Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Musik

Inte japanska band ni gillar?

2010-07-06 22:13 #0 av: [VictoriaR]

Finns ju redan en tråd om era favorit j-band, skulle vara intressant att se vad för icke jrelaterad musik vi japan-nördar lyssnar på :)

För jag antar att alla inte bara lyssnar på japanskt Tungan ute

Anmäl
2010-07-06 22:16 #1 av: [VictoriaR]

Okej, här är min lista, slinker ju ner lite annat också men här är banden jag brukar lyssna på^^

• Angra
  • Sonata Arctica
  • Arch Enemy
  • Dead by April
  • Dragonforce
  • Lamb of god
  • The Agonist
  • Amon Amarth

Anmäl
2010-07-06 23:38 #2 av: Azmaria

menar du sådana band som inte kommer från japan utan t.ex. från amerika? :P

De band jag lyssnar på är Green Day(ofc xD) och Coldplay.

Har t.o.m varit på Green Days konsert som var i finland nu i sommar. x) Höjdundrande grej, det säger jag. :)

Anmäl
2010-07-06 23:46 #3 av: [VictoriaR]

#2 Tänkte mer allmänt på band som inte kommer från japan eller typ korea, alla andra länder går bra ^^

Anmäl
2010-07-07 20:14 #4 av: Thea-Cazzy

Hmm, Nickelback är rätt bra tycker jag :D

Anmäl
2010-07-08 16:04 #5 av: Nordqvist

den mesta rocken från 60-talet och framåt. Mest klassisk rock, pudelrock och en del punk/rock!

Favoriterna är väl typ:

• Queen
  • Mötley Crüe
  • TinaTurner
  • The Clash
  • Ramones
  • Sex Pistols
  • The Who
  • Nickleback
  • Staind
  • Kiss
  • Led Zeppelin
  • Deep Purple o.s.v.....

Bon Jovi och Bryan Adams är såklart gamla favoriter som funnits med mig i hela mitt liv!

Men jag är ganska flexibel när det gäller musik! Ibland är det skönt att slappna av med lite opera, eller festa loss till lite techno/trance! Sen fastnar ju en del pop låtar oxå! Eller heter det pop fortfarande? haha!

Anmäl
2010-07-08 17:28 #6 av: Solianna

Jag lyssnar inte på så mycket som inte är asiatiskt, inte längre. Men jag älskar Queen, AC/DC, Bon Jovi och sådana band ^^

Anmäl
2010-07-09 03:45 #7 av: [Strawberi]

Alltså håll i er XD

• Kent
  • Broder daniel
  • Lady gaga
  • The raveonettes
  • Håkan hellström
  • Never Shout Never
  • Bob hund
  • Veronica maggio
  • Melissa horn
  • Miss li
  • Lars Winnerbäck
  • Melody club

Bara lite av allt jag lyssnar på hehe, men dessa där är oftas på oftare än jmusiken.

Väl bemött!
SMF 462 Strawberis
Uppfödare av Sheltie & Coronet
http://strawberis.se/

Anmäl
2010-07-09 12:51 #8 av: [cassie94]

Stort fans till Tokio Hotel sen kan man lyssna på lite annat blandat men kommer inte på så mycket e dålig på music utanför asien hahah

Anmäl
2010-07-10 02:59 #9 av: [wylga]

#7 Hurra för dig, nästan-soulmate-in-music. ^-^

Anmäl
2010-07-10 18:27 #10 av: [Strawberi]

#7 - ihihihi :d

Väl bemött!
SMF 462 Strawberis
Uppfödare av Sheltie & Coronet
http://strawberis.se/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.