Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 3270 ggr
mai93
2010-07-13 12:04

bästa asiatiska film du sett?

min e nog heartbreak library <3

den e jätte bra =D

berätta gärna om den lite också och var den finns =D

Description: One day, Eun-Soo, a librarian, sees Jun-Oh tearing off a certain page of several books and accuses him of vandalism. Soon, she discovers that there?s a complex story behind his actions. It occurs that Jun-Oh?s girlfriend, who was a bibliophile and checked out books regularly at the library, had suddenly left him with only a mysterious note that says ?Look up page 198″. Because of the strange note, Jun-Oh goes to the same library and tears out page 198 from every book he comes in touch. Seeing Jun-Oh?s despair for not knowing why the woman he loved had left him, Eun-Soo starts to help him find the hidden message on page 198.

finns på dramacrazy.net

=D

Annons:
Solianna
2010-07-14 19:36
#1

Den bästa asiatiska film jag har sett hitills måste vara Koizora (Sky of Love).

Handling: (från Wikipedia >_<) During her freshman year in high school, Mika Tahara loses her cellular phone, but later finds it in the school library with the help of an unknown caller. Throughout the summer, Mika and the mysterious caller continue to communicate, and agree to meet each other once school starts again. The caller turns out to be Hiro, a delinquent-like boy Mika is initially afraid of, who shows proof of his identity as the caller with a photo of the sky on his cellular phone.

Detta är en av mina absoluta favoritfilmer och en av de få filmerna som har fått mig att gråta. Den är så sorglig och så underbar. Och det är den enda filmen som jag faktiskt gillar som är baserad på sanna händelser.

Jag har ingen aning om var man kan se den, för jag laddade ner den >_< Men den är verkligen värd att se.

Pu-Chan
2010-07-14 20:49
#2

#1 man kan se den på dramacrazy.net eller mysoju.com, tror att både serien och filmen kan ses där :)

Koizora är faktiskt också en av mina favoriter, både dramat och filmen, jag och VictoriaR tittade på dramat tillsammans, haha

Någon film som jag tycker om är Moon Child, och en film som jag spanat in och inte sett än är Baby and I med Jang Geun Suk, som jag tycker är jättebra!! :D

[VictoriaR]
2010-07-14 23:23
#3

Jag tittar nästan aldrig på asiatiska filmer, men finns skräckfilmer jag blivit väldigt rädd för så de är väl bra haha ,(pu-chan kanske kan skriva namnen, mitt minne…)  och så Moon child! Kyss

Pu-Chan
2010-07-14 23:42
#4

# haha, du menar ghost train, infection och one missed call: final eller vad den hette x)

[wylga]
2010-07-15 13:51
#5

Bra tråd! Kan tänka mig att man kommer få bra tips härifrån om den fortsätter leva.

I'm Cyborg But That's OK är nog min personliga favorit. Koreansk film, om jag inte minns fel.

Battle Royale är en annan favorit, och så kan jag inte annat än älska allt som har med Kenichi Matsuyama att göra. (se Ultra Miracle Love Story, DMC the Movie, L: Change the World)

Pu-Chan
2010-07-15 14:25
#6

#5 Death Note var ju beroendeframkallande med Kenichi som L *_* haha, men jag tycker inte L: Change the World var lika bra som de andra två filmerna faktiskt :/ men ska titta in de andra med honom! ^^

Annons:
[wylga]
2010-07-17 00:25
#7

#6 Haha, jag störde mig så mycket på han som spelade Light. Det var kanske därför L: Change the World framstod som en ren befrielse för mig. ^-^

Pu-Chan
2010-07-17 21:25
#8

#7 haha oki, ja, jag gillade inte heller han som spelade Light -.-

AnnaMoonshadow
2010-10-16 00:19
#9

oj, det är så svårt att säga en. Men eftersom jag är svag för kärlek/komedi så är Koizora ett väldigt bra förslag.

föreslår även de koreanska 100 days with mr Arrogant och 200 pounds of beauty

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Deleted Account]
2010-10-16 01:21
#10

Ong bak serien är helt fantastisk >w< thailändsk film om en kille som är grym på rättvis thaiboxning och har en tedens att hamna i trubbel.

Azmaria
2010-10-16 01:52
#11

love exposure var ganska.. wow :)

och lång..

och  en favorit, det är den. ^^

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2010-10-16 13:07
#12

ONE MISSED CALL! Definitift!! Skrattande OBS! INTE den amerikanska skiten!

Upp till toppen
Annons: