Annons:
Etikettcosplay
Läst 2231 ggr
Onslow
8/22/10, 3:29 PM

Cosplaykostym

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hellu! Jag håller på att förbereda min Sync the Tempest-kostym till UppCon som en kompis till mig sa ska vara nästa år. Jag har inget att göra på fritiden och fundderar alltså på att börja fixa kostymen så smått. Ni som har egna erfarenheter av cosplay kanske kan svara på mina frågor om kostymen?

1. Hur syr man en kostym, först och främst? Ska man köpa en typ skyltdocka och sy utifrån den?
2. Eftersom Sync är från en Anime så har han lite speciellt hår, se bifogad bild. Ska man fixa en sån där "huvud docka" och en peruk och typ leka frisör och klippa och färga och använda hårspray?
3. Är det många som har dräkter/kostymer på just UppCon, eller är det bara några få?
4. Hur ska jag göra med masken? Man ser inte ut att se så mycket, och efter som jag är en fail på att rita blir det svårt att göra mönstret också.
5. Sista frågan är om kostymen ser för svår ut för en 12åring att sy själv?

Tack på förhand!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
8/22/10, 5:17 PM
#1

Kan ju passa på att säga att jag har narurligt väldigt stora läppar, och eftersom Manga ofta inte har läppar kanske det ser konstigt ut, vad tror ni? :s

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[[AcsJulia]]
8/22/10, 10:58 PM
#2

Det beror på hur duktig du är på att sy! :D Jag sydde en kappa på lite känsla. Resultatet blev väl lite halvdant dock! x) Men jag hoppas du får hjälp av någon som kan mer och lycka till! :D

Onslow
8/22/10, 11:00 PM
#3

#2 Tack för svaret!

Jag är riktigt dålig på att sy. xD
Men mamma kommer antagligen hjälpa mig och hon är jätteduktig.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[[AcsJulia]]
8/22/10, 11:07 PM
#4

#3 Då är det antagligen inga problem! :D Jag skulle kanske ta mig i kragen och gå på Uppcon så då kanske jag får se resultatet! :)

Onslow
8/22/10, 11:09 PM
#5

#4 Jag kommer självklart bomba med bilder när den är klar. x)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

CHoPSTix
12/30/10, 9:01 PM
#6

1# om du är tjej så kanske du har lite concealer om du är kille kanske du kan fråga din mamma om hon har nån? måla sen runt läpparna tills du får den storlek som behövs :)

Goodbye Kitty <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: