Annons:
Etikettövrigt
Läst 3383 ggr
Thea-Cazzy
6/28/10, 3:12 AM

Reaktioner på japan-intresse?

Vilka reaktioner brukar ni få när ni säger till någon att ni tycker om japansk musik, dramor, filmer m.m?

Själv brukar jag få sådana här:  O.O Hur kan du gilla det!??!??! Shit vad konstigt!

Tänkte bara höra efter om jag är den enda haha! xD Börjar faktiskt bli lite trött på det, man ska väl få gilla det man gillar? Och jag skulle hellre kalla det unikt än konstigt, jag har aldrig någonsin blivit så glad av musik förut som jag blir nu, japansk musik är något speciellt :D I alla fall för mig haha xD :)

Annons:
filuring
6/28/10, 12:17 PM
#1

Hej!

Jag förstår precis ditt problem här.

Jag får ofta kommentarer så som: Är du 10 år eller? Är du döv? eller något annat elakt. Istället för att bli sur brukar jag svara att den japanska musiken och filmerna innehar en speciell känsla som jag inte funnit i något annat.

För mig är inte språket det som gör att jag väljer japansk musik före någon annan det är känslan de förmedlar när de sjunger och jag har nog inte tänkt ens att de sjunger på något annat språk. Dessutom är det många som tror att Anime är för barn bara för att de är "tecknat" och de är inte medvetna om att det är ett sätt att göra film och serier på och de flesta är faktiskt gjorda för vuxna. De som barn kollar på är antingen väldigt barnsliga eller sönderklippta.

Ett flertal tillfällen har jag fått positiva reaktioner då personer blivit nyfikna på vad som är specillt med just Japan. Skrattande

Fånga inte dagen släpp den fri!

Att vara modig är inte att vara orädd utan att trots sin rädsla ändå stå kvar!

Azmaria
6/28/10, 1:33 PM
#2

haha, jag får precis samma kommentarer som trådskaparn. xD

Om det är något elakt dom säger som kommentar så svarar jag bara enkelt tillbaka: om du har inte sett /hört på det förut så tycker jag att du skall göra det innan du säger något om det.

det hjälper alltid och då blir dom nyfikna. ;)

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
6/28/10, 4:28 PM
#3

Den ända negativa kommentaren jag har fått är att killarna tycker VK är bögigt (men vadå, jag förstår  faktist haha, jag brukar skratta år det själv, man kan ha suuperkul när man kollar i SHOXX *humor humor* xD)

Tjejerna brukar kolla på artisterna o typ "snygg tjej",i vissa fall tycker de faktist artisten är snygg  lol

Brukar också sitta o lyssna på J-metal med några killar i klassen, o de tycker vissa låtar är bra :)

Lyssnar även på mycket engelsk musik +  så gillar jag inte Anime så jag delar andras intresse också, japansk musik är inte det ända jag gillar ^^

Kanske inte har träffat på riktigt elaka männskor vad vet jagTungan ute

[Wildglow]
6/29/10, 11:57 PM
#4

Reaktion jag får "O___O"

Men jag har så snälla kompisar så de bryr sig inte X3
Fast det är en tjej .. hon är konstig och hela tiden ba "Ska ni lyssna på konstig musik igen?!" då vi börjar lyssna. Hon hatar oss men ändå är hon med oss oO'

Nordqvist
6/30/10, 2:32 AM
#5

Det enda är väl egentligen musiken… Att killarna ser ut som tjejer, bögar och EMO's (Hur nu de ser ut?)… Mina vänner är rätt vana och de utomstående.. Ja jag träffar väl mest "nördar" (Kallar mig själv nörd!) som sysslar med samma grejer, mest av tur eller så dras jag till dom! haha!

Sen skiter jag faktiskt i vad andra tycker! <3

Jo en sak till är väl att de tycker jag är knäpp som inte tycker att det är något "fel" med Hentai! De tror att Hentai bara är aliens och tentackler…. Fördommar… Flört

Pu-Chan
7/2/10, 10:25 PM
#6

Typ att de ser ut som tjejer, men det är liksom inget man blir ledsen för?

Min kompis som tyckte det var helt sjukt att kunna lyssna på all sorts asiatisk musik har faktiskt börjat att lyssna på det eftersom hon tycker att  "man blir sjukt glad av det", vilket jag tycker är väldigt roligt ^^

Annons:
[VictoriaR]
7/3/10, 12:18 AM
#7

#6 ja, säger någon att de ser ut som transor så förstår jag faktist inte varför man blir ledsen. En del av VK är som drag (klä ut sig till tjej för underhållande syfte) Sen måste man ju ta hänsyn till att människor som inte är insatta i VK kan mista dem för kvinnor.  Däremot stör jag mig på när de säger "jävla bögar" Skrikandes

Liss
7/3/10, 5:27 AM
#8

Uhm, jag spenderar inte mycket tid på att försöka förklara längre. För dem förstår helt enkelt inte varför. Och då tänker jag inte lägga ner tid på det :)
Vissa saker utelämnar jag helt faktiskt. Som Yaoi manga…  ;)

Det är två killkompisar som har samma intresse i Anime, annars har jag inga vänner som tycker desamma.
En tjejkompis som jag introducerade det för vart lite småintresserad dock. Hon är gay och frågade om Yuri Anime! *hehe* Så tipsa om några, är inte direkt bra på den genre. Och så tyckte hon också att många killar i olika japanska band var snygga, eftersom dem ser ut som tjejer.

Det är väl allt. Dem flesta tycker det är roligt att jag lyssnar på japansk musik. Roligt, som i skrattretande :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
10/28/10, 10:51 AM
#9

Många tror ju att Miyavi är en tjej =)

AnnaMoonshadow
10/28/10, 3:03 PM
#10

Jag har nog inte haft så stora problem med det hela. Visst har man fått lite retsamma komentarer ibland och tja, några förstår kanske inte riktigt. Men ingen har någonsin varit direkt elak. Jag har några vänner som är lite intresserad men för den mesta så är de inte det. Och då är det bara så :P

Sen har man ju fått frågor, och då försöker jag bara beskriva och förklara så mycket som möjligt. Kanske är det därför som jag faktiskt anser mig veta så pass mycket som jag gör nu för tiden ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[VictoriaR]
10/28/10, 8:31 PM
#11

min klasskompis som är lite insatt i metal lyssnade på Versailles idag, han tyckte de var jättebra Skrattande

sen visade jag PVn till Kaya's "Chocolat" och sa att jag gillade transvestitpop, behöver inte ens skriva vad han sa (det var inte speciellt snälla saker haha) men det fick mig och min kompis att gapskskratta i typ 10 min, shockmetoden funkar bäst haha.

Nordqvist
10/28/10, 8:46 PM
#12

#11 Mitt ex fick oxå lyssna (han mobbar mig för samma sak, tranvestit/shemale..) på Versaille och han sa (För att inte göra mig allt för glad! Flört) "Ja det var väl bra förutom att man inte förstår vad de sjunger.. Typ.." haha!

En "ny" vän jag har har börjat vänja sig med min "hobby" nu och säger bara: ja just ja du hade det där ja! ^^ haha!

Onslow
10/29/10, 11:10 PM
#13

Jag får som andra i tråden bara "o.o WTF" reaktionen. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[VictoriaR]
10/30/10, 12:21 AM
#14

Jag brukar i och för sig inte visa bilder på artisterna . Om någon frågar säger jag bara "jag gillar vissa japanska rock/metal-band" men det är inte så att jag trycker upp en bild på  en cross-dresser mitt framför ögonen på någon haha. Vill ni inte få konstiga blickar är den här metoden 95% säker Flört

Upp till toppen
Annons: