Annons:
Etikettmusik
Läst 1474 ggr
[VictoriaR]
2010-09-13 21:41

Miyavi x Good Charlotte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Miyavi kommer medverka på Good Charlottes låt Like It's Her Birthday från det nya albumet Cardiology.

Inte så vanligt att japanska artister samarbetar med band utanför Japan, jättekul tycker jag! Glad

Annons:
[Ai-chan]
2010-09-13 22:59
#1

Cooooooolt. Jag vet inte vem/vilka Good Charlotte är eftersom jag inte brukar lyssna så ofta på annat än japanskt. Men jag läre väll lyssna på den låten då ^^

[VictoriaR]
2010-09-14 00:12
#2

#1 De spelar rock, låter lite som Green day tycker jag. Lite långsamt för min smak dock :p

musikmässigt tycker jag de passar bra ihop med Miyavi i alla fall! ^^

Azmaria
2010-09-14 01:15
#3

wow, det hade jag inte tänkt mig :) och good charlotte är ju ganska poppis från västerländsk musik. :P

Kul med denna idé, då kanske han blir mer upptäckt från västvärlden och får större publik, t.o.m  kanske av sånna som inte lyssnar direkt på japansk musik ^^

Make Pasta not War, Vee~

[Ai-chan]
2010-09-14 08:29
#4

green day vet jag allafall att ett band heter så. men aldrig lyssnat :P

ok^^

[VictoriaR]
2010-09-14 20:02
#5

#3 Håller verkligen med, ett superbra tillfälle att visa upp japanska artister för västerlänsk publik! VK är ju väldigt litet utanför Japan, och sådana här samarbeten kan öka intresset för den japanska musiken. :)

[Ai-chan]
2010-09-14 20:12
#6

hehe jo. absolut. men lite tråkigt om det blir för stort o för vanligt med japansk musik o sånt ^^ jag tycler om att tycka om det lite mera udda :P

Annons:
[VictoriaR]
2010-09-14 20:53
#7

#6 Kommer nog aldrig hända att japansk musik blir stort..tyvärr..Det enda bandet som är någorlunda känd är X Japan (har träffat metal-intresserade som kände till och gillade dem) Tror VK ställer till det lite (inte många vuxna som kan tänka sig lyssna på band där alla ser ut som tjejer Obestämd)

Jag skulle då vilja att det blev stort, i så fall skulle inte konserter bli inställda och många fler band skulle kunna komma och spela i Sverige…

[Ai-chan]
2010-09-14 21:36
#8

Näe. får hoppas att det inte blir så stort. Men det är en del bland småungarna, ops. ungdomarna. Känns som att det blir lite mera o mera ändå detta japanska kulturen. ^^

"(inte många vuxna som kan tänka sig lyssna på band där alla ser ut som tjejer Obestämd)"
Tror det med. Eller som tjejer, som clowner kanske. Och sedan att språket är japanskt "förstår ju inte texten" är det många som säger….  :/

Det bra att det skulle bli stort är just det att det skulle bli flera konserter o sånt (sluta att man hamnar minur i ekonomin). Men jag är lite sån som motströmm. Vill inte vara som alla andra. =))

[VictoriaR]
2010-09-14 22:00
#9

#8 tror mkt japanskt bland småungarna (det blir vell jag om man följer din beskrivning haha) gäller kläder och sånt, skulle inte banden vara så visuella är jag säker på att J-musik skulle vara mycket mindre populärt.

Min teori är att VK kan innehålla så mkt skitband bara för att de lyckas se söta ut, ganska konstigt igentligen.

Upp till toppen
Annons: