Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2936 ggr
[Ai-chan]
2010-09-23 09:02

Första anime

Vad var er första Anime som ni började kolla på?

Och vilken Anime som gjorde så ni fastnade för Anime?

Annons:
nighwolf435-2
2010-09-23 14:34
#1

min första var Bleach för mina kompisar prata om den och naruto

Azmaria
2010-09-23 17:42
#2

emm..svårt det var faktiskt många animen jag började se på samma gång.

Men det var Pokemon, Silver Fang, Sailor Moon och digimon

Då var jag i barnåldern jag jag så det, kring 6-7 år skulle jag tro.

;D

Make Pasta not War, Vee~

[wylga]
2010-09-23 20:54
#3

Studio Ghibli, förmodligen Spirited away, var nog den första Anime jag verkligen gillade. Förutom Ghibli-filmerna var det nog Death Note som gjorde att jag fastnade, eller åtminstone blev mer öppen för annan Anime. :3

Pu-Chan
2010-09-23 23:29
#4

Fushigi Yugi! :)

[VictoriaR]
2010-09-24 00:59
#5

Pokemon och Sailor Moon, gillar studio Gibbli mycket också, fick en box med 4 filmer av min kompis+ en till film av mina andra kompisar, ses rätt så ofta ändå ^^  (tackar!)

Utöver det tittar jag inte på Anime Tungan ute

bea28
2010-09-24 01:15
#6

första animen jag såg var sailor moon och pokemon :) sen blev det digimon och yu-gi-oh. Men första gången jag såg på en Anime, och faktiskt visste vad Anime var för något, var när jag såg hack//sign. det var nog då jag började intressera mig för anime/manga på riktigt ^^

Annons:
Onslow
2010-09-24 09:18
#7

Tales of Symphonia som inte är klar, så då började jag titta på Tales of the Abyss (kärlekkärlekkärleeeeek!<3) :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

nighwolf435-2
2010-09-24 16:36
#8

där tänkte jag inte till  min första anime  var silver fang

EPiCFAiL
2010-09-24 23:54
#9

Jag kollade såklart på Pokémon och Digimon som liten, fast på svenska då.. ;) Men sedan började jag snappa upp Digimon igen, fast orginalet! Och tack vare Digimon, fastnade jag för Anime och den japanska populärkulturen i sig!^^

Liss
2010-09-28 00:38
#10

Jao. Dem första man såg var ju Pokémon och Sailor moon. Men på den tiden tänkte jag inte direkt på det som Anime, eller vad man ska säga.

Efter det såg jag Studio Ghibli filmer och älskade Howls moving castle. Och alla andra också för den delen. Det var väl där jag föll.

Sen var det nog Death note, Code Geass, Fruits Basket, Lovely complex och Blood+ etc etc som fick mig att bli total Anime nerd! Efter det har man hittat otroligt bra/bättre animes :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-10-01 12:49
#11

Oj vad hette den nu då…? Vampire Hunter D eller nåt… haha! Ja förutom Sailor Moon som gick på barn tv när jag var "liten" haha!

AnnaMoonshadow
2010-10-28 15:26
#12

hmm… som så många andra började det ju med pokemon och sailor moon och silver fang <3

men sen kollade jag på Spirited away och Fruits Basket, vet inte vilken som kom först xD och sen gick det bara utför :P

jag läser dock mer Manga än vad jag kollar Anime, i alla fall gjorde jag det tidigare…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Angel88]
2010-10-28 19:43
#13

Avatar the last air bender, Naruto <3, Bleach och tusentals fler :). Älskar både Anime och Manga <3

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-10-28 20:06
#14

haha själv räknar jag inte Avatar till Anime xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[linnzy]
2010-12-24 04:09
#15

Långt innan jag ens visste vad Anime var eller ens Japan var så fastnade jag för candy candy (heja 80-talet)

Långt senare var det ju sailor moon på tv, men inget jag fastnade för jättemycket. Några år senare (jag gick i gymnnasiet) kom sailor Moon tillbaka på tv (då visste jag lite sådär vad Anime å Manga var, kompisen läste ju dragonball)

Jag är nu fullkomligt förälskad i sailor moon, den serien är helig, utdragen och jobbig och upprepande kanske men ändock helig.

Jag var fortfarande inte riktigt insatt i Anime (ingen egen dator på den tiden och bredband vad är det?-typ) men hängde litet på ett anime'forum där min kompis träffade sitt livs kärlek, han visade oss Gravitation (som jag somnade till) och Kikis Delivery Service (som jag älskar än idag)

Och det var så det gick till när jag blev anime'nörd….

Nu känner jag mej gammal…;_;

[KilledbySnape]
2010-12-24 12:30
#16

Soukyuu no Fafner var serien som fick mig att fastna. "Indirekt" spelade Silver Fang också en roll i det hela, men det var Fafner som håvade in mig i otakuvärlden. ;)

(Jag räknar inte med diverse svenskdubbad Anime som jag haft på VHS som barn, eller typ Digimon när det gick på TV.)

[Tan-chan]
2010-12-24 13:52
#17

För mig var det Yu-Gi-Oh! som startade allting. Såg reklamen om den på tv innan den skulle börja och kollade på första avsnittet dagen efter. Det var då jag blev reborn till otaku.

CHoPSTix
2010-12-26 20:58
#18

Första serien var Pokémon men då var det mer som en tecknad serie för mig

men Sailor Moon var den som gjorde så att jag fastnade och K-on är min absoluta favorit ^w^

Goodbye Kitty <3

[Tan-chan]
2010-12-26 21:31
#19

#18: Pokémon! ? Det var också en av de första jag såg tillsammans med Transformers och Digimon, men som sagt tidigare så var det Yu-Gi-Oh! som drog mig in i otaku-träsket.

Tashie
2011-02-18 18:56
#20

Det var faktiskt Pokémon.

Och Sonic X.

Annons:
somace
2011-02-20 21:26
#21

För mig började det också med Sailor Moon, som jag visserligen inte riktigt gillade men det var det absolut första Japan-relaterat jag såg. Men själva frälsningen kom med Studio Ghibli :)

Upp till toppen
Annons: