Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1777 ggr
Purplen
2010-06-09 03:46

MeuwCon - Japankonvent i Stockholm

MeuwCon - Japankonvent i Stockholm

Fakta:
När: 13-15 Augusti 2010
Vart: Fryshuset, Stockholm
Hemsida: www.meuwcon.se

Information
MeuwCon är Stockholms största Konvent inom Japansk kultur! Njut av en kulturell upplevelse med cosplay, konserter, Anime, Manga, maid-café, spelhall, artist alley, föreläsningar, karaoke m.m.! Missa inte chansen, MeuwCon arrangeras endast vartannat år.

Cosplay

Njut av MeuwCons stora satsning på Cosplay. Premiären av Sveriges första cosplaygala äger rum just här, där cosplayare tävlar om den sista final platsen för Sverige i Euro Cosplay Championship! En extraordinär uppvisning med stor satsning på show. Ljus och ljud är i stort fokus, special effekter och hemliga mellanakter - vad kan finnas mer? Vad sägs som en efterfest med bal invigning! Ta på dig dina finaste kläder och grabba tag i en danspartner för nu blir det en gala på MeuwCon! och vad är inte en gala på MeuwCon? om inte alldeles…alldeles.. underbar..

Konserter

Njut av Japan inspirerade band från Sverige! Bland annat ska Seremedy och 042 spela!

Japanska Föreningen

MeuwCon har inte bara populär och subkultur iform av lolitamodevisningar, karaoke m.m. utan också klassisk japansk kultur! Japanska föreningen bjuder på workshops i Sushi, no-dans, kiminovisning och körsång!

Raison Détre

Erbjuder karaoke i japanska. Men också presentationer i Japansk rock, och J-rock hörna med japanska tidningar översatta till svenska!

Artist Alley

Träffa nya unga serietecknare i Artist Alley, amatörer som drömmer om att nå ut till en ny och större publik. Här ställs också ut en unik utställning från Manga tecknaren Åsa Ekström som just nu är aktuell med mangan Sayonara September!

**Detta och mycket mer på MeuwCon 03! läs mer på MeuwCons hemsida: www.meuwcon.se
**

Annons:
[VictoriaR]
2010-06-09 13:55
#1

Vill dit för att köpa tidningar haha ^^

[Strawberi]
2010-06-09 14:40
#2

Tror jag kommer, beror lite på hur det ser ut just då. Men vi får se ;)

Nordqvist
2010-06-09 19:44
#3

Har jag råd, har någon att gå med och är barnledig så kommer jag! hahaha!

[cassie94]
2010-06-27 22:12
#4

jag och en kompis ska se om vi kan dra upp ditt och sen se om jag ska träffa en kompis säg till om det e någon mer som vill ses. skulle vara kul för träffar man en ny vän så skulle det vara roligt med mer nya

Upp till toppen
Annons: