problem om han lägger större tid på killkompisar,sport eller sånt än på mig bara han är där när man behöver honom och har alltid lite tid över för mig.

Även om det inte bara är vi två där,även om det bara nån sorts sport träning,även om det bara är via telefon,msn eller sms vi hörs av till varandra/även om man nog skulle jump-atackera han när man ser han.

så länge han fortfarande vill han mig.

de kanske e för myckt att fråga om??

 förlåt om jag skriver för mycket.

Tjej som så gärna vill ha en kille

Annons:
[VictoriaR]
5/28/10, 7:17 PM
#1

Pröva posta det här på relationer.ifokus, du kanske kan få mer hjälp där :)

mai93
5/28/10, 7:25 PM
#2

okeey,känner ni till nån sida på nätet eller nåt sånt??

emee
5/29/10, 1:06 AM
#3

Det finns killar som gillar såna saker med…du är bara 17 och för en del tar det lång tid att hitta kärleken…det kan vara bra att försöka komma fram till vem man själv är först, och vilken typ av kille man är intresserad av och passar ihop med…en idé är att åka till Japan, kanske på språkresa/som utbytesstudent, då har du ju chans att träffa japanska killar där…eller så kan du ju hänga på forum som detta och försöka hitta kompisar för att på så sätt hitta någon, samt att du kan försöka hitta folk i din närhet som har samma intressen som du och genom det hitta en pojkvän…men det är inte bra att gå och leta efter någon heller och jag kan ju inte lova att du hittar någon genom mina förslag på vad du kan göra men det finns möjligheter…det finns en hel värld att upptäcka…jag har också svårt att hitta någon…jag har lagt ner det…och tror att jag aldrig kommer att hitta någon, i alla fall inte utanför Asien…sen intresserar jag ju mig bara för androgyna killar med…

[VictoriaR]
5/29/10, 1:14 AM
#4

#3 Om man vill ha nya kompisar är det jättebra att gå på konserter/konvent, men det där med killar vet jag då inte men vem vet..:3 Killar med smink brukar vistas på plattan i Stockholm, emo/jrock fans +  en del fjortisar kan man hitta där.

mai93
5/29/10, 2:50 AM
#5

#4 men jag bor i landskrona och det finns inga konserter med band jag gillar…

tror inte jag för åka till Japan helt själv men det finns väl asiatiska killar/tjejer som vill vara utbytesstudenter i sverige?

om man kan övertala min mamma o pappa om det…

tror ni jag kan fråga om en kusin o hennes kille vill åka till Japan med mig under sommaren??

vara där 1-4 veckor och gå i språkskolan under tiden?

goldenmatten
5/31/10, 4:18 PM
#6

Postade fel, sorry.

Annons:
Nordqvist
6/6/10, 1:29 AM
#7

Jag är *harkel* 25 år gammal och mamma till min älskade dotter på 2,5 år och äääälskar Manga och Anime o.s.v! Och jag vet många killar som kollar på sånt! BL.a min pojkvän som är 32 år gammal! Och jag är hemskt barnslig av mig och ser dessutom ut att vara 15!! Haha! Så det finns sånna killar! MASSOR!

Som sagt ovan så är du bara 17 år gammal och har hela livet på dig att hitta någon! Och du kommer hitta många på vägen, både bra och dåliga. Mitt tips är att hänga på amnag/anime inriktade sighter, åka på Konvent o.s.v. OCH SLUTA LETA! För när man slutar leta dyker det allit upp någon! ;)

Lycka till! :)

mai93
6/7/10, 1:34 AM
#8

okeey,tack<3

AnnaMoonshadow
10/18/10, 12:03 AM
#9

jag säger som människor tidigar försökt framföra, stressa inte över det. Självklart vill man inte vara ensam och man vill ha någon som vill ha en. Men det finns ingen anledning för varken panik eller desperation. Det finns någon för alla. Men ibland får man bara låta det ske och inte tänka så mycket på det.

Jag kan ta mig själv som exempel. För ett antal år sedan trodde jag verkligen inte jag skulle hitta någon kille, i skolan var jag alltid lite utanför och folk tyckte väll jag var konstig när jag alltid läste eller kollade på konstiga tecknade serier på något konstigt språk. Detta var innan anime/manga blivit en sådan stor subkultur som den är idag och det var många som inte alls var intresserad eller visste vad det var. Trots det träffade jag en kille online, på en sida som hette bcmanga men som la ner för något år sedan. Vi började prata som vänner och jag var inte alls ute efter något, men allt bara klickade. Nu har vi varit tillsammans i över fyra år.

Så det finns folk, så istället för att leta aktivt efter en kille som precis passar din beskrivning, leta människor och vänner med ungeför samma intressen. På nätet finns det många sider för manga/anime-intresserade på nätet och man kan gå på Konvent och mässor och där träffar man verkligen många nya vänner! Och då kanske man hittar någon som man faktiskt känner något för, även om denne inte riktigt hör till ursprungsmallen.

btw, om man är tillsammans med en kille som säger att han är kär i/älskar dig, då är det meningen att han ska gilla allt, även de barnsliga och udda sidorna. Mindre än så ska mna inte nöja sig med. Som någon tidigare sa, lär känna dig själv, och tyck om den du är och gör det du vill och gillar. Är man nöjd med sig själv följer det andra nästan automatiskt med ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[VictoriaR]
10/18/10, 2:21 AM
#10

Håller med #9, du måste inte vara med någon som gillar anime/manga? Tvivlar på att någon väljer att inte vara tillsammans med dig på grund av ditt intresse…Obestämd

Sen så kanske man inte ska gå runt och prata om sitt intresse med folk som inte bryr sig.Du gillar Manga, ok that's it ingen anledning att prata mer om saken. Till en viss del, väljer man faktist själv vad folk ska tycka om än Glad

Upp till toppen
Annons: